ET: Quake wars

Discussie in 'Algemeen' gestart door Revenge, 25 jun 2007.

1. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja jongens en meisjes Quake wars op de 360 en PS3 deze hele vette game die in deze herfst voor de consoles uitkomt

Maker van het spel Id Software
    Uitgever Activision
    Release Herfst 2007

Het verhaal van Quake Wars is simpel. We worden teruggenomen naar de strijd die voor Quake II losbarste tussen de mensheid en het biomechanische ras, The Strogg. Deze strijd wordt niet uitgevochten op de planeet Stroggos maar op de aarde waar de Strogg hun invasie inzetten. Geheel in Enemy Territoy stijl wordt ieder team belast met een aantal doelen die moeten worden behaald om de overwinning te kunnen claimen. Deze doelen zijn iets duidelijker dan het redelijk simpele vlagje inpikken van het geweldige Battlefield. Het moge duidelijk zijn dat Quake Wars zich vooral richt op de online veldslagen. Hoewel er gesproken wordt van speelvelden die drie kilometer groot zijn zijn ze geschikt voor maximaal 32 spelers. Iedere confrontatie duurt ongeveer zo’n dertig minuten wat de druk op ieder team behoorlijk verhoogt.

Quake IV introduceerde al enige voertuigen in de strijd tegen de Strogg maar dit is nog maar een schijntje als je het vergelijkt mer het aantal voertuigen dat Quake Wars uit zijn garage laat opdraven. Zo hebben de mensen (de Global Defense Force) de Badger Truck, een soort monstertruck met niet al te veel pantser maar wel zeer wendbaar. De Trojan APC, een pantserwagen met een die zowel goed gebruikt kan worden op het water als op land. Dan is er nog de Tital tank, een soort moderne versie van de Abraham tank en de futuristische Apache, de Anansi Hover Copter die voor de nodig lucht dekking zorgt.

De Strogg daaraan tegen hebben de HOG Truck, een voertuig dat vijandelijke voertuigen met hoge snelheid kan rammen. De Desecrator Hovertank, uitgerust met een plasma kanon en de mogelijkheid om ook bovenwater te zweven maken van hem een geduchte tegenstander. Voor de Mechfans is er de Goliath Heavy Walker, een looptank die je niet in je eentje wilt tegenkomen en als luchtondersteuning zijn er de Hornets die gemeen kan prikken. Alle voertuigen functioneren effectiever wanneer alle posten zijn ingevuld en zijn dus minder effectief wanneer er posten onbent blijven. Net zoals Battlefield kennen ook de verschillende manschappen diverse klassen maar daar kom ik in een volgend stuk nog uitgebreid op terug.

In deze enemy Territory: Quake Wars wordt gebruik gemaakt van een zwaar aangepaste versie van de Doom3-engine. Zowel John Carmack van id Software als de mannen van Splash Damage hebben behoorlijk lopen sleutelen aan de engine waardoor er verschillende nieuwe features mogelijk zijn. Quake Wars maakt nu bijvoorbeeld gebruik van megatextuur. Hierdoor worden de overgangen van terrein mooier en geloofwaardiger in beeld gebracht.

Dat zorgt niet alleen voor mooi beeld, maar kan ook in de game worden benut om bijvoorbeeld dekking in te zoeken of een tactische hinderlaag te plannen. Ook trekken wolken voorbij zoals je dat ook ziet. Verder klinken explosies anders naar verhouding van de afstand waar deze zich bevinden. Ook de physics hebben er aan moeten geloven. Cross je over zand dan voelt dit heel anders qua besturing dan als je over een kiezelstenenweggetje aan het racen bent. Het is voor de vijand mogelijk om de banden van een voertuig kapot te schieten waardoor het bijna oncontroleerbaar wordt voor de besturing.

Heel vet, maar wat vinden jullie? laat dat hieronder weten.

Greetz Revenge.

2. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog sterk te twijfelen of ik de 360 of PC versie ga halen. De enige reden dat ik de 360 versie zou willen is om de achievements, maar ja... Dit spel is toch eigenlijk wel echt een PC spel denk ik...

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is het op de pc ook maar met 32 man?

4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    ik koop hem niet...koop ik hem dan doe ik het voor de 360 mijn pc trekt de games van nu niet meer....dus tja God Bless xbox360 :p

5. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet, als Battlefield 2 op de 360 uitgekomen was dan had het goed uitgewerkt kunnen zijn. maar jammer genoeg heeft de 360 de engine niet.

6. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht gelezen te hebben dat dit maar met max 16 players tegelijk te spelen was hoor :confused:

Ik snap niet waarom er geen games kopen waar er rond de 50 a 60 players tegelijk kunnen ... ik speelde een paar jaar geleden Joint Operations :typhoon rising op de pc en daar konden toen al 64 max spelen !! Focking vette game was dat trouwens

7. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja of dan zit je met zijn viertjes in 1 zon HUGE map :p ook wel lachuh maar ben je half uur bezig met vinden van elkaar...maar inderdaad best wel brute game 8) Nu weer On-topic!!! Geen single? :mad:

8. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee. Maar ik hoop zelf dat het zelfde blijft als de PC versie:'-(

9. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd wel heel vet! kijk al een tijdje uit naar deze game, komt zeker in mijn collectie!

11. Mike Cinerama

Mike Cinerama Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze komt ook in mijn collectie maar dan wel op de PC, alleen vraag ik me dan ook af of je dan met maar 32 man online kan

12. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    het ziet er veel belovend uit,

13. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    op de pc kan je met hoeveel je maar leuk vind (en hoeveel je server ondersteund zodat het nog lekker soepel gaat)

trouwens, de beta is vet :cool:

14. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeh dat is vet, een filmpje vanaf de 360... Misschien moet ik dan toch maar die versie gaan halen :p. Ondanks dat die een stuk later uitkomt (toch?).

15. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game is echt de moeite waard, wie van de Battlefield series houd dan houd ie helemaal hiervan.

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe trailer:
    [yt]IgyHMfGEYXo[/yt]

valt een beetje tegen helaas... Voorgaande beeldel lijken er beter uit te zien?

17. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat allerlaatste stukje doet me aan ghost recon 1 denken (zelfde graphics ook zo'n beetje :eek:), maar het ziet er inderdaad niet echt denderend uit.

18. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt ie eigenlijk voor de 360 ? want hij komt al in sept uit voor de PC

19. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee zal ook wel zoiets zijn, maar kijk hier al 2 jaar lang naar uit!
    Al sinds het eerste bericht werd het aangekondigt als vervolg op Wolfenstein: ET
    Die ik helemaal grijs heb gespeeld!

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mooiste aan ET was dat het gewoon gratis was, staat nu nog op deze pc trouwens :cool: Dit spel zal ook wel erg koel worden. Voor mij de rede eindelijk weer eens een nieuwe pc aan te schaffen :+

Deel Deze Pagina