Naar mijn mening vind ik het saven van een game heel erg belangrijk. Je moet wel vanaf een savepoint wel kunnen verdergaan nadat je de console hebt uitgedaan bijvoorbeeld de dag erna verderspelen op dat savepoint. Ik ben nu namelijk Splinter Cell : Double Agent PS2 aan het spelen wat ik een heerlijke game vind en je kunt saven waneer je maar wilt dus voor mij de nummer one game. Heb Hitman : Blood Money PS2 gespeeld en daar moet je een heel level uitspelen om het spel te kunnen saven zodat je de console kunt uitzetten dus voor mij een slechte game. Er zijn ook games zoals Call of Duty 2 + 3 waar de savepoints verder uitmekaar liggen maar dat vind ik in deze genre weer niet zo erg omdat je bij deze games weer een snellere gameplay hebt. Zo kan ik natuurlijk wel door blijven gaan maar de reden dat ik dit schrijf is eigenlijk dat ik een next gen gameconsole wil gaan kopen en vind het heel belangrijk dat die games goede save optie,s hebben. Games die mij intereseren op next gen zijn Ghost Recon advanced warfither / Rainbow Six Vegas / Gears of War / Call of Duty 3 / Saints Row / Tenchu Z . Heb jij toevallig ervaring met deze games hierboven kun je mij dan schrijven of deze een makkelijke saveoptie hebben ? Heb jij ook last van die irritante lange levels waar je niet vast kunt saven laat het mij dan weten.
Bijna al die spellen maken gebruik van checkpoints volgens mij, dus niet saven on the fly. Saints row kan je dacht ik wel altijd saven (ff naar je huisje rijden ofzo) tenchu ken ik niet
Saints Row kan je ook ingame saven... zolang je maar niet met een missie bezig bent Gewoon pause en dan bij save/load.
Ik vind het altijd prettig als ik overal kan saven, vooral als je net voorbij een moeilijk stukje bent.
oke, maar daar ga je toch geen games op uitkiezen, stel je voor.. je hebt de boutgame monstermaddnes.. daar kan je ook over saven,, ga je die dan kopen?
Save zit toch gewoon standaard in een game?? Zoniet dan ga ik inderdaad wel opletten met kopen want ik erger me kapot als ik zon k*t stukje heb gehad en dood ga en opeens overnieuw moet doen dan vlieg die cd zo mijn raam uit...
bij elk spel kan je saven. alleen bij de een duurt het idd wat langer als bij een ander. ik weet wel dat elk tommy clansy spel(splinter cell, Rainbowsix,Ghost recon) met checkpoints werkt, dus dat je op bepaalde hoogte moet komen en dan saved ie automatisch.
het enige spel waar slecht saven me echt irriteerd is bij Dead Rising, als je dan wil gaan saven ben je al bijna dood voor je bij een save point bent
ik heb nog nooit een game gehad waar ik het saven kut vond, je gaat toch niet een next-gen console kopen op basis van save opties.......... het ligt oook niet aan de console, maar aan de game
Ik vind dat abruzzese gelijk heeft want Splinter Cell: DA en Oblivion waren ook leuker omdat je gemakkelijk kon loaden als je het verpeste. De allerbeste game die ik verneukt vind door gebrek aan savepoints: Metroid Prime voor de NGC. Wat een #$#$#&# spel.
over SAVE-en en checkpoints; Ik ergerde me groen en geel aan een stukje van GoW; daar waar je naar dat voertuig moet, op tijd, omdat het anders ... Wat mij jeukte was dat ik het stuk met die binnenplaats er voor dan ook opnieuw moest doen als ik er niet door kwam .... en dat was - voorzichtig uitgedrukt - méér dan eens. In OBLIVION kan je altijd en overal opslaan maar daar mis ik iets anders; een mogelijkheid om de opslag titel aan te passen. Reden; ik heb met dezelfde figuur een paar verschillende routes gekozen (eentje GOED, eentje na het hoofdverhaal te hebben uitgespeeld SLECHT - voor de dieven en moordenaars achievements). Bejeweled, endless mode; voor de achievement héél veel levels moeten uitspelen maar zonder SAVE mogelijkheid tussendoor?!? WIE heeft er in Godenschnaam zoveel tijd en verveelt zich ZO erg dat 'ie DAT speelt??? KORTOM; een goed SAVE systeem is inderdaad érg belangrijk.
ja, hier heb je gelijk, maar ik koop een game omdat ik het vet vind, niet dat ik het savesyteem geweldig vind, RB6 heeft een ook soms een kut save-systeem(de checkpoints vind ik niet logisch), maar daarvoor is het opeens een slecht spel wat ik niet ga halen. de Checkpoints van GoW zijn ook soms vervelend , want dan moet je een stuk lopen voor de actie, of je moet persé het filmpje afkijken. Maar het is én blijft een geweldig spel.
tja soms is het een kei goed spel maar zit er een kut save systemin. en soms heb je een kut game met een perfect save system. maar als je een spel gaat kopen om het saven dan vind ik je best wel zielig
Met dat Oblivion ben ik het helemaal mee eens (met die andere ook hoor maar daar wil ik niet op reageren). Ik heb ook 2 accounts met oblivion, een goeie en een slechte. Ik had helaas perongeluk een keer OVER mijn slechte heengesaved en was bijna al mijn geinvesteerde tijd voor niks geweest.
met de godfather is het erg irritant saven, je moet steeds naar je huis/huizen rijden en daar dan saven, maar als die verdraaide gangs of politie achter je aan zit, ben je meestal dood voordat je bij je huis aankomt, weinig huizen waar je kan saven trouwens. heb gehoord dat naarmate je verder komt in de game, meer huizen gaat bezitten, dus meer savespots