Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hou er wel rekening mee dat een 1080p signaal door veel schermen niet gepakt wordt via VGA, dat is vaak de adder die onder het gras zit. Onze Sony Bravia LCD beneden slikt alleen 1080p via HDMI, en een dergelijke resolutie krijg ik op mijn monitor ook alleen via DVI. Via VGA is 1360x768 (de HD Ready resolutie zegmaar) de max. Dat ligt in zo'n geval dus niet aan je kabel of aan je 360, maar aan je scherm.

Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  3. RVE_NL

RVE_NL Need games

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus ook zo'n VGA kabel werkt perfect :) alleen heeft mijn monitor dus maar 1 vga ingang :mad:

Dus ik wilde mijn PC van DVI naar HDMI laten lopen, via DVI to HDMI kabel.
    Dit werkt dus wel maar mijn pc gaat dan met zo'n iritante resoluties werken (waardoor ik zo'n lelijk beeld krijg) 1360x768 is niet mogelijk? via configuratie scherm :mad: ? moet ik hier dan dus een andere videokaart voor gaan kopen?

Ik gebruik vista Ultimate, Samsung LE37 blabla, Radeon 9800 PRO (deze heeft ook DVI uitgang)

4. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een aantal dagen mijn samsung syncmaster 226 BW en ik vind het een heerlijk scherm. (voor mijn 360)

Wat zijn de beste instellingen voor dit scherm om te gamen>? het zal ongetwijfeld al een keer gepost zijn hoor..

Verder zit er helemaal bovenen het scherm een dun balkje dat soms niet helemaal meeloopt met de rest van het scherm is dit normaal?> Dus echt helemaal bovenin. En weet iemand wat ik bedoel? Ik heb het alleen nog gezien bij de halo 3 beta.

Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  5. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het scherm nu precies een week en ben er zeer tevreden mee!
    De instellingen zijn inderdaad wat lastig te zoeken.
    Om het wat makkelijk te maken: start de xbox360 op en zet je monitor aan. Wacht even tot hij helemaal is opgestart, als je nu op het 2e knopje van links op je monitor drukt kun je verschillende ingestelde monitorinstellingen kiezen. Ik heb hem bijvoorbeeld op "game" staan. Scheelt een hoop gepruts met de instellingen..

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1360x768 is nou niet bepaald een van de meest gangbare resoluties op PC gebied, vandaar dat Windows hem niet herkent. Hier is wel een progje voor, maar ik weet zo niet meer hoe het heet en waar je het vandaan kunt plukken. Maar dit is dus de rede waarom een HDTV i.c.m. een PC niet zo goed werkt.

7. RVE_NL

RVE_NL Need games

Leuk Bevonden:
    0
    Naja, je zult het misschien niet geloven maar het werkt wel degelijk geweldig... via vga

Ik switch dus nu iedere keer de VGA kabel als ik ga xbox-en
    maar mijn PC op VGA werkt geweldig met een resolutie van 1360 x 768
    maar zovlug ik de HDMI kabel ga gebruiken, how maar de eerst fatsoenlijke resolutie waar ik het beeld volledig zie is: 1280 x 1024 (uit mijn hoofd, correct me if i'm wrong) wat ik toch wel vreemd vind ?

Hoe moet ik dit nu fixen, een nieuwe video kaart? Gewoon een gekke instelling?

8. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over de rand rondom ondertitels bij dvd's. Als ik een originele dvd kijk wil het soms zijn dat de rand die om ondertitels zit (die bij mijn wete zwart hoort te zijn, en dit op een andere dvd speler aangesloten op een ouderwetse tv beeldbuis ook gewoon is) doorzichtig grijs wordt. Bij bijvoorbeeld een persoon met witte kleding aan zie je dit door de ondertitel heen. Is dit alleen bij mij zo, en hoe zou ik dit dan kunnen oplossen. Het kijkt vaak best vervelend als je een zwarte achtergrond hebt met een grijze omlijsting van je ondertitel. Ik heb trouwens mijn Xbox 360 aangesloten via VGA op een CRT monitor waarbij hij op expanded staat (dus betere zwartwaardes door die laatste update).

9. apox

apox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede 22/20 inch wide screen lcd monitor voor rond de 300/400 euro. Te gebruiken voor mac en 360. Liefst dus met de mogelijkheid voor 2x vga of vga en dvi.

10. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik heb vandaag na lang zoeken toch de 19"samsung 931bw besteld.
    Lang getwijfeld tussen 5ms of 2ms.. heb dus toch gekozen voor 2ms!
    En heb nu ook mooi 1 analoge ingang en 1x dvi dus ik kan mooi en de 360 én de pc aansluiten!!

Als het goed is kan ik 'm woensdag ophalen!! :)

11. Niels G

Niels G Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een VGA kabel en de beeldkwaliteit is super, maar na de lente update heb ik bij alle games 2 grote zwarte balken onder en boven. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen?:confused:

12. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Welke VGA kabel is volgens jullie de betere kabel ? van M$ zelf of Joytech misschien ?

Ik ga namelijk een 2de 360 aanschaffen en deze heb ik met component aangesloten(HD) en die andere wil ik via VGA aangaan sluiten.

(ben trouwens erg benieuwd naar het beeldverschil)

13. JeePee

JeePee Guest

Zoals al vaker gezegd: De Monster VGA GameCable. Dan heb je het beste beeld en geluid voor 59,99 euro.

14. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu dus de Vga kabel van joytech gekocht .. vond 60 euro een beetje teveel van het goeie .. alleen wie kan mij helpen

ik op me HD ready Lcd Scherm (JVC) dus ook een vga ingang .. ik heb hem al aangesloten en ik heb hem op 1300 zoveel gezet (720P) en op expanad ( leek mij het mooiste)

maar ik blijf aan de linkerkant een zwarte balk houden ?! hoe los ik dit op ?

Edit : Opgelost .. ik heb hem nu op 1280x720 gezet en het is nu wel vol beeld.. maar ik dacht altijd dat 1300xzoveel (720P) was.

Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    60 euro? hij kost meestal maar 30.... waar dacht je dan dat die 720 voor stond? 8)

16. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ja wat bedoel je met waar dacht je dan dat 720 voorstond ?!

720 is toch gewoon een andere benaming voor een resolutie !?

maar mijn punt is dat ik op de resolutie 1280X768 geen zwart balkie zie aan de zijkant van me scherm en dus bij 1300 zoveel wel ..

17. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hem waarschijnlijk nog steeds wel.. Maar 720 is een resolutie.
    1280*720 met progressive scanning is 720p ;)

Maargoed. Ik heb mijn monitor op Intermediate staan, dat Expanded vond ik echt veel te donker!

18. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier heb tenminste wat aan :)

ik heb hem btw op 1280x768 staan x720 pakt me scherm niet.

Ik moet wel zeggen ik heb er nu 1 op component en 1 op vga aangesloten .. het is even wennen , Maar het is zeker scherper via VGA !

19. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Weet niet zeker of dit het juiste topic is maar laat ik het toch maar proberen. Mijn videokaart/grafische kaart ondersteund niet een hogere resolutie dan 1024x768, en ik heb hem via VGA aangesloten aan mijn LCD-TV (32") die een resolutie ondersteund tot 1366x768. Nu zie ik dus duidelijk, bij bijv. mijn bureaublad en het bekijken van afbeeldingen en dergelijk dat de resolutie nogal 'gestrekt' word, echter bij video bestanden (HDTV-rips en dergelijk) kan ik nogal moeilijk zien of mijn huidige 1024x768 videokaart verschil maakt dan een videokaart die 1366x768 ondersteund, gezien mijn Media Player de optie heeft om de video-aspect te corrigeren tot een 16x9 (widescreen) resolutie.

Mijn vraag dus nu, als ik een betere videokaart die wel 1366x768 ondersteund koop zal de kwaliteit van videobestanden (avi, mpg, mkv etc.) dan ook verbeteren op mijn LCD-TV?

20. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Vandaag mijn samsung 931BW gehaald

Vindt t qua design echt een supermooi schermpie.

Verder in de package (had ik niet verwacht) een dvi kabel én vga.
    De cd met drivers was alleen voor de 244T? Vaag, heb de drivers via internet gehaald.

Helder scherm, en door de 2ms response tijd ook vrijwel geen ghosting.. is iig beter beeld als op mijn 26" lcd tv qua ghosting.

Voor de rest is het op de pc allemaal veel beter, lekker veel space ineens nu t breedbeeld is geworden.

Nu naar de xbox360. Ik vindt het persoonlijk super dat je dus door middel van een knopje kan switchen van analoog naar digitaal. Digitaal/dvi is in mijn geval de pc en analoog/vga naar de 360. Vindt ik dus echt wel fijn, niet de hele cable switchen offe, een extra kastje kopen.

Beeld van de 360 is echt super. Helder(zoals bij alle lcd). Geen pixels, geen merkbare ghosting.

Aanrader!

Heb 'm voor 227 bij 4launch gekocht. Had net pech dat ze de prijs met 15 euro omhoog hadden gegooid, ene leverancier leverde tijdelijk niet dus kwam via andere leverancier waardoor de prijs helaas omhoog ging! Verder super afgehandeld, nette winkel voor personen in eindhoven en omstreken!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina