[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Compboy

    Compboy Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    He Precolution,

    Gebruik je dhcp van je modem zo niet. dan moet je toch de instellingen hiervan even aanpassen.


    Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork
    Hierna moet je, je dhcp pool aanpassen (OOK AL GEBRUIK JE GEEN DHCP)

    Configure -> Edit (DHCP pools)

    Ik gebruik thuis de 172.16.3.x 255.255.255.0
    Dus heb ik mijn moden ook een adres gegeven in dit reeks.
    Wat Belangrijk is is dat je de server en gateway van je DHCP pool goed zet.

    Bij mij stonden deze nog op 10.0.0.138. na dit aangepast te hebben naar de ipadress van mijn modem. (mijn modem heeft ook een 2de adress in de 172.16.3.x reeks ipv de 192.168.0.x reeks) begon dit te werken.

    mocht je de 192.168.0.x reeks gebruiken controleer of de dhcp server / gateway ook op dit adres staan ipv 10.0.0.138.

    Denk eraan je HOEF NIET dhcp hierna aan te zetten.

    dit heeft mijn probleem opgelost.

    sinds dien zat ik te druk met crackdown & uno om te reageren.
     
  2. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Die codes die ik zie zijn:

    W: 0000-000B
    X 0000- 000D
    Y: 20A8 -4800
    Z: 0000 -0000

    Ik hoop dat deze info jullie kan helpen
     
  3. Prevolution

    Prevolution Wijs

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja, mijn grote probleem is dus dat ik niet als Administrator kan inloggen... Als ik naar 10.0.0.138 surf, krijg ik geen login venster, maar logt ie automatisch in als KPN user... En daar kan ik bijna geen drol mee. Ik kan mijn dhcp pool settings dus niet editten... =(

    Heb jij enig idee hoe ik dit kan oplossen?
     
  4. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaag vaag vaag.

    Ik kan Forza 2 gewoon online spelen. Ik kan alleen geen foto`s uploaden en heb ook geen toegang tot de auction house....weird.


    Iemand?
     
  5. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Halo 2 kan ik niet met één iemand spelen, er staat als ik join je hebt netwerk problemen, dit is bij hem prc. het zelfde.
     
  6. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag,

    Ik wil online spelen, maar als ik Xbox live selecteer dan zegt ie iets als:
    You aren't allowed to play on xbox live, terwijl bij mijn console settings alles op allowed staat. Ik heb een silver abbo, heeft dit er iets mee te maken, wat moet ik aan dt probleem doen ?
     
  7. druth

    druth Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    nat probleem

    Ik heb een sitecom wl135 router en heb een probleem metname met forza2.
    Ik kan niet in bepaalde servers.
    Ik heb geprobeerd poorten open te zetten maar ik weet niet welke poorten ik open moet zetten?
    weten jullie dat misschien?
     
  8. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Worden hier nog vragen BEANTWOORDT ook?:confused:
     
  9. DeGeKKe

    DeGeKKe Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm neem een kijkje in het startpost daar staan alle poorten die je moet openzetten... voor de volgende keer kijk in de startpost voordat je ergens zomaar gaat posten, meestal staat daar de informatie die je nodig hebt ;)
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33


    Dat probleem heb ik dus ook. Ik heb al mijn ports open gezet in de router, en nog geeft die klote router soms aan dat ie een NAT heeft van strict of moderate. Ik kom ook servers van vrienden niet in. Ik woon in Groningen en zij in Den Haag. Lijkt me niets uit te mogen maken maar ik snap er niets meer van! In Forza staat er gewoon "Failed to connect to game" en dat slaat gewoon nergens op.

    We hebben hier 2x een x360 staan en we willen gewoon lekker live spelen tegen onze vrienden. wat is dit voor bullshit zeg:x
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar ondersteunt je router geen Upnp? Normaal zou dat wel het geval moeten zijn en je xbox 360 ondersteunt het ook, dan moet je zelfs handmatig je poorten niet instellen.
     
  12. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe stel je die poorten in, hoe zet je gewoon een poort open?
    kan iemand mij dat AUB uitlegge
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33


    Mijn router ondersteund Upnp ja, ik heb een linksys wrt54g router. Maar als wij met 2 xbox360 op live gaan kunnen we sommige servers niet tegelijk joinen, nee ook niet als de eerste joind en dan de andere.

    Ik kom er niet meer uit, en op een gegeven moment zakt de moed je wel in de schoenen. Ik zoek iemand die mij gewoon uit kan leggen waar het aan ligt en vooral HOE ik dit oplos! PM me het liefs, of via private chat op LIVE mag ook. GT = TITANIOUS
     
  14. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Titan weet jij mss hoe je een port open kan zetten, ik heb het fakking zelfde probleem als jou, ik kan sommige games gewoon niet joinen, hij woont in het zelfde dorp als mij, en nog kan ik hem niet joinen, wat een gezeik is dit.
    hoe zet je een 1 of andere poort waar ik jullie steeds over hoor open????
    iemand???
     
  15. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    in je router settings, dat is heel easy. maar dan nog het werkt niet . sommigen kan ik NIET joinen :{
     
  16. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    in je router settings waar kan ik dat vinden?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je op naar Dashboard > System blade gaat, en daar test xbox live connection doet is dat alles in orde behalve dat je NAT op moderate (of strict) staat i.p.v. open?
    Als dit het geval is, kan je je NAT settings open zetten door ofwel upnp bij je router in te schakelen zodat ondersteunde apparaten zelf de benodigde poorten openen (indien ondersteund door je router) ofwel je poorten handmatig openen.

    Router setup (run>cmd>ipconfig Default gateway in browser openen) settings bekijken naar een upnp enable/disable optie ofwel handmatig.
    Ik denk dat die link in het begin van deze thread ook al wel is aangehaald, een duidelijke site met info over portforwarding en gedetailleerde step-by-step guides voor de meest populaire routers.
     
  18. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Dial,
    Bedankt dat je me helpt.
    De NAT staat inderdaad op moderate, hoe kan ik het nou precies goed instellen, moet ik daar iets voor bij kopen of iets dergelijks?
    Want ik ben hier niet de slimste in.
    Kan je nog duidelijk in stapjes aangeven wat ik nu moet doen
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    In de veronderstelling dat je niet aan je routerpagina kan; ga naar start en daar Run (of uitvoeren mocht je een NL versie hebben), typ cmd en je krijgt het commandprompt. Daar typ je ipconfig en als je dan op enter drukt zie je normaal ip, subnet en default gateway. Vul het adres van je Default gateway in in de url bar van je browser en je komt normaal terecht op de instelpagina van je router.
    Standaard is er geen paswoord ingesteld, dus mocht dat gevraagd worden gewoon op submit klikken zonder iets in te vullen. Ik weet niet juist welke router je hebt, maar kijk in elk geval bij de settings of je ergens een mogelijkheid ziet om upnp aan te zetten. Indien dit het geval is zou je probleem opgelost moeten zijn aangezien je xbox360 dan zelf de benodigde poorten zal openen.

    Indien je router deze optie niet heeft, zal je zelf de 3 poorten moeten openen om je NAT op open te krijgen. (kijk eens op de vorige link of je je router daarbij niet vindt voor gedetailleerde stappen) Het principe is echter bij elke router hetzelfde, je zou normaal ergens de optie virtual server of port forwarding moeten zien.
    Je hebt normaal dan een invulveld voor de inkomende poort,
    type: udp/tcp en je private ip adres.

    Een poort zet je op UDP 88
    Een poort zet je op UDP 3074
    Een poort zet je op TCP 3074
    Bij priv ip adres vul je telkens het priv ip adres in van je xbox 360. Let op, als je je router reset kan het gebeuren (normaal niet) dat dit veranderd en dat je dit dan ook in je router moet aanpassen.
    Je kan je xbox360's ip te weten komen door de xbox live connection test op je Dashboard uit te voeren, en dan als laatste bij Edit settings te kijken.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  20. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt hatstikke bedankt hoor, maar ik snap het gewoon niet klaar:p
    Ik ben niet zo iemand die dit begrijpt, ik kom wel aardig ver maar met dat upnp daar gaat het de mist in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina