De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat bij de media markt in Groningen ook een 50 inch plasma (1366x768) van Panasonic voor 1299.

Ik heb al een panasonic plasma maar ik was vandaag toch echt aan zwaar aan het twijfelen. Maar ik wil toch het liefst een full HD plasma. Met een beetje geluk betaal ik daar medio 2008 hetzelfde bedrag voor.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    1299 is niet echt veel voor 50 inch. Was ik maar al ouder :+ (en dus rijker)

3. Toadhead

Toadhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op een HD-ready scherm kun je 720p weergeven (5x scherper dan SD, standard definition, normale tv), en 1080p (en natuurlijk ook gewoon normale tv) ontvangen. 1080p word dan omgezet in 720p. Op een true/full HD tv die 1080p weergave ondersteunt kun je 1080p weergeven, en dit is nog 5x scherper dan HD-ready ;)

Het verschil tussen SD en HD-ready is echter vele malen groter dan HD-ready-FullHD. Het theorietische verschil is wel groot, maar in praktijk maakt het niet veel uit. Tuurlijk is 1080p mooier maar "5x scherper" klinkt gelijk alsof het echt gigntisch veel uit maakt. De rede dat er alleen 37inch (zon 92cm) schermen of groter uitgebracht worden met 1080p is omdat Full HD op een klein scherm nauwelijks te zien is. Het word eigenlijk pas echt interessant op 42inch schermen of groter.

Als je aan een FullHD wilt zul je toch minstens zon 1500e neer moeten leggen. Maar als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een HD-ready ;) Ik heb zelf in ieder geval liever een goede HD-ready dan een middelmatige Full HD als ze dezelfde prijs hebben ;)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    net even de plasma aangesloten op component en vga. Ik hou het dus mooi bij plasma, er is ook nog zoiets als TE veel kleur:+

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die snap ik niet? Een beetje onlogisch... bedoel je niet 'ik hou het mooi bij beamer'?

6. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij bedoeld ik hou het toch maar bij vga

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb een beamer en een plasma ;) (straks een apart beamerhok en de plasma is voor in de woonkamer). Wilde het verschil tussen beide kabels op de plasma eens proberen en de componentkabel gaf echt veel en veel te veel kleur door.

8. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, het klopt idd dat op een kleinere tv Full-hd niet mogelijk en ook niet nodig is en dan heb je aan HD-ready en 720P genoeg.

Ik heb inmiddels een tv gekocht:

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Helaas wil de term full hd alleen zeggen, dat de tv over 1920x1080 pixels beschikt. De vorige 1080 toestellen van philips, die dus die max invoer van 1080i aankonden, mochten gewoon de term full hd dragen.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Dat komt natuurlijk omdat je de kleuren had ingesteld toen je m aangesloten had op vga en dan moeten de kleuren fors omhoog. Sluit je de tv daarna aan via componenten dan zie je teveel kleuren omdat componenten nu eenmaal meer en levendigere kleuren doorgeeft.
    Als je het andersom zou hebben gedaan, dus de tv afgesteld op componenten en je sluit m daarna aan op vga, zou je hebben gezegd: wat is dat vga grauw, ik heb liever componenten ;)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Normaliter zou ik je gelijk geven, echter een plasma moet je minimaal de eerste 200 uur een beetje laten indraaien en dus rustig aan met de instellingen. Alle settings staan dus op max 40% en nog vond ik component echt TE kleurrijk, de trailer van UTIII deed echt pijn aan mijn ogen. En ach ik heb de keuze dus laat het lekker bij vga. :)

12. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Laatst bewerkt: 23 jun 2007
  13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Bedankt voor alle leuke reacties nav de aankoop van mijn LCD TV :confused:

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij gaat het er ook voornamelijk om dat jij er veel plezier aan hebt. Maar goed omdat ik niet de kwaadste ben, hier een aai over je bol

:):

:+

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Iemand?:)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is dan wel je budget?

17. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou dat hangt er een beetje vanaf, laat ik zeggen tussen de 500 en 700 euro. Maar als er een goedkopere op de markt is vind ik het ook goed:)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en de grootte?

19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat klopt ja, ik ben erg blij met mn aankoop en verheug op maandag als mn tv komt, maar het is altijd leuk als je hier eerst advies hebt gevraagd over een tv en je doet dan een aankoop van 1200 euro dat je dan een enthousiaste reactie daarop krijgt :)

20. Shizzel

Shizzel Guest

Heb je 1200 euro betaald voor een 26"? Dat is nou niet echt een goede deal lijkt mij, voor dat geld heb je een Samsung LE40R81B. |:-.
    Ook al wil je niet groter dan 26", dat is echt een belachelijke prijs. Voor minder dan de helft haal ik binnenkort een Samsung LE26S81B.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina