Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja het is dan ook best lastig om een laptop te kiezen, er is namelijk zoveel aanbod.

Ik was dan al een half jaar opzoek naar een laptop maar kwam de hele tijd op die net niet laptops terrecht. Probleem is dat ik aan 3d rendering en video editting blavlblalblab doe en daardoor dus een laptop zoek met een goeie videokaart en goeie cpu etc. Meestal kom je dan op laptops van rond de 2500 euro ofzo die gelijk 5 kilo wegen. 5 kilo vind ik echt te veel voor een laptop, en zo een bedrag heb ik gewoon niet. Dus.. verder zoeken.

Maar toen.. TOEN zag ik daar laptop uit de hemel vallen :p. Klein, licht en snel. Tada. Heel even getwijfeld want zepto wtf is dat voor merk? Maar op tweakers waren de users er echt heel tevreden over.. dus gekocht dan maar.

Maar maak je geen zorgen over brothers in arms, die ga je echt zeer goed draaien. Over de levertijden.. ja klasgenoot heeft dus wel een nieuwe bestelt en daar stond ook dat onderdelen niet leverbaar waren. Hij deed er totaal twee en halve week over. Maarja als je hem kan krijgen voor 1100 euro is dat ook echt wel een hele mooie prijs.

Kijk hem wel ff na natuurlijk. Veel succes en have fun !

Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb vandaag de HP Pavilion dv9255ea gekocht. Wát een machine..ongelofelijk zeg.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo..oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar! :cool:

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Netjes he, heb de 9055. HDMI out is erg handig voor beamer. Perfect ding gewoon.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb de HDMI nog niet gebruikt. Weet niet waarmee 8)

6. Deadlyq

Deadlyq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een beetje rondgekeken en wil denk ik voor de Asus G2PC-7R004C gaan heeft iemand ervaring met deze laptop? Of zou je een andere aanraden?
    Merk ASUS
    Type G2PC-7R004C
    Processor Intel Core 2 Duo T7200
    Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
    Taal OS NL/UK/FR
    Processorsnelheid 2 GHz
    Cache (L2) 4 MB
    Front Side Bus 667 MHz
    Chipset Intel 945PM
    Geheugen 2 GB
    Geheugentype DDR2 533 / 667 MHz
    Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
    Aantal modules 2x
    Aantal geheugen sloten 2x
    Schermgrootte 17 inch Wide
    Schermtype Color Shine
    Schermresolutie 1440x900
    Harde schijf 160 GB
    Geheugenkaartlezer SD / MMC / MS / MS PRO
    Optische drive DVD+/-ReWriter (Double Layer)
    Grafische kaart ATI Mobility Radeon X1700
    Fabrikant ATI
    Dedicated Video geheugen 512 MB
    Shared memory Nee
    Interface PCI Express x16
    TV-out S-Video
    DVI 1x
    Geluidsweergave 2-kanaals
    TV-tuner Ja
    Radio-tuner Nee
    Ingebouwde webcam Ja
    Megapixel 1,3 Megapixel
    LAN 1000 Mbps
    Draadloos netwerk 54 Mbps
    Type draadloos netwerk 802.11 A/B/G
    Modem 56 Kbps
    Infrarood 115,2 Kbps
    Bluetooth 740 Kbps
    USB 2.0 5x
    Firewire (1394a) 1x
    SP/DIF Ja
    ExpressCard/54 1x
    Hij kost €1720,-

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hmm ik heb hier een dell met goede specs en een leuke aanbieding (het geheugen verdubbelt) ik kom dan uit op 749 euro, alleen ik kan hem met xp of met vista bouwen. Ik heb nog nooit vista gebruikt en weet er op dit moment de balle van. Het is vooral voor mijn studie dus moet kunnen internetten etc. etc.
    Nou hoor ik niet echt van die goede verhalen over vista (geheugen slurper enz.) Dus om nou te zeggen: "Wat een domme vraag, ga voor het nieuwste!" Nee dat helpt mij ook niet echt, heeft iemand argumenten voor of tegen Vista? En liefst betreffende een Notebook, dus draadloze verbindingen enz.

9. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    @ Killaz,

Ik heb laatst ook een laptop gekocht met Vista Home Basic erop. Dat geheugen slurper is absoluut waar. Ik had er eerst alleen een stickie van 512 Ram inzitten en toen werd +- 300 MB alleen gebruikt om Vista te runnen. Heb het toen uitgebreid naar 1024 Mb en toen liep het allemaal opzich wel oke. In vergelijking met de laptop van mijn broertje met ongeveer dezelfde specs waar windows XP op draait is die van mij toch wel iets trager. Bovendien zie ik de voordelen van Vista ook nietecht, behalve dan de uiterlijke verbeteringen.

Als je dus Vista neemt zou ik minimaal 1024 Ram nemen want anders is het echt niet te doen.

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Geweldige laptop die ik nu heb..de Zepto Znote 6214W.
    Schitterend scherm, Vista vind ik erg top werken.

Processor:Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00ghz
    RAM:2046MB
    Windows Vista Premium
    Geforce go 7600 512MB

Ik ben echt verbaasd over hoe goed games draaien, Fear met alles op zijn hoogst behalve FSAA aan, draait als een tierelier, al draait het nog steeds heel ok met zelfs FSAA aan.

Prey,C&C3 ,het draait allemaal top. Ik ga gelijk weer verder met dingen uittesten. Super tevreden met mijn aankoop.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zit een 7600 in ofniet? Heb zelf een ati x1600 (256mb + wanneer nodig ook wat van het geheugen) in mijn laptop zitten, draait ook prima..

//edit

Damn als ik nu een laptop zou kopen zou het de Znote 6625WD zijn:

Znote 6625WD-
    15,4" WSXGA+ (1680x1050)-6625WD
    Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB
    2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
    Nvidia Geforce 8600M GT 512MB grafische kaart
    120GB SATA 2,5" 5400rpm - SAMSUNG
    Samsung DVDRW-DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
    Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
    US (United States) 6x15WD
    6 Cell Standaard Batterij
    24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

maar €1.171,00!! omg

prijsdrop geweest ofzo?

Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Voytec: Dan ga ik lekker voor xp, weet ik 25 keer meer van dan van vista
    Ow en laatste vraag, gaat er in een laptop zelfde soort geheugen als in een desktop? of moet ik daar ook weer speciaal voor zoeken?

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Neeee!

Laptop maakt gebruik van SO DIMM geheugen, meestal ietsje duurder :mad: Reepjes zijn hoger en korter

http://tweakers.net/pricewatch/cat/582

Echt achterlijk dat die prijzen ineens zo dalen, en altijd nadat ik het product gekocht heb:9 Ik betaalde ongeveer €100 voor 1gb, welke nu nog maar €35 kost ofzo...

//edit ohnee ik betaalde €135 voor 2x 1GB (2e hands)
    maar toch 't verschil is duidelijk

Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    damn dat is nog niet eens zo duur ook........thx Jan :cool:

15. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies waar dit te vragen, maar ik vroeg me af of er wat trucs zijn om de opstart-tijd te verkorten zeg maar. Sinds ik m'n laptop is ie steeds langzamer gaan opstarten en het nu duurt nu echt best lang. Wat voor programma's moet ie opstarten als ie de laptop opstart en kun je dat uitschakelen? Of ander dingen die ik moet veranderen? Ik heb wel die Opstarten lijst leeg gemaakt bij Alle Programma's maar dat maakt volgens mij ook weinig uit..

16. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0

Prijs is wel Excl. BTW he ;)

Nu vanaf:
    1.393,49 €
    Inclusief BTW

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1.start -> uitvoeren -> msconfig
    2.tabblad opstarten
    3.eerst alles uitvinken en dan alleen aanvinken wat JIJ opgestart wil (msn, antivirus etc)
    4.opnieuw opstarten

18. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ben van plan om een nieuwe laptop te gaan kopen binnekort... Nu wil ik zowiezo eentje die ik grotendeels zelf kan samenstellen, maar welk merk raden jullie me aan? Ik ben nu vooral aan het kijken bij ahtec, zepto & bto... alienware en xxodd vind ik te duur... Iemand goede/slechte ervaringen met deze merken? ook wou ik weten of ik best eentje neem met hdmi aansluiting of is dit nog niet zo fel nodig.. voor de rest is het misschien ook goed om te wachten dat er meer laptops uitkomen met een Nvidia Geforce 8600M GT 512MB grafische kaart?

Alvast bedankt voor de reactie..

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een HDMI poort op m'n laptop, maar denk niet dat ik die zal gaan gebruiken. Je zult zelf moeten bepalen of je die gaat gebruiken.

20. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    En hiermee ondervang je ongeveer 10% van alle dingen die worden opgestart op je PC.

Ik vermoed dat het zinnig is dat dit soort vragen of "waarom is mijn PC zo traag" eens gaan Googlen naar "Windows XP Tweaks" of iets dergelijks. Daar vind je aanzienlijk meer en duidelijke aanknopingspunten dan alleen MSCONFIG. Sterker nog; ik weet een zeer simpele manier om je MSCONFIG leeg te houden maar je PC rustig een half uur op te laten starten zonder dat je op beeld ziet wat er gebeurt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina