Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de tweede is iets beter, beetje meer watt en minder geruis

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok ok, dali was ook mooi inderdaad. Uit respect voor je zusje zal ik wel niks meer zeggen :+

*Zet nog een plaatje aan op de B&W's... :9

Binnekort NAD T742 receiver *) (?)

3. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het die 33 euro extra waard?

4. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neen ;) dat niet...
    Omdat ze al zo weinig kosten is het 33euro zeker niet waard.
    Ik zou gewoon eens naar een winkel in je buurt gaan waar ze verschillende 2.1 setjes hebben, en kies het beste eruit dat in jouw budget ligt, kies niet zomaar iets dat je tegenkomt op internet, in elke elektronica winkel hebben ze 2.1 setjes ;) gewoon gaan luisteren, heb ik ook vroeger gedaan en heb ik het setje gekozen met het beste geluid..

5. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stond een half jaar geleden ook voor die keuze en ik heb toen de Z-5500 van Logitech aangeschaft (nog steeds dik tevreden over). Voor € 300.- zul je echt niks beters op de markt aantreffen. Ook heeft deze de beschikking tot digitale ingangen (optisch en coaxiaal) wat de Creative Gigaworks G500 (dacht ik) niet heeft. Sowieso moet je voor die prijs echt een speakersetje hebben wat beschikt over een optische ingang, wat aanzienlijk mooier is dan een analoge aansluiting.

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Had gisterenavond mijn Marantz SR5001 binnen gekregen en ben hem daarnet gaan aansluiten. Weet alleen niet precies hoe ik nou de kabels moet strippen. Moet ik de kopere mantel er nou wel of niet aan laten zitten en in de reciever stoppen. Beetje lomp, had dit eigenlijk even in de winkel moeten vragen. De handleiding van de reciever is er niet duidelijk over, slechts een achterlijk plaatje.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Je stript ongeveer 10mm van de mantel af, en het koperdraad draai je in elkaar. Die 10mm aan koperdraad steek je in de opening van de schroefklem en die draai je voorzichtig vast. :)

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Jep had ik uiteindelijk ook maar gedaan en het werkt allemaal perfect nu. Alsnog bedankt voor je reactie Arjan :) .

9. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Leuk Gompy, waar had je de speakers eerst op aangesloten, tijdelijk zegmaar? Of stonden ze lekker werkeloos te wezen? En hoelang heb je uiteindelijk moeten wachten op je marantz+hoeveel was je kwijt en waar heb je em besteld. Oei, een hoop vragen, is weer eens iets anders dan antwoorden.

MVG Marc

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ze stonden mooi te zijn eerst. Heb de SR5001 bij Foka in Rotterdam gekocht voor €499. Moest 2 weken wachten omdat ze hem niet in de kleur zwart op voorraad hadden in de winkel. Besteld en werd gebeld wanneer die er was. Mijn vader had hem zaterdagavond opgehaald.

Echt super geluid zeg. Heel erg mooi helder en heerlijk geluid.
    (Wist ik al maar wil het nog een keer zeggen:b:)

Zo snel mogelijk maar de center en rearspeakers kopen!

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    hé gompy zou jij niet eens foto's kunnen plaatsen in foto's van je stekkie, want ik wil die wel eens zien :D koele speakers enzo :+

12. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje de Z-5500, maar ik kan niet in de handleiding vinden wat "Night-mode" en "Surround Delay" inhoudt...
    Kan iemand mij dit vertellen??

Alvast bedankt

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vergeet de sub niet :thumbs:

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Das goed, zodra alles weer een beetje normaal staat. Alles ligt momenteel nu overhoop *)

Weet het niet zeker maar met NightMode worden bepaalde tonen onderdrukt omdat die kut zijn om te horen 's nachts. Er stond een stukje in mijn Marantz handleiding erover: Gebruik bij Dolby Digital, vernauwt het dynamsch bereik. Hierdoor worden luide passages zoals plotselinge explosies zachter om te voorkomen dat andere 's avonds last hebben van uw muziek.

Surround delay was iets met een soort synchronisatie van beeld en geluid dacht ik.

Jep, maar komt daarna. JKI had sinds kort een nieuwe MJAcoustics sub, heb een beetje gegoogled en ik was er wel in geintresseert. Er zijn ook nog sub's van REL die wel mooi zijn. Sub's zijn echter vrij prijzig dus ik wil liever eerst een beetje al m'n speakers hebben. Tevens kan ik misschien nog ergens 2 rear's en een center kopen voor een leuke prijs:9

15. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    @Gompy

Ik weet niet precies wat je zoekt maar mischien heb je interesse in mijn B&W LCR600s3 center luidspreker en B&W DM601s3 achter / surround luidsprekers?

16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik zeker intresse in, welke kleur is het en wat vraag je er eventueel voor?

-------------------------------

Misschien kan iemand me ook nog met iets anders helpen. Ben opzoek naar een goed merk voor onderandere een goede lange digitale coax, een goede stereo kabel voor mijn TV op de reciever aan te sluiten en een goede HDMI kabel. Iemand suggesties? Niet een merk wat van die kabels van honderden euro's maakt:p (AudioQuest, of hoe heet dat merk:))

Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  17. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    PM is inmidels verstuurd.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    als je een set uit losse speakers hebt en je wil 5.1 geluid met je dvd speler, is dan het enige wat je nodig hebt nog een receiver en subwoofer, of ook nog een versterker en een tuner?

En II Gamer II: You've got PM

Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een reciever hebt zit daar altijd een versterken en tuner al in. Dus als je losse speakers wilt met surround sound heb je dus 5 speakers nodig, 1 subwoofer, 1 DVD speler en een reciever. Uiteraard de kabels niet te vergeten:)

------------------------------------------

Ik moest trouwens van het aanbod van II Gamer II afzien, prijs was goed maar helaas de kleur. Ik heb mijn 2 front speakers in de kleur calvados en ik zou graag ook rears en een center willen in die kleur. Staat natuurlijk net een stuk mooier.

-------------------------------------------

Leuk linkie voor mensen die geintresseert zijn in B&W. Shit-load aan foto's! http://www.minhembio.com/produktbilder/3394

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ok gompy bedankt voor je uitleg. II Gamer II heeft me namelijk ook een PM gestuurd, en ik ben erg geinterreseerd. Maar dan heb ik nog een receiver nodig en een sub. Het is voor beneden in de woonkamer en niet voor mij, en mijn vader wil eigenlijk niet zoveel geld uitgeven dus ik wacht nog op een reactie van II Gamer II over de prijs van zijn speakers.

Is dit een goede receiver erbij (of kan hij iig?):

JVC RX-5062 (link)

En wat is het verschil tussen de JVC RX-5062 en de JVC RX-5060?

Want je moet er echt goed het feit erbijhouden dat mijn vader zo min mogelijk verder wil uitgeven, want mijn zus gaat binnenkort studeren en dat gaat dan weer handenvol geld kosten... En mijn moeder vind dit soort dingen eigenlijk allemaal maar geldverspilling.

En dezewoofer:

Pioneer S-W90S (url=http://www.kieskeurig.nl/product/16BD3D8C58C38828C125715C004A4374.htm]link])

Of kan ik beter bij kieskeurig de JVC subwoofer kopen van 120 euro, met oog op geldbesparing, als die ook goed is. En misschien ook handig dat de receiver en sub dan allebei van JVC zijn.

En hoe zit, met de sub dan, de vergelijking met de sub van de Logitech Z5400, die ik zelf heb. Want als hij beter of vergelijkbaar is met dat geluid dan is het al goed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina