Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier ga je Battlefield niet goed mee draaien.

    225? Vergeet je niet een cijfer? Als dat niet zo is dan is dat wel erg zielig voor zo'n kaartje.:lol:

    Core 2 Duo is inderdaad beter, vooral op het gebied van games.
     
  2. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    225 kan heus met een onboard kaart
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een baggerkaart.:lol:

    Edit:

    \o/Mijn 1.426e post in 1.426 XBW-dagen.\o/
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  4. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    En, heb je je lintje al ontvangen?
     
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, ik heb het nog aan de postbode gevraagd.. hij had geen XBW-lintje voor me.:'-(
     
  6. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    hey kan iemand me misschien een beetje uitleggen wat t verschil is tussen deze 2 kaarten: Intel Graphics Media Accelerator 950 en de Nvidia GeForce go 7300 ?
    welke is beter en zijn ze eigenlijk wel "goed" om het zo maar te zeggen. Kheb een beetje op internet gekeken maar die termen allemaal zeggen me niet zo veel:+
    alvast bedankt:b:
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die intel in een onboard grafische chip en is slechter (en minder games ondersteunen die chip) dan de geforce, welk een aparte grafische kaart is met zijn eigen geheugen (de intel gebruikt het systeem geheugen/RAM).

    Om deftig te gamen zijn beiden echter te slecht. Op de geforce 7300 (heb hem zelf in m'n laptop) is FEAR op low op een lage resolutie nog net te doen, maar met de intel chip voelt het gewoon aan als één grote lag stoot (een maat van me heeft die chip in z'n laptop).
     
  8. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, ik zit met een probleem..

    Ik heb tot op heden altijd de videokaart Geforce Nvidia 6600 GT gebruikt. Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe VGA kaart aangeschaft, de Asus Ati EAX1650XT erin gepropt en nu blijkt dat ik amper verschil merk? Hoe kan dit? Behoord deze kaart niet een stuk sneller te zijn dan die 6600 GT? Ik voel me nogal lullig, kostte me toch 150 euri.

    Alvast bedankt, BeyondtheGrave
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat is de rest van je systeem?
     
  10. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    ff uit mn hoofd hoor

    AMD Athlon 3200+ geloofk
    Asus Motherbord Sli-Deluxe
    1Gb Ram

    Zoiets
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Geen bottleneck dus, dan lijkt het me eender een conflict met nog wat restjes van de Nvidia drivers. Of heb je een format gedaan?

    Zoniet, download en probeert het eerst met Driver Cleaner (read me dan goed lezen) en als dat niet helpt kan je het best eens formateren.
     
  12. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok bedankt pegas:cool: Het was zelf ook voor n nieuwe laptop idd, maar dan kijk ik beter nog effe verder:)

    edit: En de ati Radeon x1300 dan?
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  13. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft een hardeschijf transistors enzo ja heeft iemand een plaatje ervan?
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Schroef je PC open en maak een foto? Google?
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik zou over 2 weken graag een nieuwe pc willen kopen. (een echte gamePc)
    Mijn budget is 1400 euro en dit heb ik tot nu toe samengesteld op Azerty.nl:
    Is dit de beste samenstelling die ik voor 1400 euro kan krijgen of ben ik iets vergeten laat het dan graag even horen.

    [​IMG]
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Misschien een andere voeding, want die van Thermaltake zijn nogal wisselvallig van kwaliteit.

    Neem ook maar een 8800 GTS of Radeon X2900 XT ipv een 8800 GTX want je zal het geld nodig hebben voor iets anders. En waarom zo'n duur moederbord? Tenzij je die extra dingen niet nodig hebt, is het echt z'n geld niet waard.

    Waarvoor je je geld nog kan gebruiken (raad ik ten zeerste aan om die toen): geheugen. 2GB (DDR2) voor een gamepc is atm goed genoeg .

    Neem misschien ook een HD van 320GB of 500GB aangezien deze 2 de beste euro(cent)/GB verhouding hebben.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha omg dom van me, het geheugen helemaal vergeten -_-'. Ik post zo een update met het advies van Pegas.
    Alleen heb ik ooit eens een keer gelezen dat een grote hardeschijf (500gb) veel slomer zou zijn, klopt dit niet dan?
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niet echt. Als het een goede is, is ze zelfs sneller. Moest ze toch slomer zijn, zal het wel niet veel schillen (bijna onmerkbaar dus).
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke en zou ik dan voor een radeon X2900XT of een EVGA Geforce 8800 GTS Superclocked, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 gaan?

    Dit heb ik tot nu toe:

    [​IMG]
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een X2900 XT of 8800 GTS kan ik niet echt voor jouw zeggen, want de ene presteert beter in de ene game dan de andere. Check zelf wat benchmarks en koop de gene die het best bij jouw voorkeur past.

    Hou wel rekening met het feit dat de X2900 iets goedkoper is en dat de reviews gebeurd zijn met nog niet volledig geoptimaliseerder drivers voor de X2900. De vraag is echter hoeveel extra performane er wordt gewonnen met geoptimaliseerde drivers... .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina