Paul Naber - Director Home & Entertainment Division
Hier is een man die echt voor de volle honderd procent werk van z'n hobby heeft gemaakt. Paul Naber, gamer. Sinds 2002 bij Microsoft, vanaf 2003 aanvoerder van de Home & Entertainment Division. Deze unit is verantwoordelijk voor de verkoop van alle producten die verpakt in de winkel te koop zijn. Van Office en Windows tot Encarta, Digital Imaging en Works. En natuurlijk de Xbox en alle games die daarvoor worden uitgebracht. Paul is getrouwd, heeft twee kinderen en vier Xboxen.
Wat vind je het allermooist aan Microsoft?
“Dat het zo'n héél groot concern is en dat de lijnen toch zo kort zijn. Daarnaast wordt er heel goed naar elkaar geluisterd, er is ruimte voor het goede argument. Mensen zijn heel direct, maar ook vriendelijk. Het voelt een beetje als een familie.”
Wat inspireert je hier het meest?
“Je hebt bij Microsoft de rol die je in een game hebt. Jij bent de held, jouw toegevoegde waarde doet er toe, jij kunt verschil maken. Je krijgt hier ook complimenten als je het goed doet, awards, noem maar op. Je wordt uitgedaagd, maar op een dankbare manier.”
Hoe zie je de rol van Microsoft in de wereld?
“Microsoft helpt mensen om meer en makkelijker met elkaar te communiceren en ervaringen met elkaar te delen, waar ter wereld ze ook zijn. Microsoft doet dat door gebruikerservaringen plezieriger te maken en door verschillende ‘werelden' met elkaar te verbinden: je pc met je mobieltje, je Xbox met je mp3-speler en ga zo maar door. Daar kan hardware zelf niet voor zorgen, maar software wel. En die maakt Microsoft.”
Wat wil je zelf betekenen voor Microsoft?
“Ik probeer mensen te inspireren met mijn energie en creatieve processen te stimuleren door continu perspectieven te wijzigen en mensen dingen op andere manieren te laten benaderen. Microsoft verlangt dit ook van je, waardeert het en geeft je er alle ruimte voor. Ik stimuleer het proberen, het experimenteren ook. Wist je dat Bill Gates graag mensen aanneemt met glorious blunders op hun cv? Dat zegt iets.”
Klik om te vergroten...