Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vind ze met doek wat beleefder staan zegmaar. Zonder trekken ze echt alles in de kamer naar zich toe maar doe het ook deels uit bescherming, geen zin in een bezopen vriend die in me tweeter gaat prikken ofzo :+ Maar zonder zijn ze wel mooier ja.

Ben benieuwd naar je verhaal als je SVS hebt aangesloten staan :cool:

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, die kamer was het :) Mooie spulletjes heur :b:

Maar je mag een beetje opruimen O-)

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Haha ja, had ik na de foto gedaan :+

Net Monsters Inc. gekeken. Damn het is echt een hele andere ervaring zo nu het een beetje op een HT begint te lijken. Echt super! Die BW's gaan wel laag trouwens, bij die stroomgeluiden en alles staat de bank echt te trillen. Zou bijna denken dat een sub niet nodig is :emo:

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Houden zo. Anders ben je binnenkort weer heel veel geld kwijt:+.

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat ik nou het beste voor subwooferkabel kan kopen. Lees goede dingen over QED, iemand ervaring met de kabels en waar ze te bestellen zijn? Schijnen ook niet verschrikkelijk duur te zijn.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik zelf een oehlbach nf-1 y-splitter. Ben er zeer tevreden over. En hij is ook helemaal niet duur (zoek op marktplaats naar mensen die een failliete mediamarkt hebben leeggekocht, en je kunt zo'n kabel meekrijgen voor nog geen 15 euro).

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Of je zou denken dat je je speakers mag beter mag (ont)koppelen van de ondergrond ;)

Ik heb zelfde als JKI gehad (ook bij die man die hij beschrijft gehaald) en heb nu de QED MP-SW subkabel. Behalve dat de QED gruwelijk mooi is, is het verschil in geluid niet heel veel hoor. Ik zou gewoon lekker even wachten totdat er iets in de goede lengte voorbij komt op htforum en dat dan aan te schaffen. Tot die tijd kun je net zo goed een heel erg simpel tulpkabeltje ertussen hangen, geen probleem.

Laatst bewerkt: 8 jun 2007
  8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Denk je dat die trilling daardoor komt? De rechterspeaker heeft geen contact met de grond (zit op een plank die aan de muur vast zit) en de linker speaker die staat op een bureau en maakt contact met de grond via het bureau. Onder beide speakers heb ik overigens een stukje hout gelegt.

Zou ik dit moeten verbeteren op een bepaalde manier? Ruimte voor standaards heb ik helaas niet.

Check de link in m'n signature voor een paar foto's die ik net heb gemaakt.

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Okej, leuke pics man. Had je nu wél opgeruimd? O-)

Ik weet het natuurlijk niet of het daardoor komt dat er spullen op je bank heel erg gaan trillen, maar ik vraag me af of het door de luchtbeweging komt van deze boekenplankspeakers. Probeer het gewoon uit te vinden door de speaker is ergens anders op te zetten, op je Oppli bijvoorbeeld. Niet dat je ze daar neer moet gaan zetten, maar als dan opeens de trillingen weg of minder zijn, weet je dat het door de ondergrond komt. Je kan natuurlijk altijd een beetje experimenteren met rubber eronder ofzo, of dunne viltjes. Een houten plankje lijkt me niet echt ergens goed voor :)

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks voor je advies. Heb even 2 lagen rubber (bijelkaar 2cm oid) onder de speakers gelegd. Had nog demp matten voor m'n drumstel die ik niet gebruik. Merk nu sowieso dat me bureau minder trilt. Ach, het zal vast wel wat helpen. Maar ben flink benieuwd wat een sub gaat doen met het geluid :D

En ja haha, ik had even de zooi weer netjes opgeborgen waar het hoort.

Ik zie trouwens dat je een koper hebt voor je Tannoy? Netjes voor de 225 euro?

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Je hebt sowieso allemaal van die kleine tweakjes met audio en video. En als elk dingetje dat weer 1% verbetering is, kom je uiteindelijk na wat kleine verbeteringetjes die je telkens weer maakt met je set op een steeds hoger niveau.

Wat je zegt over die sub, volgensmij heb jij niet zo'n heel grote kamer of niet? Wel een beeetje oppassen met wat je koopt. Een SVS kan wel is een beetje te veel van het goede zijn. Laatst nog een heel stuk gelezen over hoe de grootte van je speakers echt in harmonie moet zijn met de grootte van de ruimte. Zal is kijken of ik dat nog kan vinden.

Jup, de Tannoy is waarschijnlijk wel weg. Ik kreeg een iets lager bod, maar ik neem er genoegen mee. Ik heb geen zin om hem nog langer hier te houden voor die paar euro minder.

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip dynamike, aantal posts hierboven. Ga idd maar even een simpel tulp stekkertje gebruiken. De sub moet zoiezo van kleur veranderen dus waarschijnlijk kan ik de eerste week toch niet uitgebreid luisteren. Hoop wel verschrikkelijk dat mijn reciever morgen terug is!

Mooie prijs voor je sub. Heb jij hem niet zelf voor €220 gekocht :)

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat een een 10" svs hier prima z'n werk zal doen. Mijn kamer is best groot. 4 meter breed en 7.5 meter lang ongeveer. Daarbij een schuin dak dus ook nog is erg hoog (weer is 6 meter oid). Komt wel goed, en zo niet was het een leuk experiment. Maar na die SVS van Jorge te hebben gehoord... pfoe :cool:

Heb trouwens nog een vraagje aan je, dacht dat jij het wel zou weten, zit er echt zo'n verschil tussen een cheap ass dvd speler en een Marantz dvd speler van 400 euro bijv. Ik speel nu namelijk met een gaar Pro-Line ding van 40 euro. Valt er echt veel winst te halen met een nieuwe of merk je dat eigenlijk alleen met beeld met een beamer oid?

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de DV6600. Kostte mij €270 en heeft HDMI uitgang. Beeld word prachtig geupscaled naar 720p op mijn LCD tv. Ziet er prachtig uit. Geluid is ook een stuk beter. Had eerst ook een cheap kutding en die kon niet eens zuiver het geluid doorgeven aan mijn voormalige Z-5400 van Logitech. Groot verschil in audio en video.

Morgen mijn SVS-je:)

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Helpt dus weldegelijk. Eerste upgrade nadat alle speakers er zijn dan maar.

Wel gelijk foto's maken en je ervaringen komen posten van de SVS :thumbs: Ben echt benieuwd.

16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    ZO DAT DING IS ENORMMMMMM..... :) Ben net thuis en we zijn vanuit Roosendaal waar Joris1971 woont gelijk doorgereden naar Rotterdam waar ik mijn SR5001 heb gehaald. Ga zometeen alles aansluiten. Het wit is wel erg lelijk naar mijn idee, bij mijn andere spulletjes. Ga hem dus zeker zwart maken.

Zal straks kijken of ik foto's kan maken en een korte ervaring posten.

Dynamike? Ik kan toch een simpel RCA kabeltje in mijn sub stoppen zoals je gisteren zij. Gewoon zo'n zelfde kabeltje als stereo: rood, wit stekkertje zeg maar.

PS: Nu heb ik geen ruimte meer onder mijn bureau:)

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dat een verschil idd :) Al vind ik dat de 360 het ook niet echt heel slecht doet. Ik kijk zelf nu ook gewone dvd's in mijn 360 HD drive, deze is redelijk stil. En met de VGA kabel is de 360 sowieso ook lekker upscaling. Ik heb een tijdje terug ook een goede DVD/(SA)CD speler gehad, maar die is na een paar maanden weer terug gegaan. Ik keek sowieso haast geen DVD meer door al het HD materiaal, en de 360 deed het ook prima.

Whaha, tsja...SVS'jes zijn niet klein :D

Ja, je kan gewoon een simpele tulp gebruiken. Als je nog een stereo dropveter hebt, kun je idd gewoon de witte (or rode :9) kant gebruiken om tussen je receivers sub pre-out en een van je SVS ingangen te doen. Kan je als je dalijk een degelijke kabel hebt ook gelijk horen óf het een verschil is.

En ja, fotootjes zouden wel leuk zijn... O-)

Laatst bewerkt: 9 jun 2007
  18. zim

zim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ^^^ Goedkoopste kabel of de duurste kabel maakt niks uit, ik heb dit ooit is op een oscillator getest. Het maakt trouwens wel degelijk verschil of je tulp (wit/rood) of composite (geel) gebruikt, om het over speaker kabel maar niet te hebben.

Verder heb ik alles van Klisch (jammer dat ze geen receivers maken, pioneer VSX-2016AV) dit omdat ze zowizo, in het hoge geluids gebied uniek zijn.
    De Sub (RW12) doet trouwens amper af bij z'n broer, RW12d, alleen daar kan je meer mee afstellen. (kan ook meer kapot dus moet je maar denken) En dat terwijl het een verschil heeft van meerdere honderden euries.
    Het leuke van de sub is dat ie 340Watt RMS is en dan het meest bijzondere: 825Watt Dynamisch vermogen.
    Wat dit precies inhoud begreep ik in eerste instantie niet (het is niet het piekvermogen!)
    Als deze sub gevoed word door 825Watt komt ie, volgens de vertegenwoordiger van Klisch, pas tot leven. (113db bij 30 hz op 1mtr) Kan dit echter niet testen omdat ik niet een versterker heb met zo'n hoog vermogen.

Verder heb ik voor de fronts de F2's gekozen, dit omdat ik z'n broers en derest in z'n prijsklasse niet zo warm vind klinken als deze.

Voor de rear heb ik gekozen voor de SS-1, en voor de center de SC-1, vanwege z'n laag, die specs zie je ook niet in deze prijsklasse.

Wat ik verder kan zeggen over Klipsch, in tegenstelling tot andere merken, dat alles soorten speakers die klipsch maakt, ze erg hard gaan (in db's) en ook goed laag.
    Over het hoog hoeven we het niet te hebben, want daar is Klipsch immers bekend om geworden. (klipsch-horn).

Heb hier ruim 2 jaar over gedaan om te luisteren en te vergelijken om dit bij elkaar te krijgen, leuk zo'n correct met z'n aanbiedingen, hadden ze net ff eerder moeten doen, maar helaas.

Maar uiteindelijk, smaken verschillen, zo vind ik rel, tannoy en BW gewoon niet mooi klinken, maar anderen denken daar anders over natuurlijk.

Laatst bewerkt: 9 jun 2007
  19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, je hebt ook een leuke set zim.

Echter ben ik het niet met je eens over kabels. Er zit wel degelijk verschil in. Heb dan niet echt zelf ervaring hiermee maar veel gelezen over dit soort dingen. Wil zelf zoiezo een goede subwooferkabel, nieuwe speakerkabels voor als mijn rear's er zijn en een goede HDMI. Ik zie letterlijk sneeuw nu met dat goedkope ding.

Inderdaad verschillen smaken erg. Ik vind juist B&W fantastisch klinken. Is ook waar je het voor gebruikt. Voor echt HT zijn de B&W's minder geschikt als muziek.

Nu over de SVS.
    Wat een verschil. Zit nu beetje muziek te luisteren en je merkt echt dat de lage tonen ontbreken als ik de sub helemaal uitdraai. Vanavond met wat vrienden het Bastogne deel van de Band of Brothers serie gekeken en wat klinkt dat goed zeg. Die granaten die op de grond kapot knallen. Fantastisch. Wat kan die ook hard zeg, en als die hard staat blijft de bass gewoon heerlijk helder, niet van die stink-klappen. Je voelt het ook nogal zeg. Sub staat nu op 1/3 van z'n vermogen en op de reciever op +2dB. Niet enorm veel vermogen wil ik naar de sub omdat ik het wel realistisch wil houden. Heb hem tijdens de DVD ook even vol gezet en dan hoor je enorme klappen als een soldaat loopt, is ook niet de bedoeling. Maar als er dus een jeep of een tank rijd is het echt prachtig om dan dat echte laag te horen. Zal proberen morgen wat foto's te plaatsen van het bakbeest. Hij is echt duidelijk groter als ik had verwacht.
    Wou bijna in Rotterdam een QED subwooferkabel kopen. Was niet enorm duur, zo'n €50. Maar dat kan ik mij eigenlijk niet veroorloven nu ik al die aankopen heb gedaan:) Ik blijf gewoon even draaien met die simpele RCA kabeltje tot ik iets leuke 2e hands vind. Na een aantal reviews te hebben gelezen weet ik wel dat het nog een stuk strakker zal gaan klinken met een goede kwaliteits kabel.

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Fijn om te lezen dat je er zo van onder de indruk bent gompy :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina