De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ga voor de Panasonic.. de vriendin van me broer heeft hem en het beeld is fenomenaal!

2. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
    Maandag in de folder bij Media Markt Leeuwarden de Panasonic TH37PV45 voor
    €777,- :D ik ga hem dan halen!

Laatst bewerkt: 16 jun 2007
  3. Gainesis

Gainesis Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    edit: he bhet al

4. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand advies?

5. Shizzel

Shizzel Guest

De R81B zijn de nieuwe generatie R-series van Samsung. Ze zijn het 'luxe' model, en dus erg goed. En ja, je kunt er VGA op aansluiten.

Ik had zelfs nog een vraagje over de S81B, even vergeten wie hier de 32" versie van heeft, maar kan ik ondertiteling uit zetten? Ik las ergens dat je met een bepaalde Samsung transparantheid kon veranderen, maar aangezien ik nooit ondertiteling lees vind ik het handiger zonder. Nu vroeg ik mij af of die optie er is in de S81B.

En dezelfde vraag, maar dan voor digitale TV: Kan je ondertiteling uitzetten bij Digitale TV? Want dat zou nog een reden zijn voor mij om digitale TV er bij te halen.

6. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
  7. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de TH42PV70 gekocht voor 1300€ bij Expert Asten. Erg goede prijs en de service van een winkel. Deze tv is de vervanger van de LE32R71, oei oei, wat blaast dit monster de Sammy weg.... Die zwartwaardes, contrast en kleurenpalet.... Mooi design en zelfs de afstandsbediening is mooi en degelijk.

Deze tv heeft ook 100hrz en 1080P bleeldverwerking. Ik heb het gestest met mijn ps3 en die geeft als standaard setting 1080P. Het enioge waar ik bang voor was om mijn lcd om te ruilen tegen een plasma was de resolutie maar die blijft veel en veel hoger dan mijn Samsung LCD....

Ik ga verder dromen, want ik kan hem tot morgen niet meer testen.... foto's volgen snel....:9

8. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik dus ook, momenteel doe ik niets anders dan HD-films kijken, maar doordat ik al weer zo gewend ben aan die mooie beelden valt het me al niet eens meer op. Doe ik daarna een ''normale'' dvd in mn 360 dan pas besef ik weer waar we het eigenlijk over hebben...:b:

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet dat ik een ontzettende leek ben op het gebied van dit soort dingen maar kan iemand me misschien door de stappen heen leiden?

Uitleg:

Ik heb een VGA-kabel tussen m'n systeemkast (PC) en m'n LCD-scherm (Samsung LE32S81B) geplaatst maar ik krijg nu geen beeld op m'n televisie. Ik wil de televisie als tweede beeldscherm aansluiten maar ik kom er zelf niet uit met behulp van de handleinding. De functie 'PC' blijft op m'n televisie op grijs staan, wat wil zeggen dat het een niet selecteerbare functie is.

Er zijn hier vast mensen die hun PC op de televisie hebben aangesloten (misschien zelfs met dezelfde televisie), die mij kunnen helpen. Ik gok dat het bij de meeste Samsungs sowieso hetzelfde zal werken.

Wat ik heb gedaaan:

Ik heb twee VGA-aansluitingen achterin m'n systeemkast. In de ene zit uiteraard m'n primaire PC-scherm, in de andere zit de televisie. Het gekke is (waarschijnlijk hoort het maar ik wil het toch graag even opmerken) dat de kabel van m'n PC-scherm omgekeerd zit t.o.v. de kabel in m'n televisie. Verduidelijking: Achterin m'n systeemkast zitten twee VGA-aansluitingen waarvan één met pinnetjes en één met gaatjes. Die met de pinnetjes zit op m'n PC-scherm, de gaatjes zitten aangesloten op m'n televisie.

Na het aansluiten van de kabels ben ik de handleiding gaan lezen (uiteraard) en werd mij verteld dat ik de instellingen in m'n PC moest veranderen. Er staat dat ik naar de beeldscherm instellingen moet gaan en dat ik de resolutie moet veranderen (naar 1360 x 768), meer staat er eigenlijk niet! Ik heb zelf nog even naar de instellingen gekeken en het tweede scherm geselecteerd (je ziet twee van die schermpjes naar elkaar geïllustreerd) en aangevinkt dat ik 'Het windows-bureaublad uit wil breiden naar deze monitor'.

Maar er gebeurt niks, in m'n televisiemenu blijft 'PC' onselecteerbaar en ik heb geen idee wat ik er mee aanmoet [​IMG]

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat doet pijn... daar heb ik dus even 120 meer voor neergelegd....dikke dikke au |:-

edit: @enzo: mooie tv! plasma is idd uber tov van lcd.

11. apox

apox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het misschien niet zo, dat was althans bij mijn oude pc waar ik ook 2x vga had dat de 2e van de onboard was en niet werd gebruikt door de pc dus geen beeld gaf? Dat was zo met de 2e vga in mijn systeemkast, weet niet hoe het met die van jou is.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat zou me helemaal geen aars verbazen inderdaad. Alleen kan ik dus niet checken of m'n televisie wel werkt als ik 'm in dat andere VGA-gat steek omdat de kabel niet compatibel is (zit verkeerd om).

Maar de tweede VGA-aansluiting achter op m'n systeemkast zit wel een stuk hoger en tevens schuin...

Ik heb misschien een idee [​IMG]...

13. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat is wel jammer Kevf en hoe bevalt jou de TH37PV45? :)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als die 2de hoger zit, is dat de aansluiting van de onboard GPU. Je moet je scherm aansluiten aan die 2de naast waar je pc scherm steekt. Indien nodig gebruik je een DVI->VGA adapter (zit normaal bij je grafische kaart).

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat was mijn idee ook. Die tweede VGA-aansluiting zit inderdaad een stuk hoger en zit volgens mij gewoon niet op m'n videokaart. Alleen is het probleem met dat DVI naar VGA verloopstukje dat het weer een VGA-ingang heeft met gaatjes, en de VGA-kabel die in m'n televisie hangt ook [​IMG] Een lesbische aansluiting dus, zegmaar.

Hoe kan het dat m'n computerscherm en televisie beide een andere VGA-aansluiting hebben en dat de kabels andersom moeten? Dat kan toch helemaal niet? :mad:

Moet ik dan een andere VGA-kabel halen (met dus blijkbaar twee keer piinnetjes i.p.v. gaatjes, als dat überhaupt bestaat)? [​IMG]

16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, zo'n kabel bestaat. Heb er een bij m'n pc monitor gekregen ;).

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het probleem is opgelost...

De VGA-kabel die van m'n systeemkast naar de tv liep klopte niet. In de systeemkast en schermen (PC en TV) zitten allemaal VGA-aansluitingen met GAATJES, alle snoeren horen aan beide kanten PINNETJES te hebben.

De kabel had dus pinnetjes en gaatjes. Daarom klopte er geen snars van. Ik moet nu dus een normale kabel hebben (twee keer pinnetjes) of een ander verloopstukje (die dus geen gaatjes maar pinnetjes heeft) [​IMG]

Pegas & Apox in ieder geval onwijs bedankt. Ik weet nu in ieder geval wat er loos is [​IMG]

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Super! Beeld is echt ongeëvenaard en analoge tv kan ook echt zonder problemen. Totaal geen haast om digitaal aan te schaffen. Gamen is ook heerlijk. Haarscherp en tegelijkertijd een zeer rustig beeld.

Contrast op 40% gezet wat overigens zat is en als advies gekregen niet twee uur lang na hetzelfde logo te staren. Dit voor de eerste 200 uur....maar goed ik kijk nauwelijks tv dus dat gaat wel lukken.

19. sverzijl

sverzijl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag ook de knoop doorgehakt en een TH37PV70 besteld. Ik zie dat ik niet de enige ben die voor de Pana plasma is gevallen :)

Eerst veel online onderzoek gedaan, eigenlijk in 1e instantie alleen naar LCD omdat de meeste plasma´s slechts ´HD ready´ zijn (en dan nog eens 1024x720 ) en voor LCD al veel ´Full HD´ (1920x1080) toestellen beschikbaar. Maar bij de uiteindelijke vergelijkingen in diverse winkels vond ik het beeld van de plasma toch een stuk mooier, zowel bij de HD demos als SD. M´n twijfels rond de ´lage´ resolutie van de PV70 zijn inmiddels al lang weggenomen. Nog even getwijfeld tussen 42" en 37", maar de 42" was toch net iets te groot voor de kast.

Ben benieuwd hoe de XBOX360 (en WMVHD) er hierop uit gaat zien. M´n HD wordt alvast gevuld met de nodige WMVHD films om straks te streamen ;)

20. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het verschil tussen de pv45 en pv70 groot? behalve de 200 euro en 720p / 1080p, en zit er echt een groot verschil in bij 720>1080p of is dat die 200 euro niet waard.

ohja iemand uit rotterdam tips waar je het het best (goedkoopst) kan kopen?

Laatst bewerkt: 17 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina