Lijkt mij een prima laptop voor Photoshop en Dreamweaver. Ik heb zelf een Asus A6ja (Intel Centrino Duo T2050 @ 1.60Ghz, 1GB RAM, ATI X1600 256/256MB)
Gaat prima, ik gebruik heel veel Photoshop en Dreamweaver tegelijk + gewoonlijke zooi op de achtergrond (torrents, MSN, Winamp)
Enigste nadeel bij mij is de harde schijf van slechts 4200RPM, je moet wat meer geduld hebben bij het opstarten van Windows en van de programma's en zeker bij het laden/opslaan van grote Photoshop bestanden. Daar zou ik zeker op letten
Maar goed over die laptop:
De 2GB RAM geheugen is zeker lekker. De videokaart (is mij verteld) is voor deze programma's niet van een heel groot belang. Pas als je 3D gaat ontwerpen wordt dat belangrijker.
Een 17inch scherm is zeker lekker als je die programma's moet gebruiken.
Als je veel reist met je laptop (naar school/werk ofzo), lijkt mij het alleen wel lastiger zo'n groot scherm. En dan moet je ook zeker letten op het gewicht van je laptop. Een laptop 4 kilo vind ik zelf nogal aan de zware kant dan.
Met die laptop kun je zeker goed Photoshop en Dreamweaver gebruiken
Ik heb zelf trouwens meer nog een vraagje over de accu's van laptop (misschien niet helemaal het goede topic maar goed):
Bij mijn laptop zit een Li-Ion batterij (volgens mij bij elke laptop tegenwoordig)
Nu hoor en lees ik allerlei verschillende dingen over het gebruik van de batterij.
- Zoveel mogelijk op netspanning werken
- Regelmatig van de netspanning afhalen, tijdje gebruiken tot die bijna leeg is en dan weer opladen
- Batterij uit de laptop halen als je veel gebruik maakt van netspanninig
- Het maakt allemaal geen donder uit voor de levensduur.
Kortom overal lees en hoor ik andere dingen.
Weet iemand misschien hoe het echt zit met het gebruik van je accu?
(Voor zover ik weet staat het niet in de handleiding van Asus en ik heb echt al op heel veel sites gezocht)
Laatst bewerkt: 10 jun 2007