Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Je gaat me toch niet vertellen dat je niemand anders kent met kapotte xbox 360's... Ik bedoel, als ik nu al gewoon in de frontpage polls ga kijken, hoeveel mensen hun xbox 360 krassen maakt op hun disks, is al schandalig veel. Meer dan 200 mensen op dit forum alleen al! Vroeger was er ook een poll op dit forum, van mensen met kapotte xbox 360's. die percentage lagen ook hoog hoor... Maarja, het valt allemaal wel mee, maar dat het schandalig weinig is, is nu ook weer niet waar he...
     
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Leuke discussie. Alleen zonder einde. De cijfers over het aantal defecten zullen niet snel (nooit?) bekend worden.

    Maar ja, ook voor mijn gevoel is het verschrikkelijk hoog. In mijn lijst hebben ook onwijs veel friends een (of meer) kapotte 360's gehad. Ik zit zelf aan mijn derde.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ken niemand in mijn persoonlijke vriendenkring (20 stuks met een 360) ... ik ken er wel een paar op Live. Maar die ken ik niet peroonlijk. Ik denk dat we beter hier verder kunnen gaan: Problemen met je Xbox 360? Defect of Bekraste DVD, Kassa[deel 6]

    Ik heb trouwens niet gezegd dat het weinig is. Ik heb erg veel twijfels over de krassen (zie mijn post in die thread)
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Een hele tijd terug zijn er cijfers bekend gemaakt. En toen zei men dat xbox 360 tussen de 3 a 5 procent had, en ps3(van de verkochte consoles) 1 procent. Maar, ik vind die nest niet meer terug. Maarja, officieel zal het idd wel niet geweest zijn...
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat heb je net ook gezegd, maar ik heb nergens die cijfers kunnen vinden. Boss je valt in herhaling. Kom met feiten. Laten we hier verder posten: Problemen met je Xbox 360? Defect of Bekraste DVD, Kassa[deel 6]
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de verschillende internationale forums zo bekijk (ign, ps3forums, neogaf, teamxbox, xbox-scene) dan kan ik niets anders concluderen dat de 360 hardware simpelweg brak is. Ik heb ook hele technische threads gevolgd waarbij men zowel CPU alsmede GPU verwijderd en opnieuw gesoldeerd heeft waarna de console weer werkte. Ik volg ook threads waarbij men via gummetjes op het geheugen deze extra aandrukt zodat de console weer werkt. Via deze laatste techniek zijn al vele tientallen consoles 'gerepareerd', geloof het of niet. Er zijn onderhand vele handleidingen verschenen met methodes waarmee je je console zou kunnen repareren.

    De hitte in de console zorgt er volgens mij voor dat verbindingen het op den duur begeven. Die worden naarmate de tijd vertrekt zwakker en zwakker. Ik dacht dat het probleem niet bij mijn launch console zou optreden, ik ben een casual gamer die niet vele uren per week de tijd heeft om te gamen. Toch overkwam het mij ook. Door de console een uurtje aan te laten staan (hitte) wist ik de console te 'repareren'. Sindsdien geen enkele vastloper meer gehad. Beetje vergelijkbaar met de handdoek-truc, zorgt voor een (over)verhitting wat net voldoende kan zijn om bepaalde verbindingen weer te laten werken maar dit lijkt mij een zeer tijdelijke oplossing. Hitte lijkt de grootste boosdoener.

    Ik volg ook de verschillende PS3 forums. Het beeld wat ik daar zie is dat er daar ook problemen zijn maar die zijn meer van software aard. Regelmatig zie ik daar meldingen van een HDD waarbij het bestandsysteem naar de haaien gaat of save games die niet meer te laden zijn. Misschien krijgt de PS3 ook op den duur met echte hardware problemen te maken, de PS2 hardware blinkte immers ook niet uit van degelijkheid.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik lees dezelfde fora's maar heb een ander beeld, maar goed ik denk dat beide machines kuren hebben. En als je problemen hebt een gekleurd beeld krijgt, maar goed Nogmaals laten we hier verder gaan, want we vallen in herhaling: Problemen met je Xbox 360? Defect of Bekraste DVD, Kassa[deel 6]
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oké, ontopic:
    Wat ik altijd al heb willen vragen: waarom heeft Microsoft eigelijk die HDMI poort in die elite gestoken? Ik bedoel, dat is zo een ouderwets iets, een 1.2 ...
     
  9. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Toch was er kort geleden een uitspraak, waarbij iemand van Microsoft aangaf dat als er problemen zijn, Microsoft daar zo goed mogelijk mee om moet gaan.

    Ik moest er toen wel om glimlachen. Aangezien dit soort uitspraken niet zo maar gedaan worden. Zeker niet als er een 'normale' uitvalpercentage zou zijn.

    Microsoft heeft een groot probleem met de betrouwbaarheid.
    Denk dat dat in deze consolewarthread best genoemd mag worden. Vraag je om exacte feiten; die krijg je niet. Maar ja, die zal je in de politiek ook niet altijd krijgen.

    edit: zou dit kunnen zijn. Weet 't niet meer:
    http://blogs.mercurynews.com/aei/2007/05/peter_moore_interview_part_three_answers_to_readers_questions.html
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oké, ik heb mijn bron,... over de xbox 360 problemen in het "problemen met xbox 360, defect of bekrast,..." topic geplaatst :).
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denk jij nu of in de nabije toekomst HDMI 1.3 nodig te hebben?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mogelijk omdat de hdmi 1.3 nog niet in produktie was toen ms de elite ging produceren. omdat hdmi 1.2 goedkoper is?

    /Mod laten we discussie over defecte 360's in een thread houden: : Problemen met je Xbox 360? Defect of Bekraste DVD, Kassa[deel 6] en hier discussieren over de games en de verschillen
     
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    Assassin's Creed: Ubi Days: Teaser

    Na het zien van de X06 presentatie van het spel vorig jaar had ik retezin in het spel. Nu is die verleiding wat kleiner geworden op een of andere manier gek genoeg. Persoonlijk kijk ik meer uit naar Brothers In Arms: Hell's Highway.
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat die gewoon veel beter is...:{
    Betere kleuren, automatische audio opties, ...
    1.3 is standaard onder de toestellen. Tuurlijk komen ze wel met 1.3a,... maar 1.2, dat is toch een heel verschil met 1.3, dus waarom zou je met 1.2 blijven zitten in de toekomst?
     
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Krijg juist steeds meer zin in Assassin's, kan haast niet meer wachten. Maar het moet helaas!
     
  16. Cybercon

    Cybercon Guest

    Moet het even proberen Arjan :+ Even een video van Uncharted (wat toepasselijk :9) als test.


    [gt]19631[/gt]

    Toppie!!! \o/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2007
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Brothers in Arms is veruit mijn nummer 1. Wel dicht gevolgt door GTA \o/

    BIA is gewoon zon gruwelijke serie. En dat het nu in nederland afspeelt is alleen maar leuker \o/
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Cybercon: Hoe doe je dat? Die trailer rechtstreeks op het forum?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
  20. Cybercon

    Cybercon Guest

    By far de meest gruwelijke en intense WWO II shooter. Zonder twijfel een van de gróte titels in mijn ogen voor dit jaar _O_

    GameTrailers & YouTube filmpjes in posts

    :thumbs:

    Edit: Arjan was me al voor :)

    Das jammer ja :'-( Gelukkig heb ik 'm al iets van 15x bekeken :cool: Vind het in ieder geval top dat het vanaf nu mogelijk is om videos in je post te plaatsen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina