Ik weet dat ik een ontzettende leek ben op het gebied van dit soort dingen maar kan iemand me misschien door de stappen heen leiden?
Uitleg:
Ik heb een VGA-kabel tussen m'n systeemkast (PC) en m'n LCD-scherm (Samsung LE32S81B) geplaatst maar ik krijg nu geen beeld op m'n televisie. Ik wil de televisie als tweede beeldscherm aansluiten maar ik kom er zelf niet uit met behulp van de handleinding. De functie 'PC' blijft op m'n televisie op grijs staan, wat wil zeggen dat het een niet selecteerbare functie is.
Er zijn hier vast mensen die hun PC op de televisie hebben aangesloten (misschien zelfs met dezelfde televisie), die mij kunnen helpen. Ik gok dat het bij de meeste Samsungs sowieso hetzelfde zal werken.
Wat ik heb gedaaan:
Ik heb twee VGA-aansluitingen achterin m'n systeemkast. In de ene zit uiteraard m'n primaire PC-scherm, in de andere zit de televisie. Het gekke is (waarschijnlijk hoort het maar ik wil het toch graag even opmerken) dat de kabel van m'n PC-scherm omgekeerd zit t.o.v. de kabel in m'n televisie. Verduidelijking: Achterin m'n systeemkast zitten twee VGA-aansluitingen waarvan één met pinnetjes en één met gaatjes. Die met de pinnetjes zit op m'n PC-scherm, de gaatjes zitten aangesloten op m'n televisie.
Na het aansluiten van de kabels ben ik de handleiding gaan lezen (uiteraard) en werd mij verteld dat ik de instellingen in m'n PC moest veranderen. Er staat dat ik naar de beeldscherm instellingen moet gaan en dat ik de resolutie moet veranderen (naar 1360 x 76
, meer staat er eigenlijk niet! Ik heb zelf nog even naar de instellingen gekeken en het tweede scherm geselecteerd (je ziet twee van die schermpjes naar elkaar geïllustreerd) en aangevinkt dat ik 'Het windows-bureaublad uit wil breiden naar deze monitor'.
Maar er gebeurt niks, in m'n televisiemenu blijft 'PC' onselecteerbaar en ik heb geen idee wat ik er mee aanmoet
Klik om te vergroten...