Colin McRae: DIRT

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 4 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeemeeuw_5

    Zeemeeuw_5 8800GTS

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij je NfS- en Burnout-titels maar weer eens uit de kast moet halen... Het racen in Forza 2 is alles behalve saai, het is realistisch, daar horen zaken als driften en supersnelheid niet bij. Je moet ook niet vergeten dat PGR er wel heel vet uitziet enzo, maar dat het niets met realisme te maken heeft. In het echt verlies je inderdaad tijd met driften _0/
     
  2. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag dit spel gekregen en vind het op de een of andere manier een stuk beter dan de demo.
     
  3. BogaddE

    BogaddE Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en geen snel bochtenwerk? Het is juist geweldig als je naar een aantal rondes een bochtencombinatie steeds sneller kan nemen en gewoon weet dat je op de grens rijdt. Vindt ik een stuk spannender dan wanneer het er snel uit ziet maar heel makkelijk gaat.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ben van plan om deze game ook eens in de vakantie te halen. Hij lijkt me echt super gaaf! :D
     
  5. II DDE II

    II DDE II Skilled&Sexy

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza 2 is ook saai, vind ik. Ik vond deeltje 1 ook al zo levenloos, ook gelijk de reden dat ik deel 2 niet gehaald heb (geloof me ik hou van race sims, jaren gran turismo gedaan op de ps1). Dirt is een spektakel!
     
  6. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was voor mij lang wikken en wegen voordat ik een keuze heb kunnen maken tussen beide race-games, maar ik ben toch voor Forza 2 gegaan.

    Wat mij heeft doen kiezen voor Forza is de lengte van het spel, en de uitgebreidheid. Bij Dirt heb je de career met verschillende soorten races, en als je die gehaald hebt heb je het wel gezien. MP is zwak en niet af.

    Bij Forza heb je dan wel niet de verschillende klasses als Vrachtwagens en buggy's, maar wel 300 realistisch reagerende auto's, uitgebreide tune en upgrade opties, een paint optie en een uitgebreide MP. Hierdoor ben je volgens mij langer zoet dan met Dirt.

    Waarom ik ook niet voor Dirt gekozen heb is omdat het te mainstream geworden is, en te Amerikaans. Het is begrijpelijk dat ze een groter publiek willen bereiken, maar ik vind het jammer dat de focus nu niet meer ligt op het rally-rijden, en dat de auto's behoorlijk onrealistisch rijden. Die vrachtwagens en buggy's kunnen mij aan m'n reet roesten, en in dat geval hou je maar een deel van het spel over. Ik vind arcade-racers best leuk, en heb me goed vermaakt met TDU, maar je kunt nauwlijks meer driften door de bochten, want als je maar een beetje remt sta je al stil.

    Forza 2 en Dirt zijn gewoon twee totaal aparte games. Ik kan me ook voorstellen dat mountainbiken spannender is dan wielrennen, en kwa spektakel en gfx wint Dirt ook wel (al ziet Forza er in 1080i gewoon goéd uit). Maar ik ben verrast door FM2. Ik dacht eerst ook dat FM2 een saaie sim was en moest er niks van hebben, maar uiteindelijk valt dat toch wel mee. Het tunen is niet echt hardcore, en je kunt via de MP optie zo tune-setups downloaden van mensen die in de toplijsten staan.

    Ik heb geen spijt van mijn aankoop, en ik ben er nog wel een tijd mee bezig. Als Dirt in de bargain-bak ligt haal ik hem zowieso, omdat ik naast realistisch rijden ook gewoon hou van een arcade-racer met veel actie.

    @ NemoMeMeliorEst,

    Ik denk inderdaard dat je NFS:MW maar weer eens uit de kast moet halen, want di is blijkbaar niet jouw spel. Alles wat jij zegt is wel degelijk realistisch. Behalve de in-car view, dat ben ik met je eens. Maar om voor elke van de 300 auto's een gedetaileerde cockpitview te maken is bijna ondoenbaar.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb zelf ook eerst Forza 2 gehaald. En ik vind dat alles behalve saai, want het is gewoon super realistisch.

    Maar in de vakantie ga ik toch ook Dirt halen, omdat ik gewoon een groot fan ben van in mijn ogen goede racers. Vroeger had ik ook altijd rally spellen op de Pc en dat bezorgde me altijd veel fun. Dirt heeft een goede gameplay die wat arcade is maar dat boeit me niet veel, mooie graphics en schade. :thumbs:
     
  8. NemoMeMeliorEst

    NemoMeMeliorEst !!NopeIsDope!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha bedankt voor het reageren jongens. Ik wilde ff laten weten dat ik zelf een hekel heb aan arcade racers zoals Burnout of Need for Speed. Ik vind PGR3 echt de perfecte mix. Het is arcade maar ik vind het niet te ofso, als je hier een fout maakt vlieg je er ook af dus. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat ik vroeger ook GranTurismo heb gespeeld net zoals Anton(DDE) en dat ook vet vond, alleen ik vind net zoals hij Forza 2 gwn saai. We weten dat het realistisch is, maar het is gwn saai, punt uit :9 Ik dacht in eerst instantie ok, het is saai, maar dat is realistisch, moet daar ff aan wennen. Maar jezus, zelfs als je in een de R2 klasse 200+ rijdt heb je het idee dat je stil staat. Of iig 100

    Sorry hoor jongens, niet agressief reageren |:-
     
  9. Zeemeeuw_5

    Zeemeeuw_5 8800GTS

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Rij eens met een suppersnelle Porsche of Ferrari het stuk tussen Bergwerk en Karussel op de Nordschleife en zeg dan nog eens een keer dat Forza 2 geen gevoel van snelheid kent :)

    Edit: Trouwens, we zitten hier wel in het DiRT-topic, dus we kunnen deze discussie beter voortzetten in het Forza2-topic.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  10. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0

    idd';) en laten we maar wee over Dirt praten , want forza ken ik het andere topic wel weer;)

    Iedereen zeg wel dit en dat bla bla bla over forza en dirt , als je liever forza speelt dan dirtwaarom moet iedereen dat dan gelijk zo uitgebreid gan lopen vertellen over de min punten en de plus punten , wie forza speelt speelt forza , wie dirt , speelt dirt Klaar;)
     
  11. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo ist maar net :cool:
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    mooi terug naar Dirt:

    in de demo zie ik dat ik nog gewoon door kan rijden als mijn engine, gearbox, driveshaft, turbo en cooling system 0% zijn. Ligt dit aan de moeilijkheidsgraad van de demo (amateur) of is dit als je in de retail versie of dezelfde of op de hoogste moeilijkheidsgraad rijd nog steeds zo? Dat zou wel nep zijn :mad:
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    bij mij in de demo rijd hij niet door hoor, hij gaat dan naar pauze scherm en dan staat daar turminal damage.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja alleen als één van je wielen eraf zijn.. verder niet
     
  15. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil hier nog even op reageren. Op internet heb ik al vaak bovenstaande citaat gezien wat ik nooit heb gesnapt. Je zegt dat je het een gemiste kans vind dat er geen in-car view aanwezig is in Forza Motorsport 2. Maar is dat technisch wel mogelijk? De massa stelt een hoop eisen aan Forza Motorsport 2. Ik zet ze even op een rij:
    - de gehele game moet op 60fps lopen;
    - de game móet grafisch voorlopen op de concurrentie;
    - de wegligging van de wagens moet perfect zijn;
    - de game moet ontiegelijk veel wagens& tracks kennen;
    - de (online) multiplayer moet ook gigantisch veel functies kennen;
    - de A.I. moet baanbrekend zijn;
    - en de auto’s en de omgevingen moeten gevarieerd zijn.

    Van de bovenstaande punten zitten de meeste er wel in. Helaas moet daar toch iets voor ingeleverd worden. Een in-car view zou onmogelijk zijn voor, pakweg, 300 auto’s. Want die moeten ook weer gigantisch veel detail bevatten. Ook is de A.I en de omgeving wat minder. Maar is dat erg? Forza Motorsport 2 draait om het innerlijk& uiterlijk van de vele auto’s en het realisme. Verklaart ook gelijk waarom Forza Motorsport 2 een andere game is dan Colin McRae: DIRT.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we het asjeblieft weer over DiRT hebben? Dat is het onderwerp van deze thread als ik mij niet vergis.

    Ik zoek tegenstanders om dat online gebeuren eens te proberen dus stuur gerust een friends invite.
     
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb hem nu ook

    Het valt mij op dat hij anders speeld als de demo! iets beter

    Ik vind het er erg mooi uitzien jammer dat de replay net de terminal damage laat zien? daar kun je helaas niet van genieten!:D

    Verder alles top

    Kopen deze game!
     
  18. NemoMeMeliorEst

    NemoMeMeliorEst !!NopeIsDope!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, dat klopt ook. Forza 2 is ook gewoon een goed spel, maar niet wat ik van een race spel wil, niet dat ik zon arcade nerd ben, maar iets minder realistisch zoals PGR serie vind ik prima. Over dat In car view, van mij hoeft het interieur niet perfect te kloppen ofso, maar ik vind het gwn gaaf om een stuur te zien zegmar, als ik stuur in de auto, en je ziet het stuur meebewegen, dan heb ik echt veel meer controle. Ook al rijdt ik in pgr met hoge bumperview :)
     
  19. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er al een release datum voor DIRT?

    heb beide demo's gespeeld en bij Forza kom ik niet eens normaal door de bocht! Dat spel valt neit te doen emt 300 km p/u dan afremmen etc.

    DIRT heeft veel meer realisme!
     
  20. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Errr...de game is al sinds 16 Juni uit....welcome to yesterday...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina