De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    @averagegamer.

je bent idd beetje opgelicht. ik ben ook verkoper in een electrozaak
    die garantie had je helemaal niet moeten nemen, dat was gewoon geld weggeven. die verkoper die klapt lekker in zijn handen en die heeft weer een bonusje verdient met het verkopen van een garantie certificaat, ik kan je zo vertellen hoeveel kapotte tv's ik heb ingeboekt van degene die ik heb verkocht.... dat zijn er 2 van de 100+ die ik heb verkocht:+

de reparaties van een lcd/plasma zijn idd wel heel duur

overigens het is niet helemaal waar over garantie lcd's consumenten dreigen weleens met dat ze alsnog toch garantie blijven houden maar dat is niet waar.
    je hebt standaard minimaal 1 jaar garantie en 2 jaar fabrieksgarantie. die fabrieksgarantie heb je gewoon niks aan want je betaalt nog steeds de voorrijkosten/onderzoekskosten

Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  2. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het als een computer monitor gebruikt zal je wel een groot verschil zien in resolutie. Maar voor film is het zelfs beter hd ready naar mijn mening. Ik heb in een magazine juist gelezen dat de 360 het algemeen veel beter doet op een hd ready scherm dan op een full hd.
    Eén tip als je gaat kijken naar de full hd van panasonic. Vraag eens of ze een gewone dvd afspelen. Bij full hd lcd is dit heel vaak zeer slechte kwaliteit. Maar ik weet nu niet of je veel dvd of gewone televisie kijkt.

3. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje, wat misschien niet echt over HDTV zelf gaat, maar er wel aan gerelateerd is.

Het valt me op dat HDTV's bijna allemaal maar 1 component aansluiting hebben, maar tegenwoorden wel iets van 3 HDMI. Waar dat op slaat weet ik niet, maar ik vind het zelf wel onhandig.
    Ik heb nu namelijk een 360, die ik natuurlijk via component aan ga sluiten op m'n toekomstige HD scherm. Alleen plan ik om eind dit jaar ofzo ook nog een Wii te kopen, die ik dan natuurlijk ook via component wil. Maar met maar 1 aansluiting gaat dat wat lastig.

Weet iemand of er een soort componentsplitter bestaat? Of is dat echt onmogelijk, en moet ik het voor de Wii dan doen met scart ofzo :)?

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja die bestaan wel
    Dit is een erg goede (en mooi ook naar mijn smaak)

van Joytech:

Control center 540c

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. Sark

Sark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om me toch maar eens in de winkel vs. online bestellen te mengen:

Persoonlijk heb ik liever het ook via de winkel, maar online is toch echt snel honderden euri goedkoper. Echter, hoe zit het met vervoer van de TV naar de koper via bijvoorbeeld TNT Post? Ik heb verschillende mensen gehoord dat LCD's rechtop moeten worden vervoerd? Lijkt me niet dat TNT Post hier iets op uit doet, wel?
    Of is het hele 'rechtop vervoeren' verhaal onzin?

7. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

Ik heb vorige week een Sony Full HD LCD gekocht.

Nu is de vraag, wat moet ik precies kopen (kabels/converters) om de beste TV kwaliteit te hebben?

Waarschijnlijk staat het wel ergens in de topic, maar ik krijg niet de neiging om alles door te lezen.

Kan iemand dat beantwoorden?

Thanx

8. Sark

Sark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NIet de neiging? Dude, het staat in de startpost...:{

9. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vanmiddag even gaan shoppen en heb - tegen mijn verwachting in - een 32" HD scherm gekocht :D.

De Samsung LE32S62B. Ik ga hem straks aansluiten (hij moest eerst een half uur 'rusten'). Ben benieuwd of mijn 360 ervaring straks veel beter is, maar dat moet haast wel.
    Enige nadeel is wel dat hij wat te groot is voor het kastje waar hij op staat, en de 360 er nu niet meer echt bij kan, tenzei ik hem erachter zet...

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er vast wel heel veel plezier aan beleven!

Waarom 'rusten' ? dit is niet nodig hoor met de huidige lcd schermen. Mijne heb ik thuis meteen uit de doos gehaald en aangesloten. :)

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang kan ik niet wachten.

Wat wil je met de Full HD gaan doen ???
    Een Xbox360 aansluiten via Component (1080p) zal niet gaan , omdat de Sony alleen 1080p via HDMI ondersteund.

12. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha naja ik ook niet, maar we moesten toch nog eerst avond eten, dus dat kwam wel mooi uit ;). Ben nu de zenders aan het instellen :D.

13. Toadhead

Toadhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah oke, ik had dat vroeger ook. Maar een verschil van 400e blijft veel. Wellicht had je hem voor 100-200e goedkoper kunnen krijgen als je hem de prijzen op internet liet zien. Als je het een beetje subtiel aanpakt kun je meestal wel flink wat afdingen. "Ik zie een verschil van 400e, leg mee eens uit waar dit door komt?" Verkoper: "Die tv's zijn ingekocht in Europa en wij verkopen Nederlandse modellen" Jij: "De tvs zijn 100% identiek aan elkaar, alleen de handleiding die er bijgeleverd wordt is meestal Engels/Duits, maar daar heb ik geen problemen mee. Probeer mij eens te overtuigen waarom ik deze tv hier zou kopen en niet voor 400e minder op internet" etc., werkt meestal erg goed ;)

Maar zoals ik al zei: kijk uit voor verkopers! Je hebt je goed laten informeren zeg je, maar dit is meestal maar schijn. Ik werd laatst ook geinformeerd door zo'n gladjanus van een verkoper. Met een dikke grijns op z'n smoel probeerde hij me een duurder model te laten verkopen door een tv met digitaal signaal te vergelijken met eentje die analoog signaal gebruikte. Het was gelukkig nog net geen HD versus SD ;) Vaak proberen ze je ook dure plasma tv's te verkopen zonder de nadelige punten ervan te noemen. Goed uitkijken dus.

14. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nadelig? :mad:
    Nu plasma t.v.'s zijn alleen duurder omdat ze groter zijn. Maar in de grote categoriën zijn vaak lcd's duurder. Plasma/lcd gebruik je naargelang waarvoor je het zult gebruiken. Nadelig is toch wat te gemakkelijk gezegd.
    Maar ja je probeert je punt duidelijk te maken. En verkopers zullen inderdaad het een beetje naar hun hand willen zetten. Of toch hun betere producten willen verkopen.
    Maar laat nu die man toch tevreden zijn met zijn aankoop. Het belangrijkste is toch dat hij er tevreden mee is.
    En als jullie iets wilden zeggen, hadden jullie dat kunnen doen voor hij zijn scherm ging halen, want hij heeft toen ook die vraag gesteld. Dus moeten jullie er nu ook niet over blijven zagen hé. ;)

15. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was dat heel toevallig in de Media Markt? Want zo'n eikel ben ik vandaag ook tegengekomen. Ik vroeg of een TV die aangesloten was op een digitaal signaal ook op een analoog signaal te zien was, aangezien ik dat dus thuis heb. Begon die gast me toch een partij moeilijk te doen, dat hij hem niet van z'n plaats wilde halen, en dat het installeren wel een kwartier ging duren enzo. Terwijl ik al had gezien dat de zenders al voorgeïnstalleerd waren, dus het was alleen een kwestie van stekker verwisselen. Maar nee hij kon het echt niet laten zien.
    Nou dat zal dus ook niet voor niks zijn.

Bij de BCC (waar ik mijn TV nu dus heb gekocht) was dat heel anders. Ik had bijna een 26" TV gekocht voor 610 euro, en toen zei die verkoopster dat ze vanaf morgen een aanbieding hadden voor een 32" voor 599 euro. Die was dus goedkoper, maar toch wees ze er even op, zodat ik het in overweging kon nemen, anders had ik die 26" genomen voor duurder. Dus dat vond ik wel een goede zaak.

16. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    niemand ?:eek:

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Digitaaltv betekend niet automatisch dat het beeld ook beter is.
    We hebben hier 2 digitale decoder is huis Panasonic en de Samsung HD-decoder (@Home).

Het beeld van de Panasonic via Scart (RGB) is niet veel mooier dan het analoge tv-signaal.'
    Maar de HD-decoder upscaled het beeld netjes naar 720p of 1080i via HDMI.
    Film1 heeft dan bijna DVD-kwaliteit :9

18. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het eens op een andere televisie (een oude crt ofzo als je dat hebt). En als het signaal daar ook zo slecht is, ligt het daaraan misschien.
    Voor de rest kan ik je niet helpen want ik heb geen samsung noch digitale televisie.

19. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje. Ik heb op m'n nieuwe SamSung TV de gamemode ingeschakelt staan op de component kanaal (dus voor de 360). Kan ik die daar gewoon altijd aan laten staan, en dan op normale tv zonder gamemode? Of moet ik dat steeds aan en uit zetten?
    Want gamemode is toch over het algemeen beter/mooier :)?

En toen ik mijn 360 instelde voor HD op 720P vroeg hij of het goed was dat hij op 50hZ draaide. Klopt dat, want ik heb toen maar gewoon op oke gedrukt...

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heeft er eigenlijk iemand ervaring met de Samsung M61? Wat voor model is dit? Oud? Goed?

Laatst bewerkt: 25 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina