De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maakt in principe niet uit.

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mss moet je even het hele verhaal lezen:

Ik ben 5 electronicawinkels langs geweest en bijna elke verkoper vertelt een ander verhaal en heeft voorkeur voor een ander merk. Ik heb zelf het beste gevoel bij de It's. Daar werd me gister een Philips tv aangeraden (http://www.itsonline.nl/winkel/produ...20PF 7321/12). Vandaag ben ik weer langs geweest en heb een hele tijd met een hele aardige verkoper staan praten over lcd-tv's en de verschillende technologieen en verschillen tussen de tv's. Uiteindelijk ben ik bij het topmodel van de Cineos-lijn van Philips in dat beeldformaat (66 cm diagonaal) uitgekomen en ik heb deze gekocht. Zelfde soort tv als die andere Philips, maar dan een met betere kwaliteit. Zo heeft deze geen Pixel Plus zoals die andere Philips tv, maar Pixel Plus 2 HD. En omdat ik niet een grotere tv dan 66 cm wilde hebben omdat hij anders niet in mn kast past heb ik niet geïnvesteerd in een grotere tv, maar in een even grote tv met een betere beeldwaliteit. Hij heeft me verschillende filmpjes, foto's en ook kabeltv laten zien op de tv en de beeldkwaliteit is echt super. Dit is de tv met alle gegevens erbij:

http://www.consumer.philips.com/cons...CSHQFHKFSESI5P

Wat vinden jullie er van? Ik heb 120 euro korting op de tv gekregen en nog 60 euro korting op 2 jaar extra garantie inclusief voorrijkosten, arbeidskosten, onderdelen, nieuwe tv als deze kapot is en niet meer te repareren is. Hij wordt als het goed is maandag bezorgd. Ik heb heel veel zin om op deze tv te gamen, dvd's te kijken en tv te kijken (mss ga ik nog wel een abonnement voor digitale tv aanvragen voor betere beeldkwaliteit, omdat kabeltv op een lcdtv niet altijd super mooi is).

3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    als het echt 1000+ was, vind ik het een belachelijke aankoop

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mag je vinden. Dit is het topmodel van Philips en is veel beter dan alle andere LCD-tv's in deze maat. Hij heeft een vergelijkbare beeldwaliteit als de grote schermen in de winkel met een erg mooie beeldkwaliteit, maar dan op een kleiner beeld. Sommigen mensen betalen meer geld voor een grotere tv die een mindere beeldkwaliteit, en ik betaal liever extra voor een even grote tv met een betere beeldkwaliteit, omdat de tv anders toch niet in mn kast past. Maar bij die prijs zitten ook 2 volledig extra garantie, bezorgkosten (en bij bezorging sluiten ze hem ook voor je aan) en verwijderingsbijdrage in.

5. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die extra garante is niet nodig. Je hebt garantie zolang een product hoort mee te gaan :) En verwijderingsbijdrage is maar 8 euro hé ;)

Wel een leuke tv hoor.

6. Achillias

Achillias Guest

Zonde van je geld echt waar :'-(want zoveel verschil zit er niet tussen de modellen van pak 'm beet 500-600 euro met de zelfde inch waarden..

Maar gefeliciteerd met je aankoop joh :thumbs: veel game en kijk plezier :)\o/

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2007
  7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dank je wel! :) Het klopt dat de meeste tv's in deze maat niet veel van elkaar verschillen, maar deze tv is wel een stuk beter, vergelijkbaar qua beeldkwaliteit met de grote tv's met goede beeldkwaliteit en een topmodel, dus vandaar dat ie ook iets duurder is. Ik kan voor 1080 euro ook een grotere tv kopen, maar dan is de beeldkwaliteit minder en past toch niet in mn kast. Deze tv heeft bijvoorbeeld pixel plus 2HD om maar iets te noemen, 2 stappen hoger dan andere tv's met dezelfde maat. Verder is de technologie van deze tv gewoon heel erg goed, dus vandaar dat ie wat duurder is :)

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

Sterker nog , onze wetgeving kent helemaal geen minimale garantietermijn.

Als je bijvoorbeeld een HDready LCD koopt met 2 jaar garantie en de LCD gaat naar 3 jaar kapot , dan kan je nog steeds aanspraak maken op de garantie.
    In de meeste gevallen zal de fabrikant/winkel je tegemoet moeten met het betalen van een gedeelte van de reparatie.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Toch is het in de praktijk vaak zo dat je maar 1 jaar fabrieksgarantie hebt. En verzendkosten, voorrijkosten, arbeidskosten, onderdelen etc moet je dan soms ook nog eens (deels) betalen of ze zeggen dat je de tv zelf kapot hebt gemaakt.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou voor de Samsung LE32S62B (€544) of de LG 32LE2R (€604) gaan. Of als je een maatje groter wilt de Samsung LE37S62B (€790) of de LG 37LE2R (€749). Dat zijn de de goedkoopste 32 en 37 inch modellen van redelijke kwaliteit die er op dit moment zijn (volgens mij). Die prijzen zijn inclusief verzendkosten. Binnenkort ga ik de LE32S62B kopen.

11. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Waar Melbuuln op doelt is volgens mij een 'regel' dat je mag verwachten dat het apparaat een redelijke termijn mee gaat. Dus je verwacht, ik zeg maar wat, dat je tv 5 jaar meegaat. Dat is de gemiddelde levensduur van een tv. Als hij dan buiten het jaar garantie kapot gaat, zeg na 3 jaar, dan mag je de reparatie wel claimen bij de fabrikant.

Zelfde principe als met een auto. Als daar ineens na 5 jaar een wiel afbreekt, dan zal jij die ook niet zelf gaan betalen. De fabrikant zal het dan 9 van de 10 voor zijn rekening nemen.

Er moet natuurlijk wel normaal met de spullen omgegaan zijn ;)

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat is zeker zo, zo'n tv moet toch jaren meegaan, maar dat denk je van een xbox 360 ook, en hoeveel gaan er daar niet van kapot? Het is in de praktijk gewoon vaak zo dat je maar 1 jaar fabrieksgarantie hebt en daar valt de helft niet binnen en dan kan jij claimen wat je wilt, maar een multinational is dan machtig en dan zul je dat in het uiterste geval bij de rechter moeten uitvechten en dat kost meer dan je tv. Het gebeurd ontzettend veel dat bedrijven niet de service verlenen die je wel behoort te krijgen.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zover komt maar zelden.
    Meestal komen de advocaten van beide partijen er wel uit.

Ik heb een goede rechtsbijstand verzekering die deze dingen ook dekt.

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Maar er gaat vaak heel wat gezeur over en weer aan vooraf en bedrijven proberen soms gewoon alles op de klant af te schuiven. Zoals Mandemakers bijvoorbeeld, waar wij een keuken hebben gekocht. Toen de keuken er net was ging er van alles mis, van alles wat de verkoper beloofd had kon niet. tientallen keren bellen en schrijven verder. En nu, een half jaar later, lekt de gootsteen, valt dat niet binnen de garantie en moet je het zelf maar oplossen. Gelukkig kon ik het zelf maken, anders kun je een bedrijf inhuren, dus dan kun je claimen wat je wilt, maar ze doen dan gewoon niks.

15. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben echt heel benieuwd naar het beeld op jouw plasma (en iedere andere plasma) icm xbox360 en ook pc.
    Ik ben tot nu toe geneigd om de lcd LE40M86 te kopen vanwege full hd, maar nu komt panasonic met een redelijk betaalbare full hd plasma. Bovendien zag ik gisteren in de free record shop een plasma met n xbox360 en de kleuren spatten er werkelijk vanaf, prachtig beeld.
    Ben alleen zo bang voor inbranden aangezien ik gerust een paar uur achter elkaar zit te gamen. Bijv Forza2 en dan heb je toch steeds dezelfde kilometertellers enz in je beeld.
    Wat denk jij ervan? En heb je ook vergelijkingsmateriaal? Ik bedoel: heb je zelf ook wel s op een goede lcd gegamed en vind je de plasma mooier?
    Thanks

16. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu forza nog niet, maar ik ga het dinsdag na mijn examen direct halen :). Maar je hebt toch tussen in altijd wat laadtijd zodat je scherm toch niet uren hetzelfde beeld heeft. Zelf heb ik vorig jaar toen ik mijn plasma heb ontvangen heel lang PG3 gespeeld. Niets van waarden terug gezet en niets opgemerkt. Maar ja, misschien moet je dan maar wachten tot er wat reviews zijn van je scherm.

17. Shizzel

Shizzel Guest

Pff, alsof ik dat niet heb gedaan. Ik heb zelfs die links bezocht, waar ik ook zag dat die TV voor 900 euro bij een officiële dealer te koop was, en hem toen al duur vond. Dat jij dan een (naar mijn mening) een lelijke 26" koopt voor 1200 euro vind ik dan nogal belachelijk.
    Voor dat geld heb je 2 Samsung R81B's van, jawel, 26". En die extra garantie heb je helemaal niet nodig, en verwijderingsbijdrage 8 euro: big deal.

Als je er maar plezier van hebt, dan is het mooi. Maar als je nou even niet zo'n (toch wel een impulsieve) aankoop had gedaan omdat die toevallig PixelPlus 2 heeft, was je erachter gekomen dat alles veel, en veel goedkoper kon.

Ach, najah, het is jouw geld, dus have fun!:thumbs:

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2007
  18. HappyAchterhoeker

HappyAchterhoeker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mezelf ook maar een hdtv aangeschaft

Heb de grundig cinaro 26 LXW 68-6612 REF gekocht
    heb momenteel de pc en de xbox360 eraanhangen.

Toen ik de xbox360 aanzette en in het Dashboard aankwam dacht ik echt even WOW wat scherp en mooi. De letter en plaatjes enzow zijn stukken scherper

maar!?
    Als ik een spel speel zie ik eigenlijk nauwelijks verschil alleen dat de kleine onduidelijke lettertjes en dergerlijke van vroeger verdwenen zijn voor duidelijke

Maar ik zie dus nog steeds de kartels rond de wagens bij pgr3 die ik eerder ook zag

heb ik nu een bout hdready tv aangeschaft of doe ik iets verkeerd ?
    heb um via component kabels aangesloten en uiteraard de knop naar hdtv geschoven

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep de vergelijking gemaakt en zeker op lcd is het mooi gamen, echter op plasma zijn de kleuren vele malen rustiger en echter. Bij gamen zie je verschil in het voordeel van een lcd. Bij tv en film is het verschil echt ontzettend groot ook tov full hd lcd (die ik trouwens nog nooit op een 360 aangesloten heb gezien).

Wat inbranden betreft: eerste paar 100 uur het contrast op 40% zetten (zie je eigenlijk niet, meer is geen eens mooi) echter ook niet meer dan 2 uur hetzelfde logo op je scherm. Voor mij geen enkel probleem, want ik game echt nooit twee uur. Echter als jij sessies van 5 a 6 uur draait, tja zou wel eens een probleem kunnen opleveren (alleen in het begin trouwens).

Laat je daar eens over informeren bij een speciaalzaak, kan nooit kwaad.

20. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben hier niet mee eens, ik heb nu 2x een 32'' HD-LCD gehad: LE32R71 en KDLS32A10. Na lang twijfelen toch een plasma gekozen. TH42PV70:lol:. Ook al is de resolutie in theorie lager ik zie hier niets van terug. Ik zou juist plasma aanraden voor het gamen, vooral voor die resoncetime, zwartwaardes, en kleurenpallet. Inbranden komt al lang niet meer voor bij huidige generatie plasma's. Ik had altijd last voor vertragingen op die 2 lcd's. 8ms...

Dat is nu verleden tijd, verder is tv kijken op analoog en digitaal beter en filmskijken is ook een flinke verbetering. Met die 1080p prosseror zien DVD's en BLUray er perfect uit via mijn Playstation 3.... wordt ie nog ergens voor gebruikt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina