De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    720 = 1024x720 en 1080 = 1920x1080.. stel je even voor op een computer hoe dat eruit ziet. Resolutie ligt veel hoger, dus alles veel scherper. Het verschil is denk ik wel de 200 waard iig.

2. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit is geen echte full HD resolutie hé. Hij kan die alleen laten zien met 1080p/24. Denk ik toch. En dan meestal alleen over hdmi. Dus niet over de vga aansluiting of component. Alléé dat denk ik toch als het maar 200 euro verschil is. Of ik weet niet over welke twee types je het hebt.
    Controleer eens of het werkelijk full hd is en niet hd ready met 1080p beeldverwerking.
    Anders zou ik voor maar 200 euro toch misschien voor de full hd gaan, maar ik denk toch dat die pas beginnen vanaf de 42" en de prijs is daarvan is rond de 2500 euro.

En ik zie juist dat je van de nieuwe reeks voor 2400 euro de 50" hebt (wel hd ready met 1080p verwerking). Wat wel weer een pak meer aan "home cinema" is dan de 42". Daarin moet je kiezen wat het belangrijkste is.

Laatst bewerkt: 17 jun 2007
  3. Shizzel

Shizzel Guest

Pas dus ook op met games waarbij je bv een Ammo-balkje hebt die niet weggaat, dat kan natuurlijk ook inbranden.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

5. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, nu komt panasonic met een full hd plasma 42 inch voor 2100, moeilijk moeilijk.[/QUOTE]

Ik heb ze nog niet gezien in de winkel. Maar ik ga na mijn examens eens naar Duitsland naar een saturn. Daar zijn altijd veel schermen opgesteld met goed beeldmateriaal. Waarschijnlijk, ook wel de nieuwe panasonics en pioneers.
    Altijd wel pijnlijk om te zien dat de nieuwe schermen weer betere eigenschappen hebben. Maar zo komt er elk jaar wel iets bij. Vorig jaar een goede prijsdaling, nu full hd...
    Een goede timing om zo'n scherm te kopen hangt denk ik niet af van wat er allemaal uit is en gaat komen. Maar vooral wat je voorkeuren zijn. En dan zoeken naar een goede prijs-kwaliteit verhouding voor het beschikabre budget.
    En dan genieten van je hebt.

6. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn beide 1024x720

7. mad94

mad94 MP

Leuk Bevonden:
    0
    Philips TV geluid telkens harder

Ik heb net een nieuw appartement en een nieuwe Philips flatscreen TV (Philips 32PF7411 LCD TV). Op bepaalde moment vangt mijn TV een signaal
    op waardoor het geluid telkens harder gaat (net alsof je zelf het volume verhoogd met de afstandsbediening). Soms houdt het signaal uren aan waardoor tv kijken onmogelijk is. Dit signaal is sterker dan mijn AB. Kent iemand dit probleem en een eventuele oplossing?

Thanks in advance.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebeurt er als je de gordijnen/Luxaflex/lamelen dicht doet !!!
    Het kan zijn dat iemand buiten loopt te pesten of iemand heeft een aparaat die een sterkte infrarood signaal uitzend.

Maar er kan nog 2 oorzaken zijn voor jouw probleem.
    1. Defecte afstandbediening.
    Dat kan je makelijk controlleren door de batterijen te verwijderen.
    2. In de kamer staat een aparaat die een infrarood signaal uitzend , bijvoorbeeld een GSM !!

9. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het dus zo'n 1080p beeldverwerking zoals ik heb. Ik heb het nog wel niet getest, want dit werkt alleen via HDMI. En bron moet daarvoor ook 1080p/24 (=de originele filmweergave) zijn en weinig apparaten ondersteunen dit voorlopig. De ps3 enkel bij weergave van blu-ray en pioneer heeft een blu-ray speler die dat ondersteund. Maar nog wel te duur.
    Het resultaat moet goed zijn naar het schijnt maar dus enkel via hdmi.
    Ik heb gezien dat enzowpablo zo'n gelijkaardig scherm heeft. Misschien heeft hij hier wat meer nieuws over?

10. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    las net dat je er erg dicht op moet zitten om het verschil tussen 720p en 1080p op 1024x720 zien, als je 2m + er van af zit heeft het nauwelijks verschil, ik ga wel voor de pv45 :)

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is karakter hebben se. Het is altijd verleidelijk als je aan het zoeken bent om toch voor iets nieuwer te kiezen. En zo blijf je dan bezig. Prijs/kwaliteit zul je in ieder geval zeer goeg zitten. Ik wens je veel plezier met je toekomstige aankoop :b:

12. Joost

Joost Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hee, ik ben van plan om in augustus een HD-tv te kopen.... ik wil rond de 1000 euro uit geven (100 euro meer of minder maakt niet uit) , het belangrijkste is dat het mooi beeld geeft op mijn xbox360. Redelijk beeld voor tv is ook wel leuk. Ik heb gehoort dat bijvoorbeeld een samsung beter beeld zal geven op een xbox360 dan een sony. Wat is een goede optie voor mij ? alvast bedankt.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens naar de Sharp LC-32RD2E.
    Een prachtige LCD met veel betere speqs dan de Samsung en Sony.

* Contrastratio 1800:1/ dynamisch contrast ration 10.000:1
    * 100hz.
    * Responstijd <4ms.
    * Multi pixel Black TFT WXGA LCD scherm.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb ze nog niet gezien in de winkel. Maar ik ga na mijn examens eens naar Duitsland naar een saturn. Daar zijn altijd veel schermen opgesteld met goed beeldmateriaal. Waarschijnlijk, ook wel de nieuwe panasonics en pioneers.
    Altijd wel pijnlijk om te zien dat de nieuwe schermen weer betere eigenschappen hebben. Maar zo komt er elk jaar wel iets bij. Vorig jaar een goede prijsdaling, nu full hd...
    Een goede timing om zo'n scherm te kopen hangt denk ik niet af van wat er allemaal uit is en gaat komen. Maar vooral wat je voorkeuren zijn. En dan zoeken naar een goede prijs-kwaliteit verhouding voor het beschikabre budget.
    En dan genieten van je hebt.[/QUOTE]

Ik weet alleen nog niet wat de resolutie is icm pc, hopelijk ook 1080p icm dvi-hdmi. En hoe zou het gevaar zijn met inbranden aangezien ik voornamelijk zit te gamen en dan heb je dingen zoals snelheidmeters lang in beeld. Ik race gerust 3 uur achterelkaar

15. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet alleen nog niet wat de resolutie is icm pc, hopelijk ook 1080p icm dvi-hdmi. En hoe zou het gevaar zijn met inbranden aangezien ik voornamelijk zit te gamen en dan heb je dingen zoals snelheidmeters lang in beeld. Ik race gerust 3 uur achterelkaar[/QUOTE]

Ik zie dat je het ook als vraag op kieskeurig gezet hebt. Ik had vorig jaar bij de release van de nieuwe schermen hier ook wat schrik voor natuurlijk. Maar heb redelijk snel de knoop doorgehakt. Daarvoor is een goede garantie natuurlijk belangrijk. Informeer eens in een winkel hoe het daarmee zit. En vraag eens naar het inbranden. Dan weten zel als dat ze je niet te veel kunnen wijsmaken. Wat ze mij vertelden was dat de nieuwe generaties om de zoveel tijd eens een soort "scan" uitvoeren zodat al de pixels eens gerefreshed worden. Die scan is in ieder geval niet zichtbaar. Maar hoe dat zit bij panasonic weet ik niet. Ga sowieso eens informeren in een winkel. Ook al koop je hem over het internet. Wat natuurlijk in zo'n geval iets riskanter is.

16. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 46" Full HD TV is iendelijk binnen :D

Oke geen scherpe foto maar duidelijk genoeg.

PS Geen fiets voor mij ben net te laat om mij daar nog voor op te geven denk:'-(

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zie dat je het ook als vraag op kieskeurig gezet hebt. Ik had vorig jaar bij de release van de nieuwe schermen hier ook wat schrik voor natuurlijk. Maar heb redelijk snel de knoop doorgehakt. Daarvoor is een goede garantie natuurlijk belangrijk. Informeer eens in een winkel hoe het daarmee zit. En vraag eens naar het inbranden. Dan weten zel als dat ze je niet te veel kunnen wijsmaken. Wat ze mij vertelden was dat de nieuwe generaties om de zoveel tijd eens een soort "scan" uitvoeren zodat al de pixels eens gerefreshed worden. Die scan is in ieder geval niet zichtbaar. Maar hoe dat zit bij panasonic weet ik niet. Ga sowieso eens informeren in een winkel. Ook al koop je hem over het internet. Wat natuurlijk in zo'n geval iets riskanter is.[/QUOTE]

Dank je. Ja ik heb de vraag ook al op kieskeurig gezet. De ellende is namelijk dat er maar bar weinig mensen zijn (o dus) die veel gamen op bijv xbox360 met een full hd plasma.
    Nogmaals, de samsung LE40M86 lijkt me een geweldig toestel. Toch zeggen een hoop mensen dat plasma beter beeld geeft wanneer je snelle bewegingen gaat zien, maar de resolutie van de plasma's hielden me tegen aangezien mn pc er ook op moet. Maar nu krijg je dus de full hd plasma's die een beetje betaalbaar blijven.
    Ben ook al info aan het inwinnen of de 1080p ook op de component (een absolute must) en op vga te krijgen zijn. Staat natuurlijk weer s niks op de site van panasonic en ik krijg de handleiding niet gedownload |:-

18. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [/QUOTE]

Dank je. Ja ik heb de vraag ook al op kieskeurig gezet. De ellende is namelijk dat er maar bar weinig mensen zijn (o dus) die veel gamen op bijv xbox360 met een full hd plasma.
    Nogmaals, de samsung LE40M86 lijkt me een geweldig toestel. Toch zeggen een hoop mensen dat plasma beter beeld geeft wanneer je snelle bewegingen gaat zien, maar de resolutie van de plasma's hielden me tegen aangezien mn pc er ook op moet. Maar nu krijg je dus de full hd plasma's die een beetje betaalbaar blijven.
    Ben ook al info aan het inwinnen of de 1080p ook op de component (een absolute must) en op vga te krijgen zijn. Staat natuurlijk weer s niks op de site van panasonic en ik krijg de handleiding niet gedownload |:-[/QUOTE]

Ja die site van panasonic vind ik ook heel erg mager tegen over ander. Zeer weinig uitleg. Ga naar een goede dealer voor je vragen, en je zult veel antwoorden krijgen :)

19. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung FullHD icm Xbox360 component op 1080p?

Ik las laatst ergens dat de lcds van samsung via een component kabel ook 1080p ondersteunen. Is dit een broodje aap of is er echt iets van waar? En zijn de verschillen tussen het gebruik van een component kabel en een VGA kabel erg groot?

Alvast bedankt...

20. Bart009

Bart009 BeeYou

Leuk Bevonden:
    0
    Of het waar is of niet kan ik je niet zeggen, wat ik je wel kan vertellen is dat ik sinds 5 dagen een LCD van Samsung heb (R82) van 26" en dezelfde in 32" ook in huis heb staan, en dat beide met component kabel niet 1080p ondersteunen. De grotere schermen als 40" en 46" zouden het wellicht wel kunnen ondersteunen maar zeker weten doe ik dat niet.

Zelf heb ik ook nog een vraag! Wat geeft mooier beeld op mn LCD HD ready? Component kabel van MS of VGA kabel van MS!?!?!?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina