Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zelfde problemen hier op de thuis pc! P4 3ghz, 2x512mb, 160gb sata, 300watt voeding.

    Was een fujitsu siemens scaleo power pc. Maar video kaart geeft al vanaf het begin random artifacts, soms maanden niet, dan weer af en toe..

    Ook na cold boot gewoon in windows. Restarten en het is weg... Nooit een oplossing voor gevonden.

    Wat ik gedaan heb:

    -Nieuwe fans (zalman cpu en zalman gpu koelers incl memory blocks, zelfde als errox)
    -Alles enkele malen opnieuwe geassambleerd
    -anders moederbord.

    Niks helpt, dus of het is gewoon een wat brakke videokaart in mijn geval (beetje vage 9800pro, zo'n custom geval van fujitsu-siemens) of misschien de voeding.
    Maar dat betwijfel ik eigenlijk, want zodra ik bijvoorbeeld extra hd's of stroom vretend spul erbij stop verschijnt het nog niet...
     
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat het in mijn geval gewoon de kaart zelf is. Als ik een screenshot maak tijdens artifacts is het beeld namelijk wel gewoon goed. Tijd voor een nieuw kaartje, x1950pro oid.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Koop dan ook ineens een nieuwe voeding, want een 300W voeding gaat niet genoeg zijn voor een X1950 Pro. Eigenlijk voor geen enkele AGP kaart die beter dan is dan de 9800 Pro denk ik.
     
  4. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ik heb even m´n hele pc uit elkaar gehaald en even afgestopt etc. Nu wordt mijn CPU idle @38 graden en stressed @55 graden. Ook het resoneren is nu veel minder geworden, het is overigens nog wel wat aanwezig maar daar moet ik maar mee leven.

    Of als iemand nog een tip heeft tegen het resoneren van je kast, dan zijn die altijd welkom!
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Was ik ook van plan, heb een hele mooie 480watt enermax gezien
     
  6. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe pc/upgrade

    hoi allemaal, ik ben de laatste tijd aan het nadenken over een nieuwe pc,
    op het moment heb ik een amd 1800+ met 512 mb ram, radeon 9800 pro videokaart en philips dvd speler/cdbrander.

    nou wil ik toch wel wat redelijk nieuwe games gaan spelen en de performance scheelt nogal de laatste tijd, fear draait niet, tomb raider anniversary als een speer, devil may cry 3 se draait matig op 640x480.... dus sowieso wel tijd voor een nieuw systeem denk ik...

    nou zat ik ff rond te kijken en kan ik voor ongeveer 380euro dit samenstellen:
    Amd Windsor 3800+X2
    Asus M2v MX moederbord
    Sata II 80gb Samsung HDD
    Corsair 1024 mb pc800 ram
    256mb Radeon X1650 tv out videokaart pci-e
    420W standaard voeding
    standaard kast met Thermaltake TR2-M6 SE cooler
    AC97 5.1 - 6 channel sound
    10/100 Ethernet LAN DSL ready

    verder de vraag of vista al verstandig is of beter XP te blijven draaien...

    bij voorbaat dank
    gr. ramon
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoveel beter is die kaart niet als de 9800 Pro. Natuurlijk vormt je CPU wel een bottleneck voor je 9800, maar veel betere game-performance ga je niet echt krijgen met die nieuwe pc. Het zal geen wereldschokkend verschil geven, om het duidelijker te zeggen :+.

    Ik neem wel aan dat het hier over de X1650 Pro gaat. Met de XT zal de performance winst nog groter zijn, maar ik denk dat het nog juist iets te weinig is om aan jouw eisen te voldoen.

    Als je niet zoveel weet van Windows en software (drivers, gewone software...), blijf je nog beter even bij XP want momenteel is de Vista ondersteuning nog niet 100%.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  8. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    okee, een soortgelijke setup werd me aangeraden bij de vobis, en het is natuurlijk voornamelijk dat die 9800 pro een agp kaart is en geen pci-e, anders had ik hem zo over kunnen zetten... wat zou je aanraden voor niet al te veel geld? of moet ik sowieso kwa CPU e.d. ook hoger gaan zitten?

    edit: ik hoef trouwens geen 8x anti aliasing , 1900 x 1200 allle toeters en bellen setup hoor, gewoon redelijke snelheid op 1024x768 met een aardige medium/high kwaliteit GFX voor hedendaagse games zou leuk zijn
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat is je maximaal budget en wat bedoel je juist met hedendaagse games?
     
  10. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    hedendaagse games,tja dat stalker lijkt me wel gruwelijk, Fear wil ik nog steeds graag spelen, evt. Half life 2... en wat er misschien binnenkort aankomt... ik denk toch voornamelijk shooters, en evt. C&C3 o ja en Assassin's Creed moet ik zeker hebben.
    hmmm als ik het zo bekijk kan ik net zogoed een xbox360 kopen eigenlijk...

    nouja budget eigenlijk rond de 400 euro dus, plus legitieme windows zit ik dan al tegen de 550 aan geloof ik... dus ja echt veel meer wil ik er ook niet aan uitgeven...
     
  11. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor €400,- wordt dat moeilijk.
     
  12. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik dit zo bekijk:
    S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
    MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
    Microsoft Windows XP (Service Pack 2)/Microsoft Windows 2000 SP4
    Intel Pentium 4 2 Ghz/AMD XP 2200+
    512 MB RAM
    10 GB available hard drive space
    128 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 5700/ATI Radeon 9600
    DirectX 9 compatible sound card
    LAN/ Internet connection with Cable/DSL speeds for multiplayer
    Keyboard, Mouse.
    RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
    Intel Core 2 Duo E6400/AMD Athlon 64 X2 4200+
    1 GB RAM or better
    256 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 7900/ ATI Radeon X1850.

    moet ik met die 400 euro wel aardig eindje komen...

    edit: sterker nog, als mijn CPU wat sneller was geweest was ik er al qua min. req. maar dat is dan ook weer niet wat ik wil, gewoon beetje med. detail , aardige resolutie... meer niet
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hmm x1600 is echt wel een stuk beter dan de 9800pro hoor. Heb zelf in de desktop pc een 9800pro 256mb, en in mijn laptop een x1600 256mb

    Duidelijk verschil ingame merkbaar, en dat komt niet alleen door de andere specs vd laptop
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De X1600 is helemaal al niet zo goed (vandaar dat Ati met de X1650 is gekomen). De X1650 is natuurlijk wel beter dan de 9800 Pro, maar het is niet echt wereldschokkend. Ook betwijfel ik dat die kaart genoeg gaat zijn om Stalker fatsoenlijk te trekken. HL2 zal wel gaan, FEAR waarschijnlijk ook op medium-low, C&C hetzelfde als FEAR en AC blijft een vraagteken.

    Hij zou minstens voor een X1650 XT/7600 GT moeten gaan om aan zijn eisen te voldoen (vooral met AC in het achterhoofd als dat wel zo "licht" gaat worden), maar ik er bijna zeker van dat er in dat systeem van hem een X1650 Pro zit.
     
  15. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    ervan uitgaande dat de videokaart hier de bottleneck is... als ik nou ipv die x1650 een 512mb geforce 7600 GS zou nemen, zou dat beter zijn of zelfde verhaal?
    ik heb echt geen zin om alleen al aan een videokaart dik 300 euro uit te geven....
     
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit hier met een E6300, 7600GT, 1GB ram @1280*1024 @medium met een FPS van rond de 25. Als je wilt dat je pc nog wat langer mee gaat dan 2007 dan wordt het heel lastig.
     
  17. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    okee, maar aan de andere kant, als je pas in 2009 kan genieten van de games van 2007.... tja dat is het nadeel van pc gamen, het houdt niet op bij 399 euro... belachelijk eigenlijk maar goed, dan niet... ga wel kijken voor een xbox 360.. .evengoed bedankt voor de feedback.
     
  18. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor! Ik bedoel alleen dat het naar mijn mening zonde zou zijn om voor €400,- een 'game-pc' te kopen.

    Zoals je zelf al aangeeft is een 360 in jouw geval zeer interessant!
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    7600 GS is al helemaal bijna geen vooruitgang op de 9800 Pro. Minstens een X1650 XT of 7600 GT wil je een beetje zekerheid voor AC hebben.

    Een console lijkt dus een beter alternatief ;).
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  20. Dj Demonic

    Dj Demonic Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    het grote probleem is gewoon dat ze om de zoveel tijd alles compleet omgooien, zoals agp, werkt toch super, maar nee we gaan over op pci-express... moederbord niks meer waard, processoren ook, het ene systeem na het andere zodat je nieuwe cpu lekker niet meer in je ouwe socket past... oplichterij zeg ik je!!!:+
    denk dat ik dan toch maar bij mijn ouwe systeempje blijf, grote hdd erin en wat ram scheelt al een hoop denk ik... paar tientjes en hoppa
    ik ben op zich nog wel aardig onder de indruk van de prestaties van mijn ouwe bakkie, zeker de 9800 pro doet erg goed zijn best.
    nog 1 vraagje dan, als ik een redelijk recente game speel wil het nog wel eens gebeuren dat het zootje er in 1 keer uitflikkert, spontane reboot zeg maar... waar zit m dat in? voeding of iets dergelijks?

    edit: oja, eventuele overclock programma's voor videokaart en/of CPU zijn die er? simpel spul zeg maar?
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina