[PC] Starcraft II

Discussie in 'Games' gestart door Orcrist, 19 mei 2007.

1. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dit meer op een expansion pack lijken :eek:

2. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    en warcraft 3 leek ook op een expansion van warcraft 2?

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nostalgie ook wel beetje, maar als je kijkt naar wat Blizzard nog meer bereikt heeft. Starcraft 1 is qua originaliteit van verhaal en personages de meest originele serie. Als je dan kijkt naar de kwaliteit van Blizzard games. Welke game van Blizzard is maar matig of 'goed'? Echt elke game van Blizzard, ondanks dat het er niet veel zijn, zijn écht goed. Command & Conquer is zeker ook zo'n uitblinker, maar is voor veel mensen minder omdat het net iets minder originaliteit en vernieuwing bracht. En dan met een deel 2 komen, na 8 jaar, dat roept gewoon enorme verwachtingen op. En daarom denk ik dat Starcraft 2 heel wat gaat brengen.

.... Nooit Starcraft gespeeld zeker? :{ Of Brood War? Dat was de Expansion. Dit is enorme stap voorwaarts vergeleken met de vorige Starcraft hoor.

Precies. Warcraft 2 en 3 verschillen écht enorm veel van elkaar. Zeker met The Frozen Throne Expansion erbij.

4. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

StarCraft II is absoluut geen expansion. Het is een compleet nieuwe game met de oude vertrouwde gameplay.

5. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Yeah, vanmidag de trailer gezien, erg nice! Al had ik persoonlijk toch liever een Diablo III gezien :emo:

6. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik denk dat het derde deel dan een MMORPG zou zijn.

7. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Wat het 2e deel dat niet ook al?

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    OP even ge-update met alle info die er tot nu toe bekend is.
    Belangrijkste update; 4e gameplay vid released: klik.

En waarom nu al speculeren over deel 3 als deel 2 nog niet eens uit is, en deel 3 nog minstens 10 jaar op zich laat wachten? :+

Motherships lijken me trouwens behoorlijk imba, erg benieuwd wat Zerg en Terran daarvoor krijgen. Aan de andere kant zal het kreng wel behoorlijk duur zijn en langzaam bewegen, dus of ik het echt vaak zal gaan gebruiken betwijfel ik.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Mothership klinkt inderdaad best vaag. Natuurlijk kan ik nu nog niet oordelen, maar toch. Ik heb zo iets van. Eerst had je de kleine eenheden die met veel gaan vechten. Nu heb je opeens een Colussus en Mothership. En dan moeten de Zerg en Terran inderdaad ook wat groots erbij krijgen. Ben vooral benieuwd naar wat de Zerg hier fixed. Misschien een Overmind? Die dan bijvoorbeeld je aantal troepen naar een max. van 400 haalt ipv. 200. Dat klinkt nog best goed eigenlijk. Want de Zerg staan juist bekend om hun snelheid en kwantiteit. Dus dan zou een Overmind die je population max. omhoog haalt nog niet eens zo slecht. En de Terran krijgen ook wel iets van een schip, ongetwijfeld.

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Naja, een Colossus is niet zo heel indrukwekkend vind ik. Die schijnen toch wel redelijk snel neer te kunnen worden gehaald. Maar een Mothership.. tja. Ik weet niet of het verstandig is om aantal units bij Zerg omhoog te schroeven, aangezien ze echt heel ranzig snel units kunnen pompen.

Er staan trouwens 5 gameplay vids van de demo die ze hadden laten zien op WWI, en nog wat losse fragmenten. Ga nu even allemaal kijken. :cool:

11. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit spel waarschijnlijk helemaal kapot spelen als het uitkomt.. Ik weet alleen niks van het verhaal omdat ik alleen maar online heb gespeelt, en 1x de missies heb uitgespeelt toen ik 7 was, toen het spel er ook nog niet zo lang was. De Broodwar missies heb ik nooit naar om gekeken.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Die Colussus heb ik gezien in één van die vids. Ziet er wel cool uit. Maar hij werd niet neergehaald in de vid. Dus ja. Wie weet. :) En de Mothership, jwoa, is wel cool maar vind 'm niet echt zo van wauw. Haar powers zien er wel cool uit, maar ik vind 'm echt kut ontworpen.

13. Shizzel

Shizzel Guest

Ben ik dan de enige die dit niet heeft gespeeld (deel 1 dan)?
    Want als ik dit alles zo hoor moet ik die 9 jaar oude game maar eens kopen, of niet :9.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat heb je helemaal goed. ;)

Maar er zijn wel meer mensen die 'm niet gespeeld hebben, en dat zijn dan ook de mensen die zoiets hebben van: ''Starcraft 2? Huh? Starcraft? WTF?''

^^

15. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Klopt, maar ik bedoel in de stijl van World of Warcraft.

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Gameplay trailer op starcraft2.com is uit. Duurde even voordat ik de high res versie binnen had maar is wel erg gaaf. Het is de demo die ze ook op WWI lieten zien (en iedereen ook al inmiddels op ign heeft gezien), met ook nog commentaar erbij. Maar sowieso een verademing om het high res te zien. :cool:

17. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die gameplay filmpjes zie dan moet ik wel erg denken aan Warcraft 3. Niet dat daar iets mis mee is, maar misschien had ik toch wat meer ontwikkeling in bijvoorbeeld de interface verwacht. Ondanks dat kijk ik erg naar Starcraft 2 uit. Niet zozeer naar het online gedeelte, maar wel naar de campagne. Dat blijft het leukste onderdeel van de Blizzard rts-games imo.

18. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Waarom zou je een perfecte interface veranderen ?

Die nieuwe gameplay vids zien er fantastisch uit, must-have game nummer 1.

19. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Het interface werkt prima, maar ik geef de voorkeur aan het interface van bijvoorbeeld C&C3. Die interface heeft zich wél ontwikkelt tov haar voorgangers door subtiele veranderingen: bijvoorbeeld dat de balk rechts verdwijnt als je ergens op de kaart klikt. Subtiele veranderingen die het interface verbeteren. Bij Starcraft 2 zie ik geen verschil met dat van Warcraft 3. Het hoeven geen gigantische verschillen te zijn, want zoals je al zegt werkt het goed. Maar subtiele verbeteringen die laten zien dat Blizzard zichzelf ook ontwikkelt in het maken van RTS-games.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Zoals Pbateman al zei, waarom een perfecte interface veranderen? :+
    Deze interface is:
    A) Datgene waar alle SC pro-gamers aan gewent zijn.
    B) Perfect, laat alleen het benodigde zien, zonder toeters of bellen en afleidingen.
    En zolang een C&C game het nog geen 8 jaar lang volhoudt op het allerhoogste niveau hoeven ze van mij daar niks van af te kijken. :+

Deel Deze Pagina