Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb vandaag windows vista home premium erop gezet allemaal leuk en aardig maar nu heb ik geen geluid meer ik heb als geluidskaart een creative soundblaster live 1024 en rechtsonderin staat dat er geen aparaat geinstalerd is en als k dat cdtje erin doe werkt het ook niet ook heb ik geprobeerd hget geluid via de interne moederboord geluidskaart te doen door de soundblaster eruit te halen maar ook dat doet die niet hoe krijg ik in godsnaam weer geluid want dit zuig behoorlijk zo

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    drivers op cd zullen max voor win xp zijn en daarnaast oud....

Probeer deze drivers eens:

http://skyaflake.fr33host.net/pemp/sb.rar
    //edit linkje lijkt niet meer te werken

of anders:

//Edit2

Deze alternative drivers schijnen ook goed te werken: kxproject drivers

Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    @ lange jan bedankt hij doet t nu alleen dan 2 speaker ipv 5.1 magoed hij doet t

ik wil denk ik gewoon geluid via m'n moederboord doen maar er staat nergens dat ik daarvoior kan kiezen hoe doe ik dit ik weet nie wat voor moederboord ik heb uit mn hoofd dus als ik dat moet opzoeke graag bij vermelden hoe

mvg

4. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb nog ff een vraag stel dat j j pc reset windows opnieuw instalere met xp en dan de vista upgrade doen dan zit j tog met die productcode dan is die tog al gebruikt of zie ik dat verkeerd of kan j die code gewoon meerdere keren gebruiken ? want dan zou k m ook op andere pc's in huis kunnen instaleren of zit het helemaal anders ?

5. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gezien; je kan je code maar 1x gebruiken (what's new)...

6. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dat zou dan tog betekene dat als j je hele systeem opnieuw dfoet dat je weer nieuwe windows moet aanschaffen :confused: ik heb dus nu gewoon de upgrade versi van mn vriendin erin gedaan die had n nieuwe pv gehad met voorad geinstaleerde windows dus ze heeft nooit dat cdtje erin gedaan nu heb ik windows nog nie geactiveerd maar als ik dat wel doe is de kans dus groot dat die t niet doet of dat haar of mijn pc niet meer werkt ?

7. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb Windows Vista Ultimate, en ik kan je zeggen het ziet er geweldig uit op mijn HDTV

8. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
  9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar hier is echt geen touw aan vast te knopen.

Je hebt gewoon nodig, net als met XP of 2000 of welke versie van Windows dan ook: 1 CD/DVD met 1 code. Die kan je op 1 PC zo vaak installeren als je wil (her-installatie of whatever) zolang de PC zelf maar niet teveel verandert van componenten. Je kan dus niet/never naar de winkel gaan, 1 CD/DVD met 1 code kopen en dat even op 4 PC's installeren want na 30 tot 90 dagen werken 3 PC's dan niet meer.

Dat behoort de winkelier je te vertellen voordat je het koopt maar OEM houdt in principe in dat als er een probleem met je PC is en jij denkt/vindt dat het de fout van Windows is, dan mag je Microsoft niet bellen maar moet je naar degene waar je OEM gekocht hebt.

En als je alles zeker wil weten: Microsoft op 020-5001500 bellen.

Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Op 1 pc werkt na een paar keer ook niet meer, want wij hadde die code 5 keer gebruikt en nu zegt code is neit goed. ( wel xp versie maar da maakt neit uit)

11. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oke jij snapte mijn verhaal mss niet maar k snap die van jouw nu wel bedankt iig

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook besloten de overstap naar Windows Vista op korte termijn te gaan maken. Het wordt sowieso Vista Ultimate, daar ben ik allang over uit dus daar kan ik kort over zijn.

Heb zojuist ook de Upgrade Advisor gedraaid, op hardware gebied ga ik vrijwel geen problemen tegenkomen....moet eigenlijk alleen van mijn draadloze netwerkkaart ff het nieuwste stuurprogramma downloaden en daarna als Vista geïnstalleerd is en hij geeft problemen, die nieuwe driver installeren. Die driver heb ik nu alvast op mijn PC staan voor het geval dat. Verder gaan een of twee programma's niet of niet goed meer werken onder Vista, maar daarvan zal een deel van de problemen ook wel opgelost kunnen worden door het downloaden van een beschikbare update. En zo niet, dan betreffen het nog altijd programma's waarvan ik het feit dat ze eventueel niet of niet goed meer gaan werken, voor lief neem. Het vooruitzicht is in ieder geval positief, had eigenlijk wel meer problemen verwacht maar als ik die Upgrade Advisor moet geloven valt het allemaal reuze mee dus.

Volgens deze pagina kan ik dus gewoon de Upgrade versie van Vista Ultimate kopen, en deze over mijn huidige Windows XP Pro installeren ? Aangezien het tabbelletje aangeeft dat een schone installatie niet vereist is ? En dan tot slot nog dit : stel dat ik over een tijdje besluit nieuwe hardware (wat ik dan ook wil/nodig vind) in mijn PC te stoppen, en een herinstallatie van Windows (Vista) vereist is....wordt dit door Windows dan gezien als een nieuwe/andere PC en kan ik dan niks meer met die gekochte Upgrade versie ? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk, want als ik dan met het oog op hardware upgrades in de toekomst (hoewel ik verwacht voorlopig nog met mijn huidige configuratie vooruit te kunnen) daarom beter voor een Retail versie van Ultimate kan gaan, prima....maar dan weet ik dat ik 200 euro meer kwijt ben. En hoe zit het eigenlijk met 32-bits of 64-bits ? Oh wacht, ik lees hier net dat als ik vanaf een 32-bits versie Windows XP wil upgraden, ik dan ook alleen voor een 32-bits versie van Vista kan kiezen. Maar of dat iets uitmaakt in mijn geval ?

Hoop dat iemand mijn korte vraagjes kan beantwoorden en mij even van wat advies wil voorzien wat ik het beste kan doen in mijn situatie, zodat ik ook zo snel mogelijk Halo 2 op de PC kan gaan spelen :cool:

Sterker nog, als het meezit en ik krijg een snelle reply dan wil ik straks als de winkels open gaan eigenlijk al gelijk de stad in om een Vista Ultimate te scoren....

Laatst bewerkt: 7 jun 2007
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt: U kunt een rechtstreekse upgrade uitvoeren, wat betekent dat u Windows Vista kunt installeren en uw toepassingen, bestanden en instellingen die u in uw eerdere Windows-versie gebruikte, kunt behouden.

Ik ben meestal voor een schone installatie, maar het kan ... een nieuw begin en weinig troep op je pc (je data hoef je natuurlijk niet te schonen als deze niet op c staat)

Hangt er van af wat je koopt (nieuw moederbord is nieuwe pc)

32-bits --> 32 bits

hoop dat ik je zo geholpen heb :)

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich is mijn PC nog niet zo heel oud, en zoveel staat er eigenlijk niet op....in ieder geval niet qua "troep". Op mijn C schijf staat Windows XP en m'n geïnstalleerde games, op de D schijf staat mijn data. Het "risico" van een rechtstreekse upgrade neem ik dan maar, aangezien ik weinig zin heb om alles er opnieuw op te zetten. Trouwens, voor zover ik het begrepen heb is een clean install van Windows sowieso alleen mogelijk met een Retail versie van Vista, toch ? En dat geintje is gelijk 200 euro duurder.

Een nieuw moederbord is een nieuwe PC, daar kan ik inkomen....maar ik mag aannemen dat mijn type moederbord nog niet direct aan vervanging toe is. Ik wil sowieso nog een tijdje met m'n huidige config doen, het eerste wat met de tijd een keer vervangen gaat worden zijn m'n videokaarten (DX9 ---> DX10)....verder verwacht ik geen drastische veranderingen binnen mijn PC. Mocht de tijd aanbreken dat dat wel zo is, kan ik toch een OEM licentie nemen op Vista ? Net als ik nu bij de winkel heb laten doen met XP. Nieuwe PC = OEM, toch ?

32-bits of 64-bits, het kan me persoonlijk even niet zoveel schelen. Voor zover ik begrepen heb heeft beide z'n voor- en nadelen.

Met andere woorden....ik kan vanmiddag gerust eens kijken of ze ergens een Vista Ultimate Upgrade hebben liggen ? :)

EDIT : Afijn, dom of niet dom....maar ik kom waarschijnlijk vanmiddag toch thuis met een Vista Ultimate Upgrade versie. Zoals mijn moeder altijd tegen me zegt : wat ik in mijn kop heb, heb ik niet in mijn kont :+

Ofwel, als ik iets in mijn hoofd heb....dan moet het 9 van de 10 keer ook maar gewoon meteen gebeuren ook.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja hoor al koop je een USB stick (highspeed) kan je al een OEM kopen in sommige winkles , scheelt je ook 100 euro ;)

Nice

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wel een kleine opmerking, je zegt: (Zero) "stel dat ik over een tijdje besluit nieuwe hardware (wat ik dan ook wil/nodig vind) in mijn PC te stoppen, en een herinstallatie van Windows (Vista) vereist is"

Dan gaat dat dus niet lukken met die upgrade versie welke je wil gaan kopen. Dan zou je dus eerst weer xp pro moeten installeren (als je daar al een cd van hebt) en daarna weer vista....

Niet echt handig.

Mijn advies bestel gewoon online Vista ultimate 32bits oem:

Winkels met prijzen vanaf €150,-)

of de 64bits

Koop er een klein hardware onderdeeltje bij, wanneer de winkel dat vereist. (zoals Fardo zei). En je bent aardig goedkoop uit.
    Plus je hebt een volledige versie.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Allemaal te laat, hij is al naar het stad :+.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kwam vanochtend een artikel tegen waarin stond dat hier een workaround voor was. Je boot vanaf de Vista DVD, en installeert 'm zonder een product-key in te vullen. Automatisch activeren uitschakelen. Daarna upgrade je vanuit Vista naar Vista. Vervolgens activeren en dan zou 't ook moeten werken, aldus dat artikel. Zal dadelijk even een link geven.

19. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog; heb recentelijk een Home Premium (verlopen) kunnen activeren met mijn Business-key. Geen installatie aan te pas gekomen; puur het serie-nummertje veranderen.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ofwel, er is nog niet zo heel veel aan de hand ? :) Het was immers toch al te laat, ik was idd al naar de stad :+

Anyways, heb hier nu de Vista Ultimate Upgrade liggen. Vanavond en anders morgen ga ik ermee aan de slag. Ik installeer hem in eerste instantie gewoon over mijn XP heen, ik zie het allemaal wel. Mocht ik op problemen stuiten dan horen jullie het vast wel ;)

Dit wordt tevens ook het eerste OS wat ik zelf ga installeren, maar met een rechtstreekse installatie lijkt het me dat er weinig fout kan gaan ? :eek:

In ieder geval bedankt voor de hulp en snelle reacties tot dusver, Fardo, Pegas, Arjan, allemaal....helemaal top ! Hopelijk kan ik zo snel mogelijk Halo 2 en Shadowrun spelen (heb ik allebei erbij gekocht, so far voor mijn vakantiegeld 8)) :D :cool:

Deel Deze Pagina