Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nou Acer is niet zo geweldig en HP heeft voordelen, maar ook nadelen. Het design is altijd top, dat klopt. Het beste is net zoals met PC's gewoon eentje samenstellen zonder al die voorgeïnstalleerde software en recovery data. Je hebt een veel sneller systeem met voor een scherpe prijs! ;)
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dit zou wel wat voor je zijn met eventueel 2GB geheugen als je Vista gaat draaien. Wat is trouwens het budget?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  3. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje: Ik heb een Toshiba A100-683 maar heeft die een tv output? Ik heb er namelijk totaal geen verstand van! En als die het heeft waar kan je dan zo'n stekkertje kopen?
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Alle consumenten laptops van welk merk dan ook zijn ruk. Veel cheapass plastic enzo. Bij de een wat meer dan bij de ander.
     
  5. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga de opleiding Chemische Technologie doen.

    Nouja wat is m'n budget, ik weet niet wat ik normaal voor een goeie laptop kwijt ben. Maar ik denk dat ik toch wel aan 1000 euro moet denken he?
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Laptops beginnen vaak pas vanaf een euro of duizend inderdaad. Uiteraard kun je voor 599 een laptop kopen. Wellicht ook nog best een goede. Maar een laptop is niet alleen performance, grootte scherm. het is ook nog duurzaamheid, mobiliteit, garantie, service, uitbreidbaarheid etc.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, daar moet je wel aan denken. De goedkopere laptops kun je beter links laten liggen vooral omdat die bijna altijd gedeeld videogeheugen hebben. Die laptop die ik gepost heb zou in principe meer dan genoeg zijn en dan heb je een goede laptop met Intel Core 2 Duo CPU en snelle GPU.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad Cheapass plastic en zeer overgevoelig voor krassen.
    Mijn Compaq zit vol met krassen en ik doe er helemaal geen gekke dingen mee.

    Heb laatst gekeken naar een VAIO in Wit Hoogglans :9
    Alleen vond ik het toetsenbord niet lekker aanvoelen.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb dezelfde en hij heeft een s-video TV-out. Of als je een lcd tv hebt gewoon de vga output zoals ik gebruiken :)

    Stekkertje kan je overal wel kopen. Ohja handleiding enzo

    @Melbuun vaio is way overpriced! Helemaal niet zo'n geweldig spul.
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies, ik heb zelf ook een Compaq/HP gehad. Ontzettend mooi ding. Vrij goedkoop en tiet goeie CPU, VGA etc. Maar krasgevoelig als de pest. Zichtbare bobbels enzo. Neen, mijn volgende laptop gaat een business ding worden. Liefst met magnesium or similair behuizing.

    @Melbuuln, idd wat LangeJan zegt. Sony's zijn altijd ontzettend mooi. Veel mogelijkheden enzo. Maar tegelijkertijd eigennaaridge Sony dingetjes.. Scharnieren die vreemd doen om maar iets te noemen. Mja, dat heeft iedere laptop wel. Uiteindelijk zul je toch een keuze moeten maken. Eigenlijk zijn alle laptops kut :+.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  11. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit zegt mij allemaal helemaal niks:eek:

    Ze kunnen mij in een winkel ook echt alles wijsmaken:emo:
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Voor Sony betaal je veel extra voor alleen het merk, maar VAIO laptops zijn wel van goede kwaliteit alleen zou ik zelf nooit kopen!
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar deze laptops zelf zijn heel erg goed en Compal levert ook aan grote fabrikanten. Voor wat je voor deze laptop moet betalen heb je hele goede hardware!
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mijn HP is in zwart hoogglans. Ziet er schitterend uit, maar ze hebben er niet voor niets standaard een poetsdoekje bijzitten, vingervlekken overal! 8)
     
  15. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik moet ook een laptop halen. Ga samenwonen en de ruimte voor een grote pc is er wel maar we vinden het makkelijker en gezelliger als we een laptop hebben zodat we eventueel nog bij elkaar in de kamer kunnen zitten.
    Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel. Ga ermee downloaden, branden msnen en internetten.
    En natuurlijk words enzo. Maar ik zou bij god niet weten wat ik moet kiezen.
    En eigenlijk wil ik hem in combinatie nemen met een telefoon verlenging. Iemand suggesties???

    Alvast bedankt!!
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag: Hoe werkt internet met een laptop?

    Moet je echt toestemming hebben zal ik maar zeggen van een router bijvoorbeeld? Of is het mogelijk om gewoon overal te kunnen internetten? Ik neem aan van niet :)
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja.. je moet wel de toegangscode kennen van het accespoint (in geval van een beveiligde draadloze verbinding). Sommige mensen zijn echter te lui om 2 x te klikken en een code in te voeren, en is het accespoint dus onbeschermd.

    Bij de meeste hotels kun je meestal gratis internetten. Uit eigen ervaring moet je hier wel soms een code bij de frontdesk halen of iets dergelijks.

    Ik weet niet echt wat de mogelijkheden zijn van laptop i.c.m. telefoon. Maar je kan je voorstellen dat iets dat gratis bij een telefoon abonnement van (doe eens gek: ) 400 euro per jaar, nooit veel soeps kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  18. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32

    Nee het hoeft ook zeker niet gtratis te zijn. Wil best wat erbij leggen.
     
  19. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Het zijn mischien heel domme vragen die ik nu ga stellen. Maar kun je met die laptop ook cd's of dvd's branden? En is die ook geschikt voor het spelen van games?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  20. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1

    In vrijwel iedere laptop zit tegenwoordig wel een DVD-brander, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina