Sorry hoor dat ik niet meteen naar de site van Adobe ben gegaan om te kijken wat Elements inhoud en wat het verschil is Misschien was ik even wat anders aan het doen? Zou ik de volgende keer aan denken voordat ik wat post
Zo bedoel ik het niet maar ik vond het nogal snel van je om de aanname te doen dat het maar een oud pakket was...
Sorry, kwam zo over. Excuses Maar goed zal dr verder ook wel niet over verder gaan Elements <> CS3 en welke het beste is (afhankelijk van waar je Photoshop voor nodig denkt te hebben) daar is het topic niet helemaal voor bedoeld lijkt me
photoshop is best wel makkelijk eigenlijk...hier wat creatie's. je moet een beetje met lagen werken dan komt er wat leuks uit voor als je zulke dingen wilt maken. uitvloeien enzovoorts. nou wil ik niet zeggen dat ik proffesionel photoshopper ben, maar ziet er wel aardig uit Spoiler Spoiler Spoiler
Photoshop is niet makkelijk en niet moeilijk. Je moet gewoon zelf een goede fantasie/creatie hebben. En je moet natuurlijk wel weten hoe bepaalde functies in Photoshop werken. Maar om te zeggen dat het makkelijk is, nee. Die creaties van jouw zijn ook vrij basic.
Hahaha, ja. Een lensflare kan heel soms wel handig zijn, maar ik zou hem eigenlijk nooit in z'n "pure" vorm laten staan. Kan soms wel gebruikt worden om een lichtbron te creëren, maar daar zijn eigenlijk wel andere manieren voor. Maarja, iedereen moet ergens beginnen.
@rivanov: ik weet het, maar just to show dat met simpele dingen er (voor mij dan) toch iets leuks uit kan komen
Hoe krijg ik AL het witte transparant? Het selecteren met de toverstaf lukt nog, maar wat moet ik hierna doen?
Heel makkelijk: een losse layer van maken (dubbelklikken op background in het layer palette. Dan nog een keer op de layer dubbelklikken voor de layer styles. Bij Blending Options schuif je de bovenste rechter slider iets naar links en tada: al het witte wordt transparant. Uiteraard wel opslaan als gif, png of ander filetype dat transparantie ondersteunt.
Het werkt niet Screens: En ik was al zo blij dat ik het paard zwart gekregen heb Orgineel: Spoiler Heeft wel even geduurd, maar ben er toch achter gekomen dat je het gewoon kan selecteren met toverstaf en dan dat paintbucket Nu nog dat transparanten
Je moet ook de Safe for Web gebruiken (ctrl+alt+shift+S, meest geniale sneltoets ooit ) Toverstaf is een slordige, onnauwkeurige functie. Dan kun je beter selective color gebruiken, en fill in plaats van paintbucket om de zelfde reden.
*gaat overnieuw beginnen Hij wordt gewoon NIET transparant He, nu wel, maar waarom wordt me schermafbeelding niet transparant?
hier mij creatie's de 1e vind ik zelf het mooiste gelukt Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler
Ik weet niet wat je doet, maar bij mij werkt het prima... blending mode, safe for web, en klaar. Als png: En als gif. Gebruik je het goede kleurenpalet? OMG, lose the layer styles. En de spoiler tags. Waarom worden spoilertags te pas en te onpas gebruikt om afbeeldingen te verbergen? Dat is niet waar die tag voor bedoeld is, en ik vind het rete-irritant om steeds te moeten klikken om iets te moeten zien. Als het je bedoeling is om iets te laten zien, ga je het toch niet eerst verbergen? Maar die layer styles zijn echt te overduidelijk. En zie ik daar een lens flare?!?