Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zim

zim Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik zeg niet dat het bij alle kabels zo is...er zit natuurlijk wel verschil in kabels als het gaat om een lengte van bijvoorbeeld 10mtr.
    Over HDMI heb ik het niet gehad maar ook zoals USB, FIREWIRE enz. zit wel een hoop verschil.
    Maar hoelang is de kabel tussen je amp en je sub? Als dit met de bijgeleverde kabel te doen is, dan zegt dat in princiepe al genoeg. Er spellen ook nog meerdere factoren mee, ligt de kabel naast voedingskabels, ligt ie opgerold enz enz...

Op deze site: http://www.royaldevice.com/custom.htm (tot halverwege naar beneden scrollen) is te zien hoe ze een mega sub in elkaar bouwen, let goed op het plafond, hellemaal afgestemd op een zo mooi mogelijk geluid. Dit verschilt ook bij iedereen.

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Er mag gestopt worden met het posten van die subwoofer ruimte O-)

Over het algemeen kun je gewoon zeggen dat het effect van kabels op analoge signalen meer is dan bij digitale signalen, en dat het bij langere afstanden belangrijker word om een goede kabel te hebben omdat je dan een langer traject hebt waarop de kabel storingen kan oppikken. Dat mensen ook voor korte digitale afstanden dure kabels kopen is dus theoretisch niet echt heeel erg nodig. Maar omdat deze korte kabels meestal juist achter je apparatur zitten met nog een hele berg meer kabels, kan ik me voorstellen dat je hier wel een goed afgeschermde kabel wilt hebben. My opinion ;)

Verder heb ik ook een RW-12 :b:

3. zim

zim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die link staat erbij voor alleen extra uitleg, al wordt ie honderden xren gepost....L.B, maar goed.

@ Dynamike, is de RW12 het enige wat je van Klipsch hebt? En waarom heb je m gekocht?

Goed afgeschermd of niet, hoorbaar is het niet, je praat over een verschil van nog geen 100ste %. Wanneer je het verschil wilt horen, ga je je er psychisch op instellen om het te horen. Er zijn wereldwijd al zo veel testen en metingen vericht, dat dit meestal gaat over het gebied buiten ons gehoor. (bij de 35kHz en hoger is dit pas waar te nemen)

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ook niet waarom het precies hoorbaar is of niet, verschil in kabels. Het is en zal altijd wel een discussie blijven. Ook op het htforum zijn er diverse threads die hier over gaan. Het is wel een interressante kwestie, omdat echt heel veel mensen heeele dure kabels hebben. Dit lijkt mij toch niet voor niets, en ik kan me best wel indenken dat je met hele preciese en gevoelige audio en videoapparatuur een verschil kan horen.

Ik heb de RW12 echt sinds een week ofzo. Het is het enige wat ik heb van Klipsch. Ik heb hem gekocht omdat het ik wat meer druk wilde in filmsituaties (ik had eerst een 8 inch Tannoy), en deze kon ik voor een mooie prijs meepikken bij Correct :)

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ey mike, hoe is het nou eigenlijk met je diy meubel? Staat die te rotten in de schuur, of ben je er nog steeds mee bezig?

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, gelukkig rot MDF niet zo snel :)

Nee, ik heb het echt heel erg druk gehad laatste tijd. De planken zijn al helemaal gebouwd en geschuurd, en moeten alleen nog geplamuurd en geschuurd worden. Dit wil ik op school gaan doen in de spuitruimte, dus ze moeten sowieso nog daar naar toe gebracht worden, en ik moet nog even de goede verf ophalen. De komende tijd krijg ik het wat rustiger en hoop ik het af te maken. Als er vorderingen zijn dan laat ik het uiteraard weten :)

7. SlayerPaTjE

SlayerPaTjE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb besloten morgen de z-5500 te halen bij de media markt, hoop dat hij mn verwachtingen een beetje kan waarmaken

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Veel plezier alvast :thumbs: Prima setje.

Verwacht binnekort overigens een pats met een setje 601's. Het geld is er, alleen nog maar een opportunity nodig :D

9. SlayerPaTjE

Leuk Bevonden:
    0
    heb net de z-5500 gehaald, erg onder de indruk tot nu toe

Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  10. John14

John14 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had even een vraagje

Je hebt van die 5.1 surround sets die je op de pc kan aansluiten en vaak staat er ook op dat zo'n ding ook op de xbox en de playstation kan maar zijn er ook van die 5.1 setjes die je ook op de xbox 360 kan hebben ?

geen idee of het hier wel goed staat maarja

Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  11. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha :d natuurlijk, duizenden ;) lees eens startpost door dan zal je al veel meer weten ;)

12. John14

John14 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het ff gelezen ;)

maar hoe duur is zo'n optische kabel eigenlijk ?

kan iemand me wat voorbeelden geven :)
    alvast bedankt

13. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. John14

John14 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ok dankjewel :)

15. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur was ie bij de mediamarkt.. ?Kben ook nog steeds van plan een setje te kopen maar het komt er steeds niet van:+

16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Anders bestellen bij bijv. Alternate.

17. SlayerPaTjE

Leuk Bevonden:
    0
    €320

ik had nog even een vraag klopt het dat de optische kabel zo los zit ? want als ik m aanraak valt hij er al bijna uit uit mn xbox en het surround systeem?
    hij geeft wel geluid?

alvast bedankt

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste optische kabel was er ook een die overal uit viel, heel irritant. Bleek dus gewoon aan het kabeltje te liggen, en ik kon hem in de winkel ruilen voor een andere merk die heel strak vastklikte. Die zat zelfs zo strak dat ik hem er haast niet meer uit kreeg :9

19. SlayerPaTjE

Leuk Bevonden:
    0
    ok, heb m bij media markt utrecht gekocht en daar doen ze nog wel eens aardig moeilijk maar ik kan m proberen te ruilen. anders wacht ik nog wel even en koop ik wel een andere, het werkt nou in ieder geval

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt inderdaad aan de kabel. Maakt helemaal niet uit hoeveel geld je ervoor hebt neergelegd. Heb 2 goedkope opticals, 1 zit goed strak, ander flikkert er altijd uit bij kleine aanraking.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina