Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister een xbox 360 gekocht, had al een jaar een pc naast de tv staan voor media centre.

    Dus ik gister aan de gang met xbox media centre en media centre extender.
    Alles werkt de pc heeft duidelijk verbinding met de xbox (kan niet pingen trouwens, weet niet of dat normaal is) maar zodra ik de code heb ingevuld staat er op m`n pc account aanmaken en daarna muziek toevoegen.

    De xbox daarentegen blijft hangen met het media centre icoon met daaronder 'contacting....' voor de rest doet de xbox niets meer... enige mogelijkheid is terug te gaan naar het dashboard.

    Enig idee iemand?

    Heb al 2 routers geprobeerd, sweex en een smc. geen van beide succes.
    Poorten staan open zover dat nodig is.
    Heb direct adsl van kpn en dhcp staat aan dus xbox heeft static ip (xbox live werkt).

    error report:
    W: 0000 - 0008
    X: 0000 - 0000
    Y: 0000 - 0000
    Z: 8000 - 4005

    bij voorbaat dank!

    specs:
    (CPU2) Genuine IntelĀ® CPU T2300 @ 1.66GHz @ 1662MHz (Sony Corporation VAIO mainboard) (RAM) 1GB, 309.2MB free (HDDs) 142GB, 48.1GB free
    (VGA1) NVIDIA GeForce Go 7600 (128MB), 1280x800x32, 60Hz (OS) Microsoft Windows XP Media center edition (SP2)

    edit:
    foutmelding op pc 1
    [​IMG]
    foutmelding op pc 2
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007
  2. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    raar.... was ff aan het kijken of het aan de kabels lag... en was dus niet zo.
    Maaarr!
    Toen ik alles weer naar originele bekabeling had teruggebracht ging ik uiteraard even xbox live connectie testen.

    En ondertussen even pingen om te kijken of dat iets zou veranderen.
    Jah dus, m`n xbox is alleen maar te zien op het netwerk als ie actief iets aan het doen is op het netwerk of internet.
    Hij ping dus alleen maar naar m`n xbox als die de live test aan het doen is.....

    Vreemde zooi?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je je netwerk verbinding op nieuw instellen van je PC en dan kiezen voor thuis netwerk ipv directe verbinding met hjet internet ... kan je dan wel windows media center straten met je 360?
     
  4. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik gister geprobeerd, was geen succes.....
    heb microsoft ook al gebeld maar die kunnen me nog minder vertellen dan me broertje van 13.
    Lijkt wel alsof de xbox gewoon niet op LAN zit maar alleen op WAN, wat vaag is aangezien je de xbox en pc wel ziet reageren op elkaar tijdens de setup van extender.

    Heb wel wmp 11, gebruik het alleen niet, en heb er ook geen shares ingesteld.

    word steeds vager.
     
  5. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand die het weet ? :)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je je netwerkverbinding op nieuw ingesteld? Dus op nieuw je netwerkverbinding opgebouwd en de keuze gemaakt Thuisnetwerk
     
  7. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    allemaal gedaan ja, snap er vrij weinig meer van.
    Kan alles en iedereen pingen in het netwerk behalve de xbox.....
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt geen firewalls, virus scanners en dergelijke lopen? Anders vrees ik een herinstallatie van je pc (een ping zegt namelijk erg weinig), want de ontvanger moet weten wat hij er mee moet doen ... de xbox is geen pc

    Kan je een andere netwerkkabel gerbuiken van je pc... dit kan ook een kabel breuk zijn (of de verkeerde poort wordt gebruikt)
     
  9. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    staat trouwens ook niet echt een optie bij die lijkt op 'thuisnetwerk'...

    eerste optie:
    [​IMG]

    En bij other:
    [​IMG]

    En ik heb ze allemaal al geprobeerd......
    nix werkt.
     
  10. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het met alle pc`s hier in het huis geprobeerd.
    Andere kabels ook al geprobeerd, de xbox pingt wel terug tijdens het testen van de LIVE connectie.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de bovenste moet je gebruiken .. je hebt wel elke keer je pc gereboot?
     
  12. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Fardo,

    Gebruik je TV Tonic nog steeds? Overigens heb ik geen problemen met Tonic en Vista en 360 (alleen duurt het laden van video's door het bufferen / binnehalen naar je 360 wat langer).

    Heb je ervaring met MCEsoft? Dat is Web Media for Windows Vista Media Center.

    Daarmee luister ik custom audiostreams (vreemd genoeg ook met m3u extentie!). Had eerst nog een non Vista version waarmee dit goed werkte, maar sinds de vista versie werken die audiostreams niet meer :mad:

    In de extender staan dus nu TVTonic en Web media als plugins.

    Iemand ervaring met dat laatste?
     
  13. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je zo'n tele 2 20mb/tv/telefoon modem geval staan? Ik heb namelijk zo'n ding en daar zijn maar 2 poorten geschikt voor lan verkeer omdat die andere lan poorten gereserveerd zijn voor de digitale decoder voor tv. Misschien dat het hier aan kan liggen ?
     
  14. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik maar 1 poort, uit onze KPN-DIRECT siemens modem die rechstreeks naar mijn huis loopt en daar in een router komt die ik heb geconfigureerd als hub.
     
  15. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    werkt wel op de laptop van me vriendin,
    ja ben er nog steeds mee bezig :)
     
  16. ibila

    ibila Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Dit is mijn eerste post hier en ik val meteen ff met de deur in huis met een vraagje.

    Ik heb xp mce op m'n pc draaien en mijn xbox 360 er aan gekoppeld.
    Nu heb ik het probleem dat de mappen met video's en foto's die ik op de pc share op de xbox als lege mappen worden beschouwd. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de xbox de content van de mappen weer gaat geven.

    Alvast bedankt
     
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik heb een TV kaart in deze PC zitten, maar moet ik dan ook de coax-verbinding voor TV erin doen?
    Zoja: crap.

    Ik heb nu dus ook Vista Ultimate, en heb dus Media Center.
    Nu heb ik alles al geprobeerd, maar mijn TV-kaart wordt niet herkend. Ik heb op Google al gezocht, en daar wordt alleen door Duitsers gepraat lijkt het wel, en veel nuttigs was er niet te vinden.
    Ik heb het over de kaart Creatix SAA7134. Op de site van Creatix is hij niet meer te vinden, maar dat komt wss omdat hij uit eind 2004 komt.

    Toen ik MC voor het eerst opstartte was alles goed, toen wilde ik de TV-tuner instellen, en kreeg ik ruis. Zelfs uit MC had ik het, dus heb ik de Tuner uitgezet en de ruis is nu dus ook weg. Het rare is dat zelfs als hij enabled is, gewoon niet werkt.

    Iemand hulp?
    Edit: Ruis is al weer gefixt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2007
  18. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordelen extender?!?

    Hallo allemaal,

    Ik heb dat extender gedoe ook maar eens geinstalleerd maar de voordelen zijn me niet echt duidelijk. Wat kan ik met dat mediacenter dat ik met de 360 gewoon niet kan? Behalve dan misschien tv kijken via de 360? Is misschien een domme vraag die ergens in deze draad al beantwoord wordt maar ik vind hem iets te lang om helemaal door te spitten.

    Alvast _O_
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan tv kijken, tv pauzeren, tv opnemen , maar meer eigenlijk ook weer niet dus dit is voor de liefhebber (staat eigenlijk ook in de start post)

    Tip lees de start post
     
  20. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip, meestal zie ik de start post wel eventjes maar nie altijd...

    :)

    Als je dus geen tv kart hebt heeft het dus weinig toegevoegde waarde begrijp ik. Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van die tv kaarten. Heb er weleens naar gekeken maar volgens mij is een beetje fatsoenlijke tv kaart aardig aan de prijs of niet?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007

Deel Deze Pagina