[Discussie] Strategie games op de XBox 360?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie, 20 jun 2007.

1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Zoals iedereen weet zijn er strategiespellen voor de XBox 360 uitgekomen. Battle for Middle-Earth II, en laatst nog Command & Conquer: Tiberium Wars. Maar werkt het nou wel, strategie games op een console? Of zijn de besturingen maar niks? Of heb je te weinig mogelijkheden? Gaat het selecteren van je leger te moeilijk of te traag?

Je hoort positieve en negatieve reacties. Toch hoor ik het meeste dat strategie spellen op de PC het best toch z'n recht komen. Maar wat vinden jullie eigenlijk?
    Vertel je ervaring of mening!

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BFME II en C&C3 zijn goed te spelen op de 360. Maar nooit zo goed als op de PC mogelijk is met een muis, pronto.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Tsja dat had ik ook wel kunnen bedenken. Maar wat zijn de min en pluspunten vergeleken met de PC? En wat werkt wel goed en wat niet?

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ik noem ze niet op omdat het vrij voor de hand ligt....denk dezelfde rede waarom de meeste gamers ook nog altijd het liefst shooters spelen met een muis (en keyboard of course) : betere nauwkeurigheid en een hogere snelheid die niet behaald kan worden met een analoge stick. In dat opzicht zal een RTS, zolang er geen muis ondersteunt wordt, op de console altijd inferieur zijn aan een PC versie. Plus, op een toetsenbord kun je allerlei hotkeys toewijzen wat eveneens op een controller niet of in elk geval in veel mindere mate mogelijk is.

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  5. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt perfect vind ik, ik speel LotR op de 360 maar heb er geen moeite mee. En over die snelheid iedereen zit toch met het zelfde probleem?

6. legian

legian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nergens last van met C&C3 op de xbox, is wel ff wennen die beaturing maar das logisch verder eigenlijk geen problemen ofzo

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het enige echte voordeel dat ik zelf vind aan RTS games op de console is het feit dat je luilekker achteroverliggend in een goede zetel kan spelen.
    Zelf vind ik niets zo relaxerend als je 's avonds na een drukke dag goed geinstalleerd zit met een drankje en een hapje, en dan kunt genieten van een leuke game.
    Nu ik vind eigenlijk dat je ze niet echt mag vergelijken, als ik C&C3 of AoE:III op de pc speel tegen non-AI tegenstanders ben ik wel competitiever & strijdlustiger ingesteld, daar gaat het vooral om rushen. Op de console daarentegen trek ik het bewust wat langer, en let ik ook meer op de esthetische kant van mn kamp opbouw) Niet zozeer omdat het niet anders kan, natuurlijk kan je nooit zo 'snel' spelen als iemand op de pc, maar eerder omdat ik dan gewoon rustig wil genieten van het spel.

8. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Eh mijn pc kan die games neit eens aan dus tja ik zal sowieso voor de console gaan.... :D

*edit* ook meteen het minpunt van de pc, de grapisch want je hebt best wel een goeie pc nodig wil je die games goed spelen op de pc! En tja dat heb ik niet...en niet veel die ik ken...

9. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Een strategie game speelt het beste met muis en toetsenbord die komen ook voor Xbox360 dus dan word het een eitje om die spellen te spelen

10. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Weet je zeker dat die er komen? Heb er in ieder geval nog nooit iets over gehoord.

11. Bleedjuh

Bleedjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lotr is goed te spele op 360 en legers aanklikken enzo gat ook makkelijk wat wel jammer is, is dat je niet je leger een aanval command kan geven zoals je bij Starcraft kunt zodat ze alles aanvallen wat ze tegen komen mar voor de rest is het een top game.

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.443
    De nieuwe Band of Bugs is ook een strategy-lite game, turn based.

13. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat C&C 3 heel goed te doen is op de xbox 360 en ik vond de demo van LTR BE ook heel goed te spelen ik vin dat die muis niet egt 100% nodig is voor een strategie spel

14. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Hoeft ook niet, maar je hebt wel degelijk een muis nodig als je voor de maximale snelheid gaat.

15. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij maakt het ook niet uit of op de pc de besturing beter is of sneller gaat, zolang een game maar leuk is, en op de bank voor de tv kan ik het meeste genieten van een game, waardoor ik consolegames leuker vindt dan pcgames, en dat geldt dus ook voor een strategy-game.

16. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    De besturing van C&C 3 is goed te doen, alleen ik raakte snel verveeld :'-(

17. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees het ook maar via underground site hellaas kan ik adres ervan niet geven

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal Microsoft eerst een update moeten vrijgeven waarmee de muis ondersteund gaat worden, want dit is vooralsnog niet het geval. Je kunt probleemloos een USB keyboard in je 360 pluggen, maar een muis gaat niks doen op de 360. Third-party oplossingen even buiten beschouwing gelaten.

Deel Deze Pagina