Heb de beta zo'n ruim 3 uren gespeeld en tot dusver kan ik niet echt zeggen dat ik het er warm van kreeg.
Laat ik eerst even vooropstellen dat het spel grafisch er gewoon ondermaats uitziet. Dit is duidelijk Halo 2 in een HD jasje en voor een second generation game vind ik dit toch wel iets wat je Bungie kwalijk mag nemen. Halo heeft sinds kort een gróte concurrent erbij gekregen, namelijk Gears of War. Als je dan met zulke graphics aan komt kakken verlies je het in ieder geval dik van Gears. Nou is het wel zo dat we hier te maken hebben met een beta build, maar zal het dan nog drastisch gaan veranderen met een release over 4 maanden in zicht?
Verder voelt de gameplay wat verouderd aan, maar aan de andere kant speelt het toch wel weer lekker. De nieuwe wapens mogen er ook zeker wezen, met name de lasergun is een aangename verwelkoming. Iets wat Halo 2 zo sterk maakte is de verdomd goed werkende matchmakingsystem en zo ook in Halo 3. Dit is toch echt iets waar vele andere console MP games iets van aan kunnen nemen.
Trouwens dit vind ik altijd wel het grote voordeel van die beta's, de gamers de mogelijkheid geven om feedback te geven. Mijn eerste tip alvast: Bungie plaats de communicate button heel rap op de RB button :{ Serieus dit werkt nu gewoon voor geen meter en zeker niet met de lag die er regelmatig is.
Al met al zal ik het spel in het weekend nog even extra onder de loep nemen, maar tot dusver ben ik wat lichtelijk teleurgesteld
.
Klik om te vergroten...