Colin McRae: DIRT

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 4 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, en dat stukje dat erna komt vergeet je even te lezen?
     
  2. II DDE II

    II DDE II Skilled&Sexy

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeeeel tof spel, veel actie(zie: snelheid) en erg mooi....

    Aanrader
     
  3. Grazydon

    Grazydon Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey heb hem vanmiddag ff gehaald... is cker de moeite waard!!! Alleen jmmr dat er geen ofline multiplayer (splitscreen) inzit :mad:
     
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Na al deze goede berichten heb ik hem ook besteld! Ik ben enorm benieuwd, na al die positive reacties! :)
     
  5. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Niet helemaal met je eens. (dat ze te vergelijken zijn). Kheb ze alletwee.
    Forza II is meer simulatie en racen met beleid. DiRT is gewoon (veel) meer arcade. Het enige vergelijk wat ik nu kan vinden is dat het gaat over voertuigen met 4 wielen :) (is ook wel wat overdreven).

    Maar kheb van beide geen spijt. En beide zijn aanraders.
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Enigste wat ik echt nep vind is dat "crossover"
    En dat de wagens zich in de bochten wel erg vreemd laten sturen.
    Desalniettemin een erg vette game!

    Heb em al bijna uitgespeeld8)
     
  7. Zeemeeuw_5

    Zeemeeuw_5 8800GTS

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel je Forza 2 en DiRT inderdaad niet helemaal kunt vergelijken, heb ik met Forza 2 meer plezier. Dat vind ik namelijk echt het ultieme autospel, ja, echt één van de beste games die ik ooit heb gespeeld, en zeker het beste racespel. DiRT is zeker een goed spel, maar er zitten toch kleine slordigheidjes in waardoor ik het niet tot de allergrootsten reken. Bijvoorbeeld de niet altijd even stabiele framerate en de wel erg karige multiplayer. De crashes en het schademodel zijn gaaf, alleen vind ik het wel erg jammer dat bij 80% van de megaklappers je wagen al weer gerespawned wordt voordat de impact daadwerklijk plaats heeft gevonden. Vlieg je met 150+ op die bakstenen muur af, wordt vlak voor het moment supreme ineens het scherm wit |:- In Rallisport Challenge 2 (om maar wat te noemen) kon je ook ongehinderd van de hele berg afrollen, en dat was op de oude Xbox. DiRT is dus een goed spel, ik zou het een 8 geven, maar Forza is beter, dat geef ik een 9,5.
     
  8. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mee eens, hier stoor ik me ook gigantisch aan...echt een verschrikkelijke kut feature. En maar filmpjes op het net smijten van het vette schademodel en de dikke crashes...maar ze geven ons totaal geen kans om daar eens lekker mee te kloten....erg jammer.
     
  9. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren de demo gespeeld en wat is die incar view vet, spele jullie veel met die incar view?
     
  10. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ligt eraan waar ik in zit, maar meestal met de "hood view"...dus gewoon de motorkap in beeld.
     
  11. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
    yeh, 27ste tijd van de 45000

    [​IMG]
     
  12. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    vette tv trouwens, ziet er zeker wel goed uit
     
  13. Zeemeeuw_5

    Zeemeeuw_5 8800GTS

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Abnormaal gewoon
     
  14. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad, maar 1.14 van die ddd torsby is echt niet te doen.
     
  15. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    net forza 2 en dirt demo gedaan, ik ben nu overtuigd dat DiRT toch meer iets voor mij is, iets makkelijker en afwisselender. dus binnenkort ben ik online te bewonderen in DiRT :+
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb Dirt ook gekocht. Heerlijk spel, niet zo frustrerend als Forza2. Ik heb beide games en ik vind ze beide erg leuk. Maar soms heb ik geen zin in een game als Forza2 en wil ik gewoon lekker ruig racen en dan is het moment om DiRT te spelen.

    Grafisch is dit natuurlijk wel de shit, Forza 2 wordt ver achtergelaten op dat gebied. Forza2 ziet er niet slecht uit, maar kan niet meekomen met DiRT, zowel qua auto's als omgevingen en de banen natuurlijk.

    DiRT is een heerlijke arcaderacer, eentje die voor mij het wachten op Sega Rally een beetje te doen maakt. DiRT is gewoon voor de fun, rijdt lekker en ziet er fantastisch uit, wel jammer dat je niet eens lekker kunt crashen omdat je dan meteen weer op de baan staat zonder lekker los te gaan.

    Vergelijken kun je niet, arcade en simulatie zijn twee verschillende dingen met verschillende doelen. Arcade is pure fun en simulatie is een de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen.

    Wel kun je DiRT en Motorstorm met elkaar vergelijken (een beetje dan). MotorStorm heb ik ook en die vind ik net wat leuker, hoewel DiRT wel meer uitgebreid is. Qua fun ligt MotorStorm net wat beter bij mij. Mooie tijden iig voor de race liefhebber, of jij nu van Arcade of Simulatie houdt of van beide zoals ik.
     
  17. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dirt juist leuker, omdat het zo uitgebreid is. Bovendien geeft dirt echt het ofroad gevoel en is het de eerste racegame die ik mooier vind dan motorstorm. Vooral de lange hillclimb races kunnen echt zenuwslopend zijn.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben altijd al een grote fan geweest van Rallisport Challenge 2 op de XBOX en deze titel doet die dagen weer herleven. DiRT is gewoon pure fun! De mooiste graphics die ik ooit in een racer heb gezien (geen jaggies!), zeer toffe geluidseffecten, een overtuigend physics plus schademodel en boven alles, heerlijke gameplay die naar meer smaakt. Ik heb tevens Forza2 maar die titel moet momenteel even op zijn beurt wachten.

    Het snelheidsgevoel is ook helemaal in orde, zeker bij de bumper of hood cam. Na een tijdje met de camera aan de achterzijde gespeeld te hebben geef ik nu de voorkeur aan de camera bovenop de motorkap. Voor mij persoonlijk geeft dit een betere spelervaring. Je hebt dan een beter overzicht, gevoel van snelheid is nog beter, geen screen tearing framedrops als je alleen speelt, de controle lijkt beter en boven alles is het veel intenser.

    Minpunten kent deze titel natuurlijk ook zoals: geen echte multiplayer, geen split screen, geen mogelijkheid om op willekeurige baan te racen, af en toe screen tearing / framedrops in bepaalde races modes.

    Echter, gameplay, beeld, audio en boven alles de fun-factor vind ik bij deze titel persoonlijk veel zwaarder wegen. Rallisport Challenge 3 gaat er waarschijnlijk nooit komen maar dit is een prima alternatief. Ik kijk nu al uit naar Dirt 2. Top titel! :thumbs:
     
  19. NemoMeMeliorEst

    NemoMeMeliorEst !!NopeIsDope!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Gasten, ik heb een vraag aan jullie.

    Ik vind namelijk dat Forza Motorsport 2 al het vette van racen heeft weggelaten!! Je wil niet weten hoe graag ik dit spel leuk had willen vinden :9 Al dat tunen enso, al die kleuren op je auto. Echt gaaf gwn, maar het racen zelf!! :'-(:mad: Ik bedoel het zal wel heel realistisch zijn, maar ik erger me echt aan hoe saai het racen hier is gemaakt. Alles wat vet is aan racen, snelheid en mooi,snel bochtenwerk hebben ze gwn eruit gehaald, door alles traag te maken. Ik vind het ook een gemiste kans dat ze geen Incar View hebben. Ok, iedereen die professioneel wilt rijden rijdt vaak in andere views, maar er zijn veel mensen die die sensatie gwn willen meemaken af en toe. Bij DiRT heb je gwn het gevoel, WAUW wat ga ik hard, bij forza val je gwn in slaap. Bij bijvoorbeeld PGR3 is driften vet weetjewel, daar voelt dat goed aan, als je bij Forza drift dan komen degene achter je opeens veel dichterbij. Logisch misschien, maar het voelt nu eigenlijk gwn kut als je drift. De hele driving experience van Forza heeft ertoe geleid dat ik het niet gehaald heb.

    PS. Als je ong 5 seconden voorloopt op de rest in de demo van Forza, als je dan achteruit kijkt, hoor je helemaal niets meer!!!! Bij PGR3 bijv, hoor je je eigen auto zachtjes, maar bij Forza hoor je ALLEEN de autos achter je, maar als je dus voorop ligt, is het doodstil, raar? achter de uitlaten opzich, mja, Slecht dus

    Nja dit is mijn mening, zijn er hier mensen die het hier met mij eens zijn? Veel plezier verder jongens :b:
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  20. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0

    1 woord: Wtf... Als je super (arcade) snel wilt gaan en door alle bochten heen rellen waarom speel je dan zowieso Forza 2? En het racen saai gemaakt? 1 stuur foutje en je bent gewoon de bok...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina