Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gister de 5 meter coax van canare binnen gekregen. PC ging dus van minijack > tulp naar spdif coax aansluiting. Nou wat een verschil! Klonk echt veel en veel beter. Super blij ermee haha.

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort een Van Den Hul kabeltje die ik op HTforum kan kopen voor €35. Gaat btw naar de subwoofer.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een noob wat betreft audio, deze vraag zal vast wel ergens langs gekomen zijn maar toch wil ik hem graag stellen.

Ik heb pas een nieuwe tv gekocht, namelijk de Samsung LE26S81B (Specs). En ik wil hier graag een mooi geluidssetje bijkopen. Mijn eisen aan het geluid zijn niet ontzettend hoog, zolang ik maar de Surround feeling krijg. Ik kunnen gebruiken bij het tv kijken, dvd's kijken, en ik wil de mogelijkheid hebben om mijn toekomstige 360/ps3 er op aan te kunnen sluiten.

1. Is dit mogelijk?
    2. Welk setje is aan te raden?
    3. Welke andere benodigdheden heb ik nog nodig ("+voor het beste resultaat)?
    4. Hoe lang zijn de draden per boxje ongeveer, i.v.m. ophangen etc
    5. Wat gaat dit mij in totaal ongeveer kosten?

Alvast bedankt!

4. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je 10min in dit forum bladert vind je wel heel wat antwoorden op je vraag

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Beetje kort door de bocht Danger....

Mocht het rond de 500 liggen, dan moet je maar voor een Harman Kardon receiver gaan. Past mooi bij het design van je tv.

Sjoerd

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    1. NASA reist naar de ruimte, dit is dus ook `mogelijk´.
    2. Denon AVC-A11XVA + Denon DVD-A1XVA + Een zootje B&W B&W 800D ​
    3. Voor het beste resultaat kan je nog een optische kabel van ongeveer €1200 kopen en speakerkabels voor €1200 p.m.
    4. Koop je toch zelf, heb je precies genoeg.
    5. Pakweg €70000 en je hebt genoeg. Kan je nog een zootje voor- en eindversterkers kopen. Monoblokken. (Nog veel meer, waar ik en weinig hier ervaring mee heeft.)

7. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Niet zo low-budget blijven he Gompy, het moet wel een beetje kwaliteit zijn... (geen B&W:+)

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Juist. Kharma Grand Enigma System is de enige juiste keuze.

:b:

Danger, iets meer vooronderzoek please...kies iig uit een type setje uit de startpost ;)

9. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben wel geinteresseerd ? wa is de prijs zo ongeveer ?

10. Sark

Sark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga als t goed is nog deze week ook mijn setje halen:

Een Harman Kardon AVR-135(BK!), DVD27(BK!) met JBL SCS200.5 speakers.
    Prima geluid, zwarte AVR en DVD speler, en als t goed is voor slechts €600, lijkt me niet een slechte deal, wel?

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een reacties zeg. Ik heb de startpost gelezen, ik heb even de eerste paar pagina's doorgelezen. Hier word ik wel wijzer van, maar geeft mij geen duidelijke informatie. Ik lees namelijk reacties met het feit dat je bepaalde dingen niet kan doen. Om deze zin met een voorbeeld te verduidelijken, je kan bij een bepaalde set niet tv kijken en xboxen. Het is of/of, wil je "en" moet je hiervoor eerst weer een zooi omwisselen.

Ik vind het belachelijk kinderachtig dit soort reacties, ik vraag iets, ben duidelijk, wtf is dan de moeite om gewoon te zeggen "ik zou naar de Logitech kijken". Zelf vind ik mijn vragen nou niet zodanig "vanzelfsprekend" dat dit soort reactie nodig is. En verwijt me alsjeblieft niet dat ik "alleen vraag, geen vooronderzoek doe, niet de startpost lees en niet verder kijk dan mijn neus lang is, en dat alles van 1 kant moet komen. Ik vind dat ik aardig bijdraag aan deze community in positieve zin, mijn posts zijn van een redelijk hoog niveau al zeg ik het zelf, ik help andere mensen en verwacht ook wel een beetje de goede richting ingeholpen te worden. Kennelijk zijn deze verwachtingen te hoog, wat een kleuters.

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je het dikgedrukte beter omschrijven?
    Je hebt dus onderzoek gedaan en komt op een Logitech setje uit. Meld zoiets dan ook. Wij weten dan meer je intresse. (Ik dacht een vette set zoals ik had samengesteld, maarja, helaas)
    Ik heb je zoiezo niks verwijd over `geen onderzoek´, bla bla.
    Alsjeblieft zeg. Ik heb posts gezien van betere kwaliteit. En je zal NOOIT bijdragen aan dit forum naar mijn idee. Pas wanneer andere members duidelijk erkennen dat het wel zo is, mag je dat denken, maar zeg het AUB nooit. Natuurlijk kan je bijdragen aan threats waar hulp geboden word, zoals in dit topic. Uiteraard verwacht je hulp terug, die willen wij geven. Probeer gewoon een HEEL stuk duidelijker te zijn over wat je wilt, niet wilt. Wat wel moet en niet moet.

Ik weet niet of je werkt, maar als jij zegt: `Ey, baas, ik pleur vandaag op, wil meer verdienen´, dan zal die daar ook niet mee zitten.

Je bent NOOIT onmisbaar!!!

PS: Mag ik je erop attenderen dat het budget erg belangrijk moet worden gegeven. Wat wil jij eraan uitgeven?

Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  13. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1.yesh dat is mogelijk, het hangt dan natuurlijk ervan af welke set je neemt. De een heeft minder ingangen dan de ander, maar denk wel dat je dat snapt :)

2. Logitech, de Z-5500, klinkt erg goed voor de prijs en uit mijn hoofd kan je er 2 apparaten op aansluiten via digitale ingang ( 1 via optisch, 1 via coax --> door middel van een coax <-> optisch converter kun je ook makkelijk 2 optische apparaten erop aansluiten, of 2 coax apparaten.) Ook kun je je TV erop aansluiten, door middel van een stereo --> 3,5 mm jack ( rode en witte tulp, naar groene 3,5mm jack. ) en kun je als het goed is Prologic hieroverheen gooien zodat je stereogeluid over de 6 speakers wordt verdeeld.

3. Goeie optische kabels, ga ook na hoe lang de afstand gaat worden tussen de bepaalde ingangen, hoe groter de afstand, des te beter het is aan te raden een "durdere" kabel te nemen. Is de afstand rond de 1-2 meter, dan voldoet een standaard kabel ook wel.

Als je voor losse componenten gaat, dus losse versterker, losse speakers etc, dan moet je er ook nog speakerdraad bij kopen..!

4. Oei, weet ik niet :+ met de logitech set krijg je er draden bij en de lengtes hiervan weet ik niet.

Bij losse componenten moet je dus speakerdraad kopen, dit gaat per meter en kun je dus zelf de lengtes bepalen.

5. de Z-5500 gaat volgendsmij voor 300 +/- over de plank. Voor kabels zou ik ongeveer 100 euro rekenen en als je nog converters nodig hebt, dan zo'n 50 euro extra rekenen ( dit is allemaal puur op de gok, check de prijzen op kieskeurig.nl voor de set, of op tweakers.net. Voor de converters en kabels kun je kijken op conrad.nl .

Losse compenenten zijn duurder, prijzen varieren sterk..

Als je het niet snapt wat ik allemaal heb opgeschreven, pm me dan maar even en dan kan ik dingen misschien wat beter uitleggen.

En voor ik het vergeet, namens de crew hier ( hoop ik dan ) , sorry, maar soms krijgen we echt grandiooooooooze kneuzen hier (echt.... fak), en daar worden we na verloop van tijd helemaal hor-en-dol van. We hadden dan misschien ook minder snel dit soort posts moeten maken, maar daarom dus nu de excuses..

niet meer boos zijn O-):+

PS: don't mind spellingfouten s.v.p. ... maakt al 15 uur hier en wordt helemaal gek van pc's die niet doen wat ik wil..

14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag wat beter geluid bij mijn xbox, maar heb niet echt een groot budget... Zelfs de logitech setjes en zo zitten ver boven mijn budget. Nu heeft een vriend van me laatst een logitech setje voor zijn pc gekocht de X-230. Ik vond het geluid wat daar uit kwam een stuk beter dan uit mijn tv. Kan ik dit setje ook aansluiten op mijn tv (LE27S71B) met xbox of gaat dit niet lukken? Het is een 2.1 setje.
    http://www.azerty.nl/producten/product_detail/184/11518/x-230.html

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als je via de audiouitgang van de TV het geluid door het 2.1 setje laat gaan dan komt ook gelijk het geluid van de Xbox door het setje heen als die goed is aangesloten.

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Maar krijg ik dan ook 2.1 of 2.0? Zit er wel een subwoofer aansluiting op mijn tv? Ik kan hem namelijk niet vinden :$

17. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yep dit kan, ik heb het deels uitgelegd in mijn vorige post ( tv aansluit stukje ) ik zal het dan nu wat beter uitleggen;

Uit je 360 komen 6 kabels ( ervan uitgaand dat je de component kabels gebruikt ). 3 hiervan gebruik je momenteel voor HD signaal ( rood, groen, blauw ), 1 hiervan gebruik je niet ( de gele, video signaal ;SDTV ) en de laatste 2 gebruik je voor het geluid ( de witte en de rode ).

Door middel van dit plugje, :

kun je aan de ene kant de rode en de witte erin doen ( deze moeten ook in de juiste, je ziet het niet goed op het plaatje maar de ene ingang is rood en de ander wit). En de 3,5 mm jack die je krijgt, kun je in elke (computer-)geluidsboxen steken.

Tekening:

PS: als je tv geluid EN xbox geluid op deze set wilt, kun je doen wat gompy zegt, of je koopt een switch waarmee je regelt welk signaal wordt doorgestuurd aan je setje.

edit:

dit wordt 2.1, er wordt inweze 2.0 naar je set verstuurd. Maar alles wat onder een bepaalde ferquentie zit (denk aan de lage tonen ) wordt door gestuurd naar je subwoofer.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meld dit juist bewust niet. Als ik bij de Media Markt loop, en ik een dvd-speler wil kopen dan heb ik zelf al in mijn gedachte welke ik wil. Als ik dan aan de verkoper vraag welke ik het beste kan kopen dan zou de verkoper een hele andere kunnen zeggen die ik dan kan vergelijken met diegene die in gedachte heb. Misschien zie ik wel wat over het hoofd of zijn er betere alternatieven... Als ik al gelijk tegen de verkoper zeg, "deze dvd speler is de beste voor zijn prijs/kwaliteit verhouding" dan zal hij in de meesten gevallen mij gewoon gelijk geven. Waardoor ik dus een andere optie misloop. Voor mij werkt het hetzelfde op fora's. Ik wil de mening van anderen en vermeld daarbij niet mijn keuze, omdat ik dan betere antwoorden krijg. En ga mij nou niet vertellen dat je een vette set gaf, het sarcasme straalde ervanaf en een prijs van 70 000 is onrealistisch. Tevens geef ik in mijn post aan dat ik geen enorme eisen aan het geluid stel, maar ik alleen de Dolby feeling wil hebben. Met een beetje logisch nadenken kom je dan toch wel uit op een set uit die goedkoper is dan 70 000 euro.

Ik zeg ook niet dat mijn posts de beste posts zijn, totaal niet, dat mocht ik willen. Je verdaaid mijn woorden compleet. Ik probeer alleen aan te geven dat ik iemand ben die op dit forum ook zijn best doet voor anderen, en niet alleen neemt maar ook geeft. Want jullie schilderen mij af alsof ik de zoveelste noob ben die alleen vraagt en dan weer oprot als het antwoord gegeven is. En dat is gewoon niet de behandeling die ik denk te verdienen. Hoe naiëf dat ook klinkt.

Ehm juist ja. Dit gaat echt helemaal nergens over dit is gewoon het verdraaien van mijn woorden in de macht van 30. Hier ga ik niet eens de moeite voor doen om een serieuze reactie te geven.

Ik heb geen budget voor ogen, ik heb geen zicht op wat de prijzen van redelijke setjes zijn. Ga uit van mijn eisen, een leuk setje, goede/prijs-kwaliteits verhouding, geen hoge eisen aan geluid gewoon de dolby surround feeling hebben.

@Occisor :thumbs: Bedankt man, daar heb ik wat aan. En ik ben niet boos, ik ben verontwaardigd.

Was het antwoord dat Occisor mij gaf nou zo moeilijk om te geven, jongens?

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  19. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Beste Danger,

absoluut zal jij wel bijdragen aan de community, en je zal ook best vooronderzoek hebben gedaan. Maar wij kunnen nog steeds niets met je vraag.
    Zonder budget op te geven kunnen we wel wat zeggen, maar daar heb je niets aan. Zonde dat wij een hoop moeite doen voor niets dan he...

Ook blijf je bezig met de prijzen omschrijven met goede prijs/kwaliteit verhouding. Nou voor mij persoonlijk zijn dat speakers van 300 euro per stuk. Als ik lees dat je geen hoge eisen aan het geluid stelt denk ik dat je met 30 euro 5.1 Medion setje al tevreden bent, of moet het toch beter zijn? Daarom blijf ik zeggen dat je een budget moet opstellen.

Enne Ocissor is gewoon een kontenkruiper :+

20. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0

lawl...

hij heeft iig wel degelijk eisen gesteld, en met een setje van 30 euro van de lidl kom je niet ver;

1. je hebt heeeeeeeeel misschien 1 digitale ingang.... maar never nooit 2..
    2. surround feeling en 30 euro..... HYEEAAHHE

toch, het is wel waar wat sj zegt, zonder budget komen we niet echt ergens danger.

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina