Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ericr

ericr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat het aan de kwaliteit van de screenshots ligt maar het lijkt of de graphics een stap terug gedaan hebben.

2. Cybercon

Cybercon Guest

Ik kan me dat voorstellen ja, maar hier kun je ze in betere kwaliteit bezichtigen. Maar aan de grafische kwaliteiten twijfel ik niet aan, want die zijn ruim in orde volgens diverse sites die het spel mochten spelen op de Sony Gamers Day. Het is eerder de gameplay waar ik nog wat bedenkingen bij heb...

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ach ja, een winkel die iets adviseert.

4. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    ff serieus... (beetje off-topic). Maarre is het echt nodig om dit soort berichten dubbel in de vs thread en de PS3 games thread te posten?

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Je zegt toch zelf dat het scherm speciaal voor de PS3 was? Als daar iets voor de Xbox 360 op verschijnt is dat iets unieks en opvallends. Door advertenties adviseren ze iets en dat doen ze normaal gesproken dus voor de PS3. Dan is het normaal, want iedereen weet dat het daarvoor bedoeld is. Het is echter niet normaal dat er opeens iets geadverteerd wordt van de concurrent op een plek waar eigenlijk iets van de PS3 hoort te staan. Een advertentie plaats je overigens weldegelijk om iets te adviseren. Je wil de consument laten zien wat voor goede deal je voor ze hebt. Je adviseert ze indirect om het te kopen, want je gaat denk ik niet geld stoppen in een advertentie voor een product waar je eigenlijk niet achter staat. Dan is het namelijk geen aantrekkelijke deal en jaag je de consument alleen maar tegen jezelf in het harnas.

Overigens is een filmpje van bijvoorbeeld Ninja Gaiden Sigma geen nieuws zoals het bericht waar nu over gesproken is. Een voorbeeld van nieuws is iets wat je niet verwacht en toch gebeurd.

6. Tismilucas

Tismilucas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante vs. discussie. Imho is een console van welke firma dan ook een gebruiksvoorwerp wat het gewoonweg altijd moet doen. Dus ook een hardcore gamer moet er van uit kunnen gaan dat zijn systeem hem niet in de steek laat. Je koopt zo'n ding niet om naar te kijken. Je betaalt een klauw geld en je mag gewoon verwachten dat het je niet in de steek laat. Ik ben geen 'early adaptor' en mag dus verwachten dat een jaar na de launch de kinderziektes zijn verholpen. Niet dus...

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die van de 360 niet nee.... ik vraag me echt af wat ik met mijn 360 ga doen tegen de tijd dat de garantie op zijn einde loopt... op mijn clanforum loopt er geloof ik nog 1 rond met zijn originele doos en zijn er mensen al aan hun vierde bezig.

8. Cybercon

Cybercon Guest

Ja, want er zijn voldoende mensen die deze thread niet bezoeken ivm flamewars etc. etc. Dus zij gaan dan automatisch naar de Sony sector. Als je je er zo aan stoort dan negeer je mij lekker toch? Zal mij een worst wezen :)

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je krijgt gewoon je oude 360 terug en de gebreken komen vanzelf weer terug. Heb zelf nog geen enkele vastloper gehad etc. Zou dat wel continu het geval zijn dan ging ie de deur uit.

10. Cybercon

Cybercon Guest

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=20221
    Sony's online games...
    Ik vind dat Sony Online toch echt serieus neemt als je puur op gamen gaat bekijken. Ik vind zelfs dat Microsoft geen één titel heeft uitgebracht dat me meer fun lijkt dan Calling all cars. Want geef nu toe, qua arcade games heeft Microsoft toch echt de éne poort na de andere van jaren geleden...(met achievements in verwerkt). Nu ja, als we echt over het algemeen online gaan bekijken is de guide functie van Microsoft veel beter uitgewerkt(voice chat tussen éénder welke game door,...). En Microsoft zal wel bezig zijn met originele games voor arcade. Maar toch, petje af voor de arcade games die uit zijn van sony en nog gaan komen, ziet er zeer goed uit.
    ps: Normaal ging ik Calling all cars van amerikaans account downen, maar toch maar niet gedaan(ging ook niet), want die spelletjes zijn regioverbonden, en ik speel het liefst tegen belgen en nederlanders. Ik kijk er alvast naar uit :).

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je trekt de conclusie dat Sony het online gaming gebeuren wel serieus neemt omdat ze een paar originele titels in hun etalage genaamd PSN zetten? Nogal kort door de bocht. Je kent ook de volgende XBOX Live Arcade titels?

3D Ultra Minigolf Adventures, Aegis Wing, Assault Heroes, Boom Boom Rocket, Cloning Clyde, Crystal Quest, Feeding Frenzy, Geometry Wars: Retro Evolved, Heavy Weapon, Marble Blast Ultra, RoboBlitz, Small Arms, TotemBall, Wik and the Fable of Souls, Bankshot Billiards 2, Pinball FX, Catan, Hardwood Backgammon, Hardwood Hearts, Hardwood Spades, Soltrio Solitaire, Texas Hold'em, UNO, Joust, AstroPop, Bejeweled 2, Eets: Chowdown, Hexic HD, Jewel Quest, Lumines Live!, Luxor 2, Zuma, Mad Tracks, Novadrome, Outpost Kaloki X

De PSN store van Sony krijgt net zo goed zijn klassiekers, aanschouw deze flitsende trailer:
    http://www.gametrailers.com/player.php?id=19962&type=wmv
    Hier nog een voorbeeld: http://www.gamespot.com/ps3/action/qbert/index.html
    En deze .. http://www.gametrailers.com/player.php?id=19367&type=wmv&pl=game

En geef nu toe, Lemmings is toch eigenlijk ook niets meer dan een poort van een eeuwenoude game? En Flow is ook geen originele titel.

Zowel Sony als Microsoft zijn nog altijd wat betreft de games afhankelijk van third party ontwikkelaars. PSN en XBOX Live Arcade zijn niets meer dan etalages voor ontwikkelaars en ja, beide doen niet moeilijk om hier ook rotte appels in te plaatsen.

Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  13. Cybercon

Cybercon Guest

De aankomende titels van het PSN vind ik persoonlijk toch een stuk aantrekkelijker dan die van XBLA. Ik bedoel een titel als Little Big Planet kan in mijn ogen geen één titel aan tippen. Heerlijk vrolijk ogende platformer met een 4-player co-op mode en waarbij je je eigen levels kunt customizen en sharen. Daar ben je echt maanden mee zoet.

En dan heb je verder nog titels als WarHawk, Pain, Socom: Confrontation en nog een aantal die speciaal voor het PSN zijn ontworpen.

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij persoonlijk een erg leuke titel maar wel een titel die pas in maart 2008 (!) zal verschijnen. Op XBOX Live Arcade (of PSN) kunnen in de tussentijd net zo goed een groot schale aan andere leuke en innovatieve titels zijn verschenen.

Wat maakt deze titels zo bijzonder voor PSN? In theorie kan men elk Blu Ray spel ook via PSN beschikbaar maken. En Warhawk is noodgedwongen een PSN titel geworden omdat de singleplayer niet uit de verf kwam. De titels die je noemt lijken mij eerder titels waarbij een Blu Ray release niet veel toegevoegde waarde heeft, o.a. vanwege de kosten, het kleine publiek of vanwege het feit dat men er niet het volle pond voor kan vragen. Dan is PSN een ideal platform om je game als kleine uitgever / developer toch aan de man te brengen.

PSN & XBOX Live Arcade zijn niets meer dan platformen waar je games in wat voor vorm dan ook kan downloaden, niets meer en niets minder. En laten we vooral het prijskaartje niet vergeten. Ik verwacht niet dat ik voor een paar euro's grote producties zoals Little Big Planet of Warhawk straks kan downloaden. Alleen dat al maakt een vergelijking met XBOX Live Arcade games niet altijd op zijn plaats.

15. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope de PSN versie komt nog in 2007, dan kan iedereen levels gaan maken en al spelen. En de Bluray versie komt in maart 08 met de beste levels die door de users gemaakt zijn.

16. Cybercon

Cybercon Guest

Dat zal best, maar MS zie ik ze niet zo snel maken.

Anyway:

Zou geweldig zijn natuurlijk :9

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interessant, heb je hier meer informatie over? Naar mijn weten verschijnt er alleen een demo/trail deze herfst.

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15

update: MN heeft gesproken

Quote:
    The gamertag in the screenshot was for an unrelated project. Spin the rumor mill down please.

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zullen wel leuke spelletjes tussen zitten. Maar met smaak valt niet te twisten. En mijn smaak gaat veel meer dan Calling All cars(online super) dan éénder welke genoemde game van jou. En Little big planet, pain, en eerder genoemde games die komen lijken me ook super. En ik denk wel dat het een feit is dat Sony online serieus neemt, als je al alleen kijkt naar Home. Oké, het staat nog wel niet recht, dat is ook een feit...
    Ps: Qua prijs zit het ook goed met Sony. Voor tekken 10 euro, Flow 5 euro, calling all cars 10 euro,... Dit zijn toch al serieus games he.
    Anyways, ik zeg er wel bij, volgens mij is Microsoft ook druk bezig met echte coole Arcade games. En binnenkort zullen we daar misschien wel weggeblazen van worden. Qua gewone games worden we in ieder geval nu al weggeblazen(wat er dit jaar wel allemaal niet uitkomt voor de 360_O_, echt wel een goed hoopje games bijéén :)).

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    XBOX Live Arcade kende een restrictie in game grootte van 50MB, tegenwoordig is dat 150MB. Hiermee dwing je een ontwikkelaar om spaarzaam en slim met de beschikbare ruimte om te gaan. Grote producties zal je dan tevens hier niet zo snel zien.

Om nog even op Little Big Planet terug te komen, het lijkt erop dat dit uiteindelijk toch geen PSN titel zal worden.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=160343

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina