1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Ratchet and Clank zo zie zou ik toch zweren dat het op grafisch vlak ook op de Current-Gen mogelijk zou moeten zijn. Vandaar dat ik de term 'Next-Gen' ook niet helemaal durf uit te spreken bij deze game. Je koopt echter een game als deze niet voor de graphics, eerder voor de gameplay. En over de gameplay niets dan lof. :)

    Mmm, toch niet? Dan zouden de PS3 gamers de dupe ervan zijn aangezien de voledige kracht van de PS3 niet word benut (mochten de eerdere berichten waar zijn).
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Sorry maar ik ben ook niet echt 'impressed' van die Ratched en Clank gameplay, Kameo deed het beter voor zijn tijd. Dat 'WOW dit is vet' effect heb ik nog niet gehad, en ook niet om het next gen te noemen, de omgeving is ook een beetje doods. Maargoed dat laatste kan mischien nog veranderd worden, daarnaast moet je het eigelijk natuurlijk op een groot HD scherm zien...
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Als je het artikel leest is het geen modder gooien maar gewoon zijn visie die hij ook nog eens gegrond uitlegd...

    Tevens laten de cijfers bij Sony zien dat ze het echt bij het verkeerde eind hadden (of zitten ze al de beloofde 6 miljoen voor maart??).
    Als je het artikel hebt gelezen zou je zien dat een price drop voor Sony onbetaalbaar is dus dat ze voorlopig nog 3e viool blijven spelen...

    Hoe hoog schat jezelf de pricedrop in ALS die er al mocht komen??
    € 100,-? € 200,-? Als ze dat doen dan komen ze nog dieper in de schulden dus dit zullen ze zo lang mogelijk uit blijven stellen.

    Ik geef je gelijk dat Peter Moore voor zn eigen product praat maar hij gooit zeker niet mee modder, als dat wel is mag je wel een een goede (complete) quote opzoeken die dat bewijzen.
    Moore is juist een man waarvan de interviews wat dieper gaan dan de reclame praatjes van een Sony rep.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Meen je dat? Die open wereld ziet er gewoon waanzinnig uit. Die textures zijn zo scherp... maar terwijl heeft men meer polygonen gebruikt, waardoor je andere graphics krijgt. Maar het ziet er gewoon super uit. Alles wat in je omgeving gebeurd, terwijl je aan het spelen bent is supervloeiend. De animaties zijn top,...
    Maar swat, ik ben ook meer voor heavenly sword en uncharted, en damn, zeg nu zelf, die games zijn zwaar next gen!
    Yeah right. Als ik moet luisteren naar Phil Harrison of Peter Moore, luister ik toch naar Phil Harrison. Reclame praatjes? Zoiets noemt men marketing, zoiets als uwe vriend Peter altijd doet op evenementen. Trouwens, Peter Moore zijn niveau ligt zwaar onder het niveau van Phil Harrison of Ken Kutaragi(ookal kan die gast rare dingen zeggen). Ik bedoel, Peter Moore daagt echt andere(persoonlijk !?) uit op voorstellingen. En dan altijd die steken geven naar Sony, moet dat? Sony doet dat ook soms, maar op indirecte manier. Peter Moore doet het op een onbeschofte arrogante manier. Echt laag... Als je zo iemand aanbid, dat zegt al genoeg over jezelf zekers?...

    /Mod Die laatste zin is overbodig, niet persoonlijk worden aub
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De productiekosten van de PS3 zijn inmiddels best wel een stukje naar beneden gebracht. Zo zijn de kosten van Blu-ray (de diodes) van rond de 125 euro naar 7 euro gegaan. Tevens zijn er enkele andere zaken qua productiekosten naar beneden gebracht. Men heeft dus zeker wel wat ruimte.
    Het enige wat ik Moore zie doen is negatief zijn over de concurrent. Volgens hem deugt er eigenlijk helemaal niks van het apparaat. In mijn vorige post heb ik daar ook wat tegenover gezet. Vind dat Moore het aardig dramatiseerd en aardig voor zijn eigen product praat. Vraag me daarom ook af hoeveel waarde je eraan moet hechten, een Nintendo of Sony marketing knakker zal ook niet zo heel snel positief zijn over de concurrent. Marketing figuren zoals een Moore en voorheen Katuragi en Reggie praten altijd voor hun eigen product, dat is leuk voor de presentaties, maar hoeveel waarde moet je eraan hechten? Met het modder gooien bedoel ik dat je van Moore tegenwoordig alleen maar negatieve berichten over concurrentie tegen komt. Op de X06 had meneer Moore bijvoorbeeld echt een paar steken richting Sony, niet heel professioneel om je concurrenten zo te kak te zetten.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Pff, zat net op een ander forum te lezen in een 'versus' topic over de laatste filmpjes van R&C, Lair, Heavenly Sword en Drakes Fortune... mijn god wat een niveau =( Gelukkig valt 't hier reuze mee :D complimentje! :+

    Als ik zie wat voor mooie games er nog onderweg zijn naar de 360 en PS3, dan kan ik mezelf alleen maar afvragen hoe ik in hemelsnaam aan de vrije tijd kom om ze allemaal te spelen!
     
  7. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, als ik jou en Kameo zo hoor moet ik net iets meer video's/screens bekijken/research doen. Want deze indruk heb ik (nog) niet over RAC.

    Ow hell yeah. ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  8. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  10. Cybercon

    Cybercon Guest

    Dit is volgens jou ook mogelijk op de current-gen consoles? :emo: Sorry maar dan mankeert er ook écht iets aan je ogen. Voor een platformgame ziet dit er prachtig uit en daar kan duidelijk geen Kameo tegenop.

    Anyway wat zien deze en deze filmpjes van Uncharted er toch ook fantatisch uit zeg _O_. Mijn god de jongens van Naughty Dog has done it again, zwaar impressive. Overigens ben ik wel benieuwd wat MacDennis op de ingamevideos van R&C en Uncharted te zeggen heeft. Hij was tenslotte degene die riep dat de screens van beide spellen nietszeggend waren en liever wacht op ingamebeeld. Nou Dennis their you have it :)

    Achteraf had ik alle Sony nieuws beter in de ochtend moeten checken, want de hele middag heb ik de beta van Halo 3 zitten te spelen welke in mijn ogen toch tegenvalt :emo:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
  11. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kerel van Uncharted springt wel een beetje gay :emo:
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    Je hebt o.a. tegen mij? :+

    Nee de kwaliteit van het filmpje was dan wat minder vergeleken met Gametrailers (duh!), maar ik liet die scene even zien om aan te geven dat het echt de 'WOW' factor heeft en simpelweg niet mogelijk is op een current-gen console.

    Trouwens die Groovitron weapon uit het spel is echt geweldig zeg! :D :lol: Je vijanden die lopen te schuren nadat je zo'n discobal gooit :emo: :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hoezo? Ik had toen ik Kameo op de 360 deed, en vooral toen ik uhm op de eerste gameplay filmpjes zag wel een 'WOW' (de honderden poppetjes op het scherm, de parallax mappingetc etc zorgden daarvoor)effect, en nee dat heb ik niet bij R&C. Das mijn menig, daarnaast zag ik nog niks in dat filmpje wat ik niet al in bijvoorbeeld een Sonic Adventure op de Dreamcast heb gezien of in andere platformers niks next gens. De vijanden verwenen daarnaast wel erg snel, en ik ben gewoon niet onder de indruk. =(

    De omgeving is ook niet alles, want geen bomen, gras of weet ik veel wat beweegt (Kameo wel, aankomende Fable ook...) Kijk het is mischien jouw favoriete serie, maar ga niet jouw menig als feit door laten gaan van 'daar kan duidelijk geen Kameo tegenop'' want das jouw menig idd niks meer en niks minder. ;)
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja R&C is niet zo indrukwekkend als Uncharted en heavenly sword. Maar toch vet. Heavenly sword is ook al voor 90 procent af, en R&C niet he... Maarja, wat vind je van Uncharted dan? Dat spel laat toch al behoorlijk wat van de ps3 zien, niet?
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Uncharted heb ik nog te weinig van gezien dus daar ga ik geen menig over geven (dat filmpje hierboven geeft daar nog te weinig beeld van), en ja R&C is nog in de maak, maargoed daarom zei ik eerder ook al dat je het eigelijk moet afwachten en op HD televisie moet zien als hij af is. Ik ben bij het zien van die gameplay film gewoon niet onder de indruk, omdat ik alles wat in het spel te zien is al gezien heb in andere platformers. Heavenly Sword ziet er idd dan een stuk indrukwekkender uit.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hij vind dat Kameo er niet tegenop kan en jij vind dat Ratchet er niet tegenop kan, wat is het verschil? De een heeft nou eenmaal een ander wow moment. Hetzelfde geld voor de defenitie van next gen. Heavenly Sword is een compleet andere game.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier heb je een hele voorstellling van de game!:
    http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=19633
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dan zou hij dat anders moeten formuleren ;) en niet zeggen van "Voor een platformgame ziet dit er prachtig uit en daar kan duidelijk geen Kameo tegenop".

    Tja ik weet niet wat ik daarvan moet denken... maakt niet uit, ik heb mijn menig gegeven.

    Edit: Thanks Boss ik ga nu kijken!
     
  20. Cybercon

    Cybercon Guest

    Dat was 1,5 jaar geleden ja, omdat de Xbox 360 de eerste next-gen console was van de drie. Nu 1,5 jaar later ziet het er gewoon 'goed' uit. Ratchet and Clank daarentegen weet in mijn ogen gewoon veel meer te imponeren. De enorm gedetailleerde stad, de prachtige ontworpen characters en de grootse bossfights maken deze titel next-gen. Alles klopt gewoon aan deze game. Gelukkig heeft de Amerikaanse pers het spel mogen bewonderen en op grafisch gebied is men erg te spreken over het spel.

    Voor de duidelijkheid: dit zijn mensen die het spel met eigen ogen mochten bezichtigen. Dat R&C mijn favoriete gameserie (niet mijn favoriete, maar wel een van de betere) is staat buiten de discussie, want dit is eerder een kwestie van realistisch zijn. En als je realistisch bent kan Kameo hier gewoon niet tegenop. Nou vind ik het sowieso al achterlijk om te gaan roepen dat Kameo indrukwekkender is, want een titel van 1,5 jaar geleden die meer indruk weet te maken getuigd eerder van fanboyerig gedrag. Maak de vergelijking maar als Kameo 2 verschijnt, want dat is een veel eerlijke vergelijking.

    Tot slot wil ik nog even zeggen dat dit allemaal work in progress is oftwel men heeft nog alle tijd om de boel op orde te hebben. En tot dusver hebben ze dat, op de slowdowns na.


    Wat wil je dan dat ik ga doen? Het spel gaan vergelijken met Gears of War zoals vele achterlijke fanboys doen over diverse fora (Arjan you know it :+)? :emo: Zonder het spel met andere genres te gaan vergelijken, weet Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction in zijn soort te imponeren. Oke nu ik mijn mening heb gegeven wil ik er ook meteen een einde aan maken, want dit soort discussies leiden tot niets.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina