Ik vind zelf ook Brothers in Arms zo'n beetje de beste spellen serie ooit. In iedergeval van de tweede wereld oorlog spellen. Ik denk dat het een spel is waarvan je houd of waarvan je niet houd. Ik denk dat er veel mensen zijn die zoals Call of Duty of Medal of Honor lekker snel door een level kan rennen en de superheld zijn. Dat is juist wat ik goed vond aan Brothers in Arms. Je moest tactisch doen. Je had het cover systeem echt wel nodig om het op zijn moeilijkste niveau uit te spelen.
De graphics waren voor in die tijd ook bijzonder mooi en de personages reageerde echt op je. Tevens zat de sfeer er ook erg goed in. Ik heb eigenlijk weinig tot geen games meer gezien die zo duidelijk op je reageerde en echt luisterde naar jou als leider. Waarvan ze verwachten dat jij ze de goede kant op stuurt. Kijk naar Band of Brothers en je ziet dat ze nooit zomaar een straatje over rennen zonder er bij na te denken.
En games worden nou eenmaal gehyped, en dat is gewoon normaal hoor. Als je twee spellen uit een serie echt grandioos goed vond dan kan ik echt wel begrijpen dat je verwacht dat deel 3 ook goed is/wordt.
Ook ik heb er alle vertrouwen in. Ze hebben nu al laten zien dat het behoorlijk realistisch is. Je kan door hout heen schieten, je werkt weer als een team die allemaal willen overleven, Je kan over muurtjes struikelen waarbij je team member je meehelpt overeind te komen. Ze zoeken zelf cover... Wat is er dan fout aan dit spel als je van realistische tweedewereldoorlog spellen houd?
Laatst bewerkt: 24 mei 2007