1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van plan om een kingpin 88 te halen effe uit mijn hoofd kingpin fs200 volgens mij.
    En met de hoogte, mijn kamer is op zolder en heb een schuine dak dus mijn hoogste punt van het scherm wat ik kan ophangen aan de muur is 2m van de grond.
    de scherm is 125 cm hoog dus de laagste punt is 75 cm van de grond.
    Is dit niet te laag?
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Die Epson lijkt me een zeer goede keuze! Wel foto's maken he!

    Ik zit nog te twijfelen tussen de Epson en de Sanyo PLV-Z5... Heeft iemand daar ervaringen mee? Krijgt veel goede reviews en bevat 2 HDMI uitgangen!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    linkje naar het scherm met prijs ed?
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Volgens mij is dit niet te laag want aan dynamikes plaatjes toe zien heeft hij hem ook niet echt hoog. Het lijkt zelfs lager.
     
  5. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik het vertaal naar mijn situatie (wat volgens schema's met ideale hoogte en afstanden opgezet is) zou de ooghoogte in jouw situatie 90 cm zijn (dit is een vast gegeven). Dat betekend dat als je het scherm horizontaal in 3en zou delen (dus 3 delen van 42 cm) het scherm op 90 - 42 cm op ong. 45 cm zou moeten hangen. Zo blijft het onderste 1/3e onder de ooghoogte hangen. Dit wordt over het algemeen als het prettigste kijken beschouwd.

    Als je goed kijkt heeft Mike dit ook ongeveer. Ga ervanuit dat een bed 40 cm hoog is en dan zit er nog een center tussen a 10 cm. Kom je uit op ong 50 cm. Onze schermen (zijn gelijk) zijn wel stukkie kleiner dat dat van jou (72 inch) dus hangen ook iets hoger.

    Wat wordt je kijkafstand, denk eraan dat hierbij ook weer modellen voor zijn gemaakt.

    Hoop dat je hier wat aan hebt,

    mvg sjoerd
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Scherm kingpin

    Zit er ook zwaar over te denken om een TW700 aan te schaffen...

    Mijn opstelling zou dan als volgt worden:
    [​IMG]
    Het is dus een zolderkamer van ongeveer 6x3. En ben een beetje aan het dubben of ik wel een beamer kwijt kan en wat dan de beste opstelling is...

    Op dit moment staat het in een andere opstelling; de bank en tv(kastje) zijn 90 graden naar links gedraait. Dus het bed staat nu op de plaats waar de tv op het plaatje staat. Als ik het echter zo laat, dan moet ik dus projecteren op ~2.5m. Daarom wil ik in de lengte gaan werken in de opstelling van het plaatje zodat ik kan projecteren vanaf 3m en moet ik een oprolbaar scherm gebruiken. Ik verander het eerst in deze op stelling zonder de beamer zodat ik kan kijken of het goed bevalt met gewoon tv kijken.

    Morgen zal ik even 'echte' foto's maken voor dit en het 'show mijn stekkie' topic. Vind ik altijd wel interessant om te zien :+
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Identiek aan mijn opstelling, alleen hangt mijn beamer nog niet aan een balk. Ik ben van plan om hem eens provisorisch (spelling?) op te hangen en kijken hoe erg ik moet lens shiften en keystonen. Qua leefbaarheid zou dat wel zo ideaal mogelijk zijn. Alleen hangt in mijn geval de beamer nog hoger dan het scherm, dus ik vrees het ergste.

    Ben benieuwd naar je kamer en hoe jij je opstelling hebt. Doet me eraan denken dat ook nog steeds kwaliteitsfoto's moet maken voor hier ;)

    Mvg,

    Sjoerd
     
  9. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op mensen ik wil wat foto's zien man.
    Als ik mijn beamer had had ik zker wel een foto album vol zitten van mijn configuratie.
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ook nog niet of ik hem ga ophangen. Misschien zet ik hem ook wel op het bureau eronder. Maar je, aan het plafond is natuurlijk het mooist. :) Of het praktisch is weet ik niet, aangezien de balk op zo'n ~1.80 hangt en ik nogal eens mijn kop tegen de balk stoot... :emo:

    Ben nu ook wel benieuwd naar jou opstelling. Ik heb het nog niet zo staan zoals op het plaatje, maar dat komt deze week. Sinds vandaag eindelijk weer eens wat rust van school :+

    Uiteraard kijk ik (en vele anderen) altijd erg uit naar plaatjes van wat ook maar interessant kan zijn \o/ :+. Gewoon foto's maken en posten!

    *doet de batterijen alvast in het stopcontact *)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja Dynamike zou al 20x langs zijn gekomen om foto's te maken :mad:+)
     
  12. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een soort scherm?

    Ik ben al een tijdje aant zoeken naar een spanscherm voor mijn beamer (Sanyo PLV-Z4). Ik projecteer momenteel op een muur (spachtelputz). Werkt ook prima maar volgens mij is zo'n scherm toch ook wel aardig dik! Vandaar heb ik een aantal vragen:

    • Moet ik voor een mat of high contrast gaan? (Ik heb witte muren en het licht komt van de zijkant).
    • Wat is de beste grootte? Ik projecteer nu op 16 : 9 ongeveer 240x130cm.
    • Wat is een goed spanscherm dat ook betaalbaar is?

    Alvast bedankt voor jullie reacties...

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat is je kijkafstand?
    Hoe goed is je kamer te verduisteren?
    Wat is je budget?

    Mvg,

    Sjoerd
     
  14. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijkafstand ongeveer 3,5 meter.
    Kamer is goed te verduisteren (rolgordijnen).
    500 euri is toch echt de max en dat vind ik al wat aan de hoge kant.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn ze dan: \o/

    Let niet op mijn 'foto-neem kwaliteiten' 8)

    Entree:
    [​IMG]

    Apparatuur:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sweetspot: :emo:
    [​IMG]

    Bureau+PC:
    [​IMG]

    Overzichtje:
    [​IMG]

    [​IMG]
    Met dank aan iemand hier op het forum voor het perfecte DVD-rack ;)
    [​IMG]

    Zoals te zien staat het nu in de breedte opgesteld. Ik wil dit dus veranderen naar een lengteopstelling. Kijken hoe dat bevalt en of het mogelijk is om dan te projecteren. Ook komt er binnenkort een ander kastje. Ik heb deze zelf gemaakt, maar het bevalt niet zo. Hij is een beetje te groot uitgevallen :emo: en hij past zo ook niet onder het schuine dak. Er moet zowiezo een lager kastje komen.

    Kan niet wachten eigenlijk op een beamer, is toch een stukje groter dan een 26" tv :9
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb laasts nog de oude stuurtjes thread volgespammed :)

    Kiijk maar...

    Whaha, krijg ik weer de schuld :9

    Maar:
    1. Binnenkort zijn mijn tentamens afgelopen :)
    2. Jorrit stopt met zijn kranten :)

    Dus...:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik ben van plan om van onze zolder een entertainment kamer te maken .. (waar de PC, Xbox en andere leuke dingen komt te staan) ... Nu nog op zoek naar een betaalbare beamer en scherm ;)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn kot:

    [​IMG]

    edit: @fardo: ik heb het scherm zelf gemaakt. Schijnt volgens deze methode een zeer goede kwaliteit op te leveren. Kosten 60,-
     
  19. Tjerk

    Tjerk Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje over mijn beamer, ik hen een oude gekregen van mijn ma. De beamer is een hele oude en zou weg gegooit worden. Ik had hem aangesloten maar hij gaf zwart beeld. maandje later heb ik het nog eens geprobeerd: 60herz(spelling?*-))naar 50herz gezet en hij deed het in kleur! Rainbow vegas en PGR3 veel gespeelt maar nu Forza uit is, welke alleen op 60Hz kan, kan ik niet op mijn beamer spelen.

    Mijn vraag: ligt dit aan mijn beamer? omdat het een oude is zeg maar.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    is de Sanyo PLC-XU70 de moeite van een aanschaf waard? Ik zag net iemand deze aanbieden op het htforum :)

    @Tjerk dit ligt inderdaad aan de beamer
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina