Twee auto's: Een cadilac CTS-V (en dan upgraden) of een ferrari Scaglietti 612. Ik weet niet of die auto's al ge-unlockt zijn.
Ik heb destijds via "auction house" zo'n Cadilac gekocht.
En nee Horsepower (PK) is niet gelijk aan Kilowatt (KW). De omreken formule is dat 1 PK gelijk is aan 0,746 Kw.
PK is de "oude" term en KW samen met Newtonmeter die "nieuwe" term in de auto industrie om de kracht van de motor weer te geven.
Newtonmeter wordt gebruikt om de trekkracht weer te geven.
Iedere auto heeft op een bepaald toerental het max. aantal newton meter. Kom je over dit toerental, gaat het tijd worden om over te schakelen naar de volgende versnelling. Anders verlies je trekkracht.
Anders gezegd: Het is niet altijd zo dat als je je toerenteller max. in het rood laat gaan dat je dan sneller bent. Het is de kunst om het max. koppel (of newton meter) moment te vinden en dan te schakelen. Dit is voor iedere auto anders.
Ook in Forza II is dit uiteraard het geval (tis immers een simulatie).
Bovenstaande is alleen van toepassing als je manueel schakeld. Een automaat zal schakelen nét voor het rode gebied. dit is dan ook de reden dan manual schakelen vaak iets sneller is dan met automaat. Tevens kun je met manueel schakelen ook de motor gebruiken als extra rem.
Goed voor zover vandaag het stukkie autotechniek
....... En dat maakt Forza II nu zo leuk, al die zaken zijn ook echt perfect nagebootst. En dit is ook met de tuning opties..
Klik om te vergroten...