Xbox 360 HD DVD Player [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AgentSmith

    AgentSmith Guest

  2. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    MUST HAVE!!!!8)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  3. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker must Have wat een toffe film was dat.
    Lord of the rings en 300 daar w8 ik nog op HD DVD
     
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    kan iemand mij vertellen of the complete matrix trilogy, dus niet the ultimate collection, engelse subs heeft. Ik bestel hem dus in america, maar ik er zie nergens of die engelse subs heeft.
     
  5. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niemand zijn feestje bederven maar ik las dus dat er twee dvd's in die ultimate collection zit (geen hd-dvd's maar dvds). Nu is het zo dat ik dus fearless heb geimporteerd uit america wat een dual disc is met HD-DVD layer en DVD layer. De HD-DVD layer is dus zoals bekend regioloos maar de DVD kant niet! De xbox360 wilde hem niet afspelen. Wat dat dus betekent is dat misschien die twee extra's dvd's niet eens afspelen in je xbox 360. Dat zou zwaar balen zijn. Ik wacht denk ik maar even op de europese versie.
     
  7. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    link was niet geheel juist, maar idd op die site staat de trilogy box met subs.

    @iglo Dat zou goed kunnen, heb je zelf geen regio vrije dvd speler? Die kosten ook niks meer, oa aldi heeft die vaak. Misschien ben je zelfs goedkoper uit als je een regio vrije dvd speler koopt en die box in america, dan de alleen de europese release hier.

    Ik heb nog anders wel een regio vrije dvd speler... meende ik.
     
  8. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Over 2 weken een weekje NY kijken wat ze daar aan hd-dvdtjes hebben
     
  9. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah ik vind het zonde om een regio vrije dvd speler te kopen terwijl ik mijn xbox360 daar prima voor kan gebruiken. Ik zou ook eventueel nog zelf een regiovrije kopie kunnen maken van de amerikaanse versie maar ja te lui, ik wacht wel op PAL :)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb dit scherm:

    [​IMG]

    Die speelt dus mijn games af in 720P.
    Zal er dus ook voor mij een groot verschil zijn t.o.v. gewone DVD's? :9

    Ik neem aan dat het niet veel uitmaakt of je het op een 3 meter groot HDready tv afspeelt, of op een 19 inch beeldscherm met dezelfde resolutie?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maakt wel uit ;) Het verschil wordt steeds duidelijker op grotere schermen
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar de resolutie blijft wel gewoon hetzelfde. In dat opzicht maakt het niet uit hoe groot je scherm is; je resolutie wordt er niet hoger van.

    Maar dat was geen antwoord op mijn vraag :+ Zal ík verschil merken?
    ik wil ff de definitieve bevestiging dat het voor mij een goede (of zeer slehte ;)) keuze zou zijn om een HD-dvd speler te kopen O-)

    300 in HD ftw :D \o/
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ok, maar je scherm is 19".. Je zal vast wel enig verschil merken, maar niet zo veel als op grotere schermen denk ik.

    Daarom heeft 1080p bijvoorbeeld ook pas zin bij hdtv's van 36"+ enzo
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn beredenering :

    Je hebt 2 schermen met een 720p reso.
    De 1 is klein en de ander is groot, maar dus wel dezelfde reso.
    Is het dan niet zo dat het juist op het kleine scherm scherper moet zijn, aangezien hetzelfde aantal pixels been een groot scherm over een groter oppervlak uitgesmeerd moet worden, en je dus beter de aparte pixels kunt zien? (720p dan 1080p interesseert me ff niks)

    Ik ben maar een leek, dus deze beredenering zal wss van geen kant kloppen.
     
  15. rizzle

    rizzle Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    oke first of alll!!

    Ik las btje terug dat iemand zij dat via component geen 1080p werkt..hmm ik weet niet waar je dat van hebt?
    Kijk waarom het een tijdje terug niet werkte was omdat tv's het gewoon niet ondersteunde.
    Nieuwe samsung panels ondersteune 1080p via component,+ hdmi 1.3support.
    Jammer dat xbox360 elite geen hdm 1.3 heeft.

    En onkyo heeft iets leuks aangekondigt :
    Voorkant :http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13408226_f4fcf51fb6.jpg
    Achterkant:http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13408228_0b443b8e86.jpg

    Deze versterker heeft DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD Decoding

    Echt jammer dat xbox360 geen hdmi 1.3 heeft.=(
    Anders kon je echt genieten van deze versterker.
    prijs is 599euro

    En Alleen Matrix ULTIMATE heeft DVD
    The Complete Matrix Trilogy heeft geen DVD
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Games kun je gewoon via component op 1080p afspelen, HD DVD's echter tot 1080i. Om HD DVD's in 1080p te kunnen bekijken dien je gebruik te maken van de VGA kabel.

    Bron
     
  17. rizzle

    rizzle Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Een veel genoemd probleem met de HD-DVD-speler van de Xbox 360 is het feit dat de speler (en de huidige Xbox 360 zelf) geen HDMI-output heeft. HDMI is een digitale verbinding die een 1080p-signaal (full-HD-signaal) kan doorgeven. Toch kan de HD-DVD-speler van Microsoft wel degelijk een 1080p-resolutie tonen door middel van de analoge VGA- en componentaansluitingen. Een eerste probleem hiervan is echter dat er over een tijdje een nieuwe beveiliging op HD-DVD’s en BluRay-discs verschijnt: HDCP. Met deze beveiliging kun je films alleen nog in 1080p bekijken via HDMI (en DVI). Het is dan dus niet meer mogelijk nieuwe HD-DVD’s te bekijken in 1080p via de VGA- en componentaansluitingen.

    een tweede probleem is dat de meeste 1080p-TV’s alleen een 1080p-signaal kunnen doorgeven via de HDMI-aansluiting, en dus niet via andere aansluitingen. Er schijnen echter wel steeds meer full-HDTV’s te komen die 1080p ook ondersteunen via de analoge ingangen (via nieuwe modellen en via firmware-updates).

    bron: http://www.insidegamer.nl/hardware/xbox360hddvdspeler/rubrieken/14400/Xbox-360-HD-DVD-speler.html

    en nog een bron : http://tweakers.net/nieuws/45009/Xbox-360-Dashboard-update-met-1080p-ondersteuning.html

    maarja nieamnd die het even kan testen wat er gebeurt.
    vaak heb je een knop op je afstandbediening dat je kan zien wat de tv nu doet output mode enz.
    bij samsung kan dat en dan zie je op wat hij staat.

    iemand iemand...
     
  18. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    LET OP MET THE ULTIMATE MATRIX COLLECTION!!!

    Mensen die the Ultimate Matrix Collection op HD-DVD willen bestellen moeten er rekening mee houden dat het bevestigd is dat alleen de eerste 3 schijfjes met alle 3 de delen van The Matrix HD-DVD schijfjes zijn.

    De overige 2 schijfjes zijn dubbelzijdige standaard dvd's geëncodeerd in NTSC! Deze zul je dus niet kunnen afspelen op een PAL XBOX360 of een PAL (HD)DVD speler.

    Ik had gelukkig al The Complete Matrix Trilogy besteld puur om het feit dat ik dubble-zijdige schijfjes niet mooi vind uitzien tegenover enkelzijdige met een leuk printje erop. O-)

    Bron: High-Def Digest

    Overigens heeft die site beide Martix boxsets gereviewd.

    The Complete Matrix Trilogy HD-DVD review

    The Ultimate Matrix Collection HD-DVD review
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede tip, ik stond op het punt deze versie te kopen :thumbs:

    Mn girl wil alleen wachten op de editie met NL ondertiteling aangezien de Matrix nogal een complex verhaal heeft (vooral deel 2 en 3 met heel de uitleg etc.).

    Weet iemand wanneer de Europese versie uitkomt?
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Verschillende reviews van de add-on bevestigen dat je alleen maar HD DVD's in 1080p kan bekijken als je de VGA kabel gebruikt. Als je de resolutie in 't dashboard op 1080p hebt staan (voor component) zul je bij 't opstarten van een HD DVD maximaal 1080i te zien krijgen.

    Voor de duidelijkheid:

    Component
    • Games: tot 1080p
    • DVD: 480p of 576p
    • HD DVD: tot 1080i

    VGA
    • Games: tot 1080p
    • DVD: upscalen tot 1080p
    • HD DVD: tot 1080p

    HDMI:
    • Games: tot 1080p
    • DVD: upscalen tot 1080p
    • HD DVD: tot 1080p

    De CSS en AACS licentie zorgen er voor dat er beperkingen worden gesteld omtrent 't upscalen van DVD's en de 1080p weergave van HD DVD's over component. HDMI is eigenlijk de makkelijkste oplossing. :) 1080p weergave over VGA is voorlopig nog geen probleem omdat de filmmaatschappijen de ICT flag nog niet hebben geactiveerd op HD-DVD's. Zodra ze dat wel doen is 't ook afgelopen met 1080p over VGA, want dan heb je een aansluiting nodig die overweg kan met HDCP signalen zoals HDMI. De resolutie over analoge aansluitingen zal dan worden verlaagd naar 960x540 pixels. Dit geldt voor alle HD DVD/Blu-ray spelers, dus 't lijkt me sterk dat ze voor MS een uitzondering zullen maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina