Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Zepto ftw !

    @BigKabuto:
    Congrats !
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  2. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    dag mede xbw gebruikers,

    Ik wil graag een laptop kopen maar ik heb geen idee wat goed is voor mijn vereisten. Ik wil het volgende erop kunnen doen:

    Standaard programma's als word, powerpoint, en excel gebruiken
    Goede snelle internet verbinding voor downloaden van films en muziek
    Ik moet hem kunnen aansluiten op mijn tv, en goed beeld op mijn tv krijgen, dus niet dat je pixels ziet en dergelijke. ik heb de samsung L27S71B.
    Het liefst ook nog een Dvd brander, maar ik weet niet of dat mogelijk is voor het geld dat ik er voor uit wil geven.
    Hij mag windows Vista of XP bevatten.
    Maximaal wil ik er 1000 euro aan uitgeven.

    Dus wat moet er in deze laptop zitten qua snelheid geheugen enz. enz. Ik wil er waarschijnlijk wel een externe harde schijf van 400 GB bij halen, zodat ik iig genoeg ruimte heb waardoor hij snel blijft.

    Mvg, Luuk
    __________________
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb zelf een Dell Inspiron 6400, en ben daar meer dan tevreden mee! Koste mij 1000 euro, en heeft de volgende specs:
    Intel centrino duo core (t5200) 1,60 ghz
    2 gig geheugen
    Geforce 7300 videokaart
    120 gig hd

    Kan via video out aan je tv (vga aansluiting). Als ik laptop aan m'n computerscherm hang, dan heb ik erg scherp beeld (samsung 226bw 22" widescreen)

    Kijk zelf even op de Dell site wat ie nu precies kost :) Dell geeft van tijd tot tijd verschillende kortingen. Ik kreeg bijv. 100 euro korting op m'n bestelling. Nu kan het zijn dat er gratis verzending is.

    Iig had ik voor 1000 euro een hele mooie en degelijke laptop.

    Op verzoek wil ik wel foto's maken van mijn laptop op mijn scherm.
     
  4. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga mijn laptop wel halen bij de media markt omdat ik daar nog een waardebon van 200 euro heb. maar waar staat dit allemaal voor:

    Intel centrino duo core (t5200) 1,60 ghz
    2 gig geheugen
    Geforce 7300 videokaart

    ik snap namelijk niets van computers en inhoud.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    Sorry, was even druk met school en tentames :)

    Intel centrino duo core (t5200) 1,60 ghz = processor
    2 gig geheugen = geheugen
    Geforce 7300 videokaart = videokaart

    :9 Lijkt mij eigenlijk allemaal wel redelijk duidelijk ;) Moet je zelf even gaan zoeken welke onderelen vergelijkbaar/beter zijn voor dezelfde prijs.
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ben opzoek naar een nieuwe Laptop, en nu zag ik dat de Media Markt een mooie aanbieding had. Een Acer Aspire 9413Zwsmi. Nu heb ik niet al te veel verstand van alle specifikaties. Mijn vraag, is dit een goede Laptop voor €888,-
    Hij moet in iedergeval programma's als Dreamweaver en Photoshop lekker laten draaien, het liefst ook tegelijkertijd natuurlijk. :)

    Specifikaties:

    Productbeschrijving: Acer Aspire 9413ZWSMi - Pentium Dual Core T2080 1.73 GHz - 17" TFT
    Processor: Intel Pentium Dual Core T2080 / 1.73 GHz ( Dual-Core )
    RAM: 2 GB - DDR II SDRAM ( 2 x 1024 MB )
    Graphics controller: NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb voor een mindere processor en kleiner scherm 100 euro meer betaald. Ik weet niet hoeveel grafisch geheugen je nodig hebt voor dreamwaver en photoshop. Misschien moet je dan een betere videokaart dan de 7300 kopen (7600 ofzo)
     
  8. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm ik wil morgen eigenlijk ook een nieuwe laptop kopen. ik zit te twijfelen tussen de laptop die bauke zei en een toshiba Satellite A200-1CN voor 1099 euro. de toshiba heeft de volgende specs:

    toshiba Satellite A200-1CN Intel Centrino Duo Mobiele technologie met Intelcore Duo processir T2350 ( 1,86 GHz, 2MB L2 cache, 533 MHz FSB)
    RAM: 2048 MB DDRII-RAM werkgeheugen
    Hardeschijf: 160 GB128 MB
    Videokaart: NVIDIA 7300 videokaart

    Is dit een goede laptop of kan ik beter die laptop die bauke poste kopen omdat die een stuk goedkoper is? kan ik command en conquer tiberium wars er goed op spelen?

    iig bedankt
     
  9. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem geen Turbocache videokaart als je games wilt spelen. Voor 1099,- euro kan je wel betere modellen kopen.

    Bijvoorbeeld dit model bij www.4launch.nl

    Type:
    Asus F3SV-AS019C Vendorcode:
    90NPLA6111355CAC30I Artikelnummer:
    028911

    Kenmerken:

    Display: 15,4", Resolutie 1280x768
    Intel Centrino Duo
    Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T7100 (1.80Ghz)
    Bussnelheid: 800Mhz
    L2 Cache: 2MB
    Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300
    Videokaart: nVidia GeForce 8400M GS 512MB
    Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
    Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
    Modem 56K V.90
    LAN 100Mbit
    WLAN 54Mbit
    Microsoft Windows Vista Home Premium
    Inclusief draagtas en muis

    Prijs: 1060,50 en voor 37,50 meer heb je 2gb geheugen ipv 1gb.

    Het is het nieuwe Santa Rosa platform van Intel, je krijgt er een tas bij en een muis en je hebt 2 jaar pick-up en return garantie. Het Asus repair center zit in Emmen, dus mocht er ooit iets mis zijn met je notebook dan is het snel en makkelijk geregeld.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2007
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmz.. Voor school lijkt het me een juist moment om een laptop aan te schaffen. Ik heb een jaartje geleden een HP Pavilion gehad maar deze was geinfecteerd met een soort van Aids en de service was niet super. Gelukkig kunnen inruilen voor een refund.

    Anyways, ik ben op zoek naar een degelijke laptop zonde al te veel fratsen.
    Maar, Ik ben dus op zoek naar een laptop met een redelijk tot geavanceerde CPU met zo min mogelijk geheugen (zelf uitbreiden vele malen goedkoper, liefst dus 1 module).

    Ik heb al wat merken afgeschreven die ik absoluut niet in huis wil hebben. Te weten Dell, Acer, Packard Bell, en Medion en co.
    Waar ik nu over zit te twijfelen is weer een HP (wel uit de zakelijke lijn), Asus (toch iets te consumenten misschien/lederen meuk), Sony of Toshiba.

    Ik heb zelf het idee om voor een Toshiba te gaan. Duurzaamheid (geen rare scharnieren etc) en rekenkracht als in CPU/HDD/RAM zijn een pre. Videokaart is dus niet noodzakelijk al levert een 128MB natuurlijk al wel prestatie winst op.
    Operating System en pre-installed software e.d. is geen issue aangezien er gelijk een Partner XP op gezet zal worden.

    Mijn vraag aan jullie is of jullie mooie laptops weten, Do's en don'ts wellicht. budget tot +/- 1500 inc btw.
    Om even aan te geven waar ik zelf aan denk: Tecra S4-124 / M5 / A7 etc en HP nx/nc serie.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2007
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij een prima laptop voor Photoshop en Dreamweaver. Ik heb zelf een Asus A6ja (Intel Centrino Duo T2050 @ 1.60Ghz, 1GB RAM, ATI X1600 256/256MB)
    Gaat prima, ik gebruik heel veel Photoshop en Dreamweaver tegelijk + gewoonlijke zooi op de achtergrond (torrents, MSN, Winamp)
    Enigste nadeel bij mij is de harde schijf van slechts 4200RPM, je moet wat meer geduld hebben bij het opstarten van Windows en van de programma's en zeker bij het laden/opslaan van grote Photoshop bestanden. Daar zou ik zeker op letten ;)

    Maar goed over die laptop:
    De 2GB RAM geheugen is zeker lekker. De videokaart (is mij verteld) is voor deze programma's niet van een heel groot belang. Pas als je 3D gaat ontwerpen wordt dat belangrijker.

    Een 17inch scherm is zeker lekker als je die programma's moet gebruiken.
    Als je veel reist met je laptop (naar school/werk ofzo), lijkt mij het alleen wel lastiger zo'n groot scherm. En dan moet je ook zeker letten op het gewicht van je laptop. Een laptop 4 kilo vind ik zelf nogal aan de zware kant dan.

    Met die laptop kun je zeker goed Photoshop en Dreamweaver gebruiken ;)

    Ik heb zelf trouwens meer nog een vraagje over de accu's van laptop (misschien niet helemaal het goede topic maar goed):
    Bij mijn laptop zit een Li-Ion batterij (volgens mij bij elke laptop tegenwoordig)
    Nu hoor en lees ik allerlei verschillende dingen over het gebruik van de batterij.
    - Zoveel mogelijk op netspanning werken
    - Regelmatig van de netspanning afhalen, tijdje gebruiken tot die bijna leeg is en dan weer opladen
    - Batterij uit de laptop halen als je veel gebruik maakt van netspanninig
    - Het maakt allemaal geen donder uit voor de levensduur.

    Kortom overal lees en hoor ik andere dingen.
    Weet iemand misschien hoe het echt zit met het gebruik van je accu?
    (Voor zover ik weet staat het niet in de handleiding van Asus en ik heb echt al op heel veel sites gezocht)
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2007
  12. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeer binnenkort waarschijnlijk ook een laptop aanschaffen. Aangezien ik nog niet weet welke ik wil kopen, wil ik graag jullie advies hebben. Ik ben op zoek naar een laptop met de volgende onderdelen:

    - Intel Core 2 Duo
    - 2GB DDR2
    - 15,4 Inch beeldscherm
    - vanaf 100 gig harddisk minimaal 5400 RPM
    - NVIDIA GeForce (geen onwijs grote videokaart, want ik ga geen games spelen)
    - DVD Writer
    - Windows Vista Premium
    - TV Porten (niet heel erg van belang)

    Verder vraag ik me af wat precies het grote voordeel is van Bluetooth op een laptop?

    De prijs mag varieren rond de € 1000,-.
     
  13. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony vaio N21E, prachtig beestje.
     
  14. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Asus notebooks zitten in dezelfde classe als Toshiba en Sony. Heel degelijk, goede service....repair center zit in Emmen en je hebt 2 jaar garantie ipv 1.
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja opzich blijft Asus wel een net merk. Het is iig geen MSI ofzo. ik neem 'em toch weer op in m'n zoekronde:p. Thanks.
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik denk dat ik binnenkort deze ga kopen + Windows Vista Premium:
    [​IMG]

    ...misschien 120GB 5400RPM vervangen door 200GB 7200RPM HDD.
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker mooie laptop, maar voor een laptop is 17 inch wel groot hoor.. zou liever een 15.4 hebben.
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar het is een zeer compacte laptop en lekker groot scherm is ook niet mis. Het probleem is ook als ik een 14.5'' laptop neem is dat een ander type met ook een andere videokaart (nVidia GeForce Go 7600 256MB). De winkel die ze verkoopt zit een blokje verder (2 minuten lopen) als waar m'n werk zit, dus da's wel handig!
     
  19. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn jullie bekend met het merk XXodd?
    Ben sinds enkele maanden in het bezit van de XNI812DI
    Geweldig apparaat en helemaal zelf samen te stellen.
    Ik heb gekozen voor een DC T7200 processor en 2gb.
    X1600 videokaart en een 7200rpm harde schijf.
    Ook kun je zelf je garantie aanpassen naar eigen behoefte.

    http://www.xxodd.nl/

    Persoonlijk vind ik het design ook erg mooi, maar ik begrijp dat smaken verschillen.
    Ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is.
    Ook komen de verschillende modellen altijd goed uit de testen. oa pcm
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zo dan, volgens mij ben ik eindelijk zegmaar m'n ultieme laptop tegengekomen. Het kost iets meer (€1549,00), maar dan heb je ook wat. Ik denk dat ik deze maar ga bestellen en dan heb ik begin juli een aardig gekke laptop. In verhouding met anderen is dit echt een koopje en Compal zijn hele goede laptops. Hier check de specs:
    Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
    160GB S-ATA Harddisk 7200RPM
    4096MB DDR2 667Mhz
    1GB Intel Turbo Memory Module (Robson)
    8* DVD+/-RW Dual Layer
    nVidia GeForce 8600M GT 512MB
    VGA 2.0 Megapixel Webcam
    2 x USB 2.0, 2 x Power USB (1A), 1 x RGB; VGA port, 15pins, 1 x S-Video out, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out, 1 x DC-in jack, 1 x RJ-45 jack, 1 x RJ-11 jack, 1 x Express Card 34/54mm, 1 x 1394 (Firewire), 1 x CIR (Infrared)
    15.4" WXGA+ Glare Type TFT 1440 x 900
    Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
    Vista Home Premium
    Internal W-Lan 4965AG-N
    Bluetooth 2.0
    355mm x 257mm x 35,2 ~ 37,5mm; 2.8Kg
    2 jaar pick up & return garantie (batterij: 6 maanden)
    Verwachte levertijd: 2e week juli


    Meer info...
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina