Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het gaat eigenlijk hier om..

Bij de Blu Ray staat de data bovenin en bij de de (HD)DVD tussen plastic lagen. Tevens zijn de discs goedkoper te produceren, omdat dit op de bestaande apparatuur geperst kan worden ...

Maar goed, ik verwacht net als bij krassende 360's, rottende Blu Ray disc's als een incident. Dit komt dus niet zo vaak voor

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    nog even terugkomend op dat ruimteprobleem. Het is maar net een kwestie van hoe een developer de ruimte gebruikt. Mensen hier ooit weleens gehoord van de demoscene?

http://www.scene.org/file.php?file=/parties/2000/mekkasymposium00/in64/h7-final.zip&fileinfo

download dat maar eens (kijk naar de filesize ;))

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Ja, dat soort dingen dus... Developers die zeiken over ruimte moeten toch echt beter en slimmer leren programmeren, want het hoeft niet.

die fps had ik trouwens nog niet gezien. Nice :)

6. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dream on. Als alles met compressie en slim programmeren zou zijn op te lossen dan hadden we nog steeds spellen op floppys of op CD Rom of niet dan? Op gegeven moment is de rek er gewoon uit. De enige vraag is wanneer dat moment komt. Er is in ieder geval 1 soort gamer dat zich daar geen zorgen over hoeft te maken en dat is de ps3 bezitter.

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Krassende XBox 360's als incident? Dude komaan man. Weet je wat ik beu begin te worden. Dat alles als incident, of zeldzaamheid of "weet ik veel wat" wordt aanschoud. Dit is allemaal dikke bullshit. En die kapotte xbox 360's is al helemaal niet meer normaal. In mijn vriendenkring zijn er op dit moment 5 mensen die hun xbox 360 binnen is he!!! 5 he ! Om nog maar te zwijgen van mijn friendslist op live. Ik ben die shit kotsbeu aan het worden. Ik heb nog steeds mijn xbox niet terug, dikke BS! En als ik alles zo lees, zijn er mensen die als uitschot behandeld worden... Mooie service en mooi stukje hardware...:{
    Het enige wat super is met xbox 360 is de software...

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb je de links uberhaupt wel bekeken? |:-

Kijk ps3 hoeft daar zich gewoon minder zorgen om te maken, echter er zijn nog mogelijkheden zat. De reden dat cd-rom bijvoorbeeld er uit is gegaan is niet omdat de rek er uit was, maar omdat er een ander groter medium voor de deur stond en dat was dvd. Die optie heeft ms niet, dus ze zullen wel moeten blijven kijken naar compressiemogelijkheden.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Boss- Gaan we nu weer hier discussieren over krassende 360's? :{ ach je kent mijn mening en ik jouw mening. We leven beide in een andere wereld ;) Dus we hebben beide gelijk :D

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Met betrekking tot de reacties die nog moeten komen, hou het netjes :+

Lijkt mij dat 't een productiefout is van The Prestige. Zo konden een aantal mensen ook Children of Man (HD DVD) niet afspelen een tijdje terug. Universal heeft dat verder netjes opgelost zover ik weet. Komt allemaal wel goed. Zulke dingen worden altijd zo opgeblazen...

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zo is het heel simpel, om dat te zeggen. Ik ben trouwens behoorlijk onder de indruk hoe Microsoft de problemen van xbox 360 zo goed uit de media kan houden. Al krijgen ze soms geblaas in hun nek van 'Kassa'. Maarja, wacht maar tot jij problemen begint te krijgen Fardo... Dan zien we nog wel eens. Want jij bent iemand die af en toe op de xbox speelt. Maar al die hardcore gamers(waarvan Microsoft de grootste groep heeft) hebben bijna allemaal problemen met hun xbox. Dus het kan gerust zijn dat jij pas binnen een jaar problemen gaat krijgen(omdat je niet zo veel speelt als de hardcore gamers). En dan ga je ook nog eens moeten beginnen te betalen voor de kapotte xbox, dat gaat nog fijn worden... Anyways, we zien dan wel...

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Euhm .. ik speel dagelijks op mijn Xbox 360 hoor en kijk tv via de xbox 360 in de woon kamer. Ik denk zelfs dat mijn xbox langer aan staat dan bij de hard core gamers ... Gemiddeld speel ik zo'n 2 uur per dag games... 1 uur voor ik naar mijn werk ga ... en 1 uur als ik thuis kom ;)

13. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet wel zeggen dat beide consoles mij nog niet hebben kunnen overtuigen. Weet nog steeds niet welke ik moet nemen. Ik ga denk ik maar eens een lijst maken ofzo met welke game er het beste is voor zijn genre per platform.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Mei NPD

March 2007 vs. April 2007 vs. May 2007

Wii: 259,000 vs. 360,000 vs. 338,000
    Xbox 360: 199,000 vs. 174,000 vs. 155,000
    PlayStation 3: 130,000 vs. 82,000 vs. 81,600

(maand mei dik gedrukt)

Ook de software cijfers:

1. Pokemon Diamond (Nintendo DS)
    2. Mario Party 8 (Wii)
    3. Spider-Man 3 (PS2)
    4. Pokemon Pearl (Nintendo DS)
    5. Wii Play w/remote (Wii)
    6. Forza Motorsport 2 (Xbox 360)
    7. Guitar Hero II w/guitar (Xbox 360)
    8. Spider-Man 3 (Xbox 360)
    9. Command & Conquer 3: Tiberium Wars (Xbox 360)

10. Guitar Hero II w/guitar (PS2)

(Next gen consoles dik gedrukt)

Qua hardware zie je dat de Wii nog steeds lekker verkoopt maar verkoopt relatief minder verschillende games.
    Forza motorsport is pas eind mei uitgekomen dus volgende maand zal die een stukje hoger staan lijkt me...

Edit:
    Kijk eens op wat sites als gamespot naar de reviews van de multi games.

15. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hier een tweede vergelijking tussen de 360 en PS3. De 360 komt net als de vorige keer als winnaar uit de bus maar de PS3 komt steeds dichterbij.

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    In deze, en ook de vorige vergelijkingen zijn de PS3 screens altijd zo flets t.o.v. de X360 screens. Het enige spel dat ik kan vergelijken is Oblivion, en die is op de PS3 echt niet zo flets als op hun screens :eek:. De brightness van m'n tv moet ik voor de PS3 lager instellen dan de X360, anders is 't wel flets.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Men geeft aan dat ze de originele output gebruiken. De xbox 360 heeft een betere kleuren saturatie. Dit kan je makkelijk aanpassen door je tv in te stellen, maar bij gamespot hebben ze er voor gekozen om dit op de pc niette doen (omdat ze het beeld dan niet origineel is)

Goed nieuws voor de mensen zonder PS3 en die er overwegen er 1 te kopen

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Misschien heeft het ermee te maken dat ze voor Oblivion meer tijd hadden om het voor de PS 3 te optimaliseren??
    Ik vind Armed Core in deze vergelijking mooier op de PS 3 dan op de 360 maar voor de rest vind ik de ander games mooier op de 360...

Al met al vind ik de verschillen minimaal en is het een kwestie van smaak welke je mooier vind.
    Dat de "Cell Power" de 360 in de schaduw zet blijkt dus tot op heden een broodje aap verhaal te zijn.

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap dit soort reacties dus niet. Mensen die reageren op multiplatform games die gebruik maken van een engine die beter is voor xbox 360 en gepoort is naar ps3. Als je daar je conclusies uit trekt...
    Ik in ieder geval niet, ik wacht nog even af, voor ik dit soort zaken zeg...

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zo'n beetje al de ports van de PS 2 naar de eerste Xbox deden het beter op de Xbox dan PS 2 (als ik puur kijk naar de grafische kant van de games).
    Het is toch logisch dat als de verhalen waar zijn je gewoon meer mag verwachten van de Cell met zn potentie??

Een game die is gemaakt voor de 360 die later op de pc uitkomt (Lost Planet bv) komt erop de pc mooier uit te zien omdat die krachtiger is....
    Iets wat de PS 3 ook zou moeten zijn als je de verhalen van Sony mag geloven...

Keer op keer komen we er dus achter dat dit gewoonweg niet het geval is en komende E3 zullen we daar ook weer achter komen.
    Tot op heden blijven de Sony fans dus wachten op iets dat belooft is terwijl de MS fans wachten op hun console die uit reperatie terug moet komen ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina