Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Hound_NL

    Hound_NL Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch werkt ie bij mij :) doordat ik sli had aanstaan liep de pc telkens vast.
    (bij games liep de pc ook vast met sli aan maar dat komt gewoon door de driver)

    ik heb al wat muziek geshared/ en als ik via de xbox in media center ga zie ik de muziek ook staan maar als ik gewoon de music player gebruik zonder media center op te starten dan krijg ik can't connect make sure you have activated this console on your computer.
     
  2. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook nog even met een probleempje.
    Ik beschik over windows media center, roll-up 2 en alle andere benodigheden.
    Windows Firewall, en norton firewall zijn uitgeschakeld, zo ook de firewall van de router, maar nadat ik de code heb ingevoerd, gaat hij een tijdje zoeken, en dan zegt hij dat hij de decoder niet kan vinden.
    Waar zou dit mee te maken kunnen hebben, moet ik nog poorten op me router openzetten bijvoorbeeld?
    De router is van het merk linksys. wrt54g
     
  3. Hound_NL

    Hound_NL Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nu dus gewoon muziek afspelen maar als ik de pc herstart moet ik telkens opnieuw media delen aanzetten.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2007
  4. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je me ook vertellen hoe ik dit weer kan deinstalleren want het is op het eerste gezicht wel aardig maar niet meer dan dat en is nu lastig van mijn pc af te krijgen !!!!!!!!! vermoed zelfs dat mijn MCE met xbox360 nu problemen heeft door dit progje.

    grzz

    Edit:Kan mijn D: schijf met videos niet meer zien met MCE op PC en Xbox360 sinds installatie van TVtonic.

    DIT IS GEEN RECLAME! MAAR WACHT EVEN MET DIT PROGJE TOTDAT DUIDELIJK IS WAT DIT PRECIES DOET!
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2007
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Krijgen jullie deze error?

    [​IMG]
     
  6. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij verder helpen?

    Wat ik ook doe ik krijg mijn D schijf niet meer zichtbaar in MCE (niet op de xbox360 en ook niet op de PC) Instellen via de mediabibliotheek gaat wel(ik kan hem aanvinken) maar is daarna niet zichtbaar onder "Video's" in MCE. Ik krijg alleen mijn C schijf te zien of eventueel aangesloten USB disk,

    Iemand??

    ps Volgens mij is het gekomen na installeren van TVtonic(inmiddels weer eraf gegooid).

    Edit: onder "Afbeeldingen" is hij wel zichtbaar?! maar dan zie ik natuurlijk alleen afbeeldingen.

    Edit: Ho maar ik weet het al wat een ongeloofelijke oen ben ik, er moet natuurlijk wel een voor de xbox herkenbare format op staan(WMV) en niet alleen mkv files die ik stream met transcode360 !!! dus even een wmv file erbij gezet en Voila hij ziet de hele schijf weer!!
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  7. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Nou even google ben ik dus ook op dit forum beland.

    Ik heb een probleem met het connecte van mijn windows vista pc met mijn xbox 360

    De 1e maanden wekrten media center goed samen met mijn extender, maar sinds een aantal weken kan mijn computer de media center niet meer vinden.
    toen heb ik geprobeerd een nieuwe verbinding te leggen met de xbox, maar dit had ook geen effect

    Hij zegt telkens extender niet gevonden, ik heb alles al geprobeerd met firewalls enzo, maar aar ligt het niet aan.

    Het vreemde is dat de xbox360 wel gewoon bij mijn netwerk apparate staan.

    Misschien moet ik eerst de oude xbox connectie verwijderden op de pc?? maar hoe moet dat?

    Of iemand andere suggesties?


    Alvast bedankt
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat staat er bij netwerk? kan je mijn stappen na lopen en kijken of je dan verder komt? Waar strand je? Welke foutmelding krijg je? Kan je xbox nog wel op live komen?
     
  9. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn netwerj staat er:
    Xbox360 icoontje, en als je daarop klikt kom je in media player (media delen enzo)
    Mijn netwerk heet gewooon: WORKGROUP (standaard vista)

    Hij geeft de foutmelding als ik het volgende doe:

    Ik zet de xbox aan: ga naar media center en dan krijg ik die code die ik opde pc moet invoeren, dan druk ik op next

    ga ik naar de pc, open ik media center, ga naar taken, extender toevoegen, dan voer ik de code in.
    dan zegt hij dat hij de firewall van windows aanpast, en daarna als ik op next klik vraagt hij ngo even over je gedeelde bestanden

    Vervolgens gaat hij verder naar een pagina waar hij alles installeert, Ik kom echter maar tot 1 vinkj, dan gaat hij naar de extender zoeken.
    Dan komt er te staan: media extender niet gevonden, er staat of hij wel aangesloten is op het netwerk enzo, en of de firewall niets tegenhoud

    Het vreemde is dat ik nogwel op xbox live kan.

    Ik zou echt niet weten hoe dit kan:confused:

    Om teurg te komen op uw stappen, het probleem begint dat windows de xbox niet meteen herkend (rechtsonder in takenbalk) vroeger deed hij dit wel maar nu komt dat er niet meer) De rest van de stappen heb ik precies doorgelopen en alles klopt

    Alvast bedankt voor uw reactie_O_
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Krijg je deze foutmelding?

    [​IMG]
     
  11. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik krijg deze foutmelding:
    [​IMG]
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke router heb je? Welke firewall heb je? staat deze uit? nog meer software aanstaan?
     
  13. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik heb gewoon een standaard multimedia router van tele 2

    Maar alles staat uit, ook windows firewall,
    Ik heb de overige firewalls/antivirus gedeinstalleerd

    Maar het rare is dat hij het eerst gewoon deed, dus er moet iets aande hand zijn wat ik over het hoofd gezien heb:confused:
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    weet je nog wanneer hij het wel deed? Anders moet je een rollback doen.
     
  15. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar om een systeem herstel uit te gaan voeren, het kan wel 2 maanden geleden zijn


    iig bedankt voor de moeite, ik houdt uw verder op de hoogte als ik het probleem heb opgelost
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    anders moet je je pc opnisuw installeren en dat is meer werk :eek:
     
  17. Towel

    Towel Guest

    Ik hop ff zo in de topic, maar na het lezen van de laatste pagina weet k misschien wat. Ik had hetzelfde, dat ie het eerst deed maar daarna nie. Je moet op je pc ergens zo'n wizard doen. Media extender instellen. tijdens de qwizard krijg je dan een nieuwe code die je moet invulle op de 360. Da werkte voor mij
     
  18. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    Weet je misschien waar die wizard zit?

    Bedoel je niet die standaard wizard in media center? en maakte je ook gebruik van windows vista?


    Ik zou eigenlijk geen andere wizard weten in windows??
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je dit proberen (dus op nieuw je netwerk instellen), zoals Mysticmaus dit gedaan heeft

     
  20. sjoerdvo

    sjoerdvo Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    keb het eindelijk opgelost*)

    Heb de kabel van de xbox naar de router nu rechtstreeks in de computer gedaan. Toen herkende mijn computer meteen de xbox en werkte hij direct

    Nu maakt mijn computer wel deel uit van 2 netwerken, een beetje omslachtig misschien maar het is even niet anders

    Bedankt voor jullie hulp:thumbs:

    p.s. mijn laatse vraag:
    Wat voorn codec pack kan je het beste installeren op je pc icm media center?
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007

Deel Deze Pagina