Ik heb ook besloten de overstap naar Windows Vista op korte termijn te gaan maken. Het wordt sowieso Vista Ultimate, daar ben ik allang over uit dus daar kan ik kort over zijn.
Heb zojuist ook de Upgrade Advisor gedraaid, op hardware gebied ga ik vrijwel geen problemen tegenkomen....moet eigenlijk alleen van mijn draadloze netwerkkaart ff het nieuwste stuurprogramma downloaden en daarna als Vista geïnstalleerd is en hij geeft problemen, die nieuwe driver installeren. Die driver heb ik nu alvast op mijn PC staan voor het geval dat. Verder gaan een of twee programma's niet of niet goed meer werken onder Vista, maar daarvan zal een deel van de problemen ook wel opgelost kunnen worden door het downloaden van een beschikbare update. En zo niet, dan betreffen het nog altijd programma's waarvan ik het feit dat ze eventueel niet of niet goed meer gaan werken, voor lief neem. Het vooruitzicht is in ieder geval positief, had eigenlijk wel meer problemen verwacht maar als ik die Upgrade Advisor moet geloven valt het allemaal reuze mee dus.
Volgens deze pagina kan ik dus gewoon de Upgrade versie van Vista Ultimate kopen, en deze over mijn huidige Windows XP Pro installeren ? Aangezien het tabbelletje aangeeft dat een schone installatie niet vereist is ? En dan tot slot nog dit : stel dat ik over een tijdje besluit nieuwe hardware (wat ik dan ook wil/nodig vind) in mijn PC te stoppen, en een herinstallatie van Windows (Vista) vereist is....wordt dit door Windows dan gezien als een nieuwe/andere PC en kan ik dan niks meer met die gekochte Upgrade versie ? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk, want als ik dan met het oog op hardware upgrades in de toekomst (hoewel ik verwacht voorlopig nog met mijn huidige configuratie vooruit te kunnen) daarom beter voor een Retail versie van Ultimate kan gaan, prima....maar dan weet ik dat ik 200 euro meer kwijt ben. En hoe zit het eigenlijk met 32-bits of 64-bits ? Oh wacht, ik lees hier net dat als ik vanaf een 32-bits versie Windows XP wil upgraden, ik dan ook alleen voor een 32-bits versie van Vista kan kiezen. Maar of dat iets uitmaakt in mijn geval ?
Hoop dat iemand mijn korte vraagjes kan beantwoorden en mij even van wat advies wil voorzien wat ik het beste kan doen in mijn situatie, zodat ik ook zo snel mogelijk Halo 2 op de PC kan gaan spelen
Sterker nog, als het meezit en ik krijg een snelle reply dan wil ik straks als de winkels open gaan eigenlijk al gelijk de stad in om een Vista Ultimate te scoren....
Laatst bewerkt: 7 jun 2007