Flatout: Ultimate Carnage

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phoenix NL, 1 feb 2007.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    leuk om te lezen! Als ie nog niet onderweg was, had ik hem nu besteld ;)
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag tijdens pauze van werk even naar Dimension Plus te Groningen gegaan, en even de game gespeeld en al gauw wist ik dat ik deze moest meenemen. 2 exemplaars :p
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Na de review van 007 begin ik ook wel een beetje te twijfelen.
    Ik heb het 2e deel op de ps2 gehad,maar dat begon me op gegeven moment wel een beetje te vervelen.
    Maar mischien koop ik em alsnog.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met hoeveel mensen kan split screen spelen?
     
  5. Clappermander

    Clappermander R6V2

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo weet jij wanneer de uitslag van prijsvraag komt?
     
  6. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke review, goed om te horen dat het vooral erg leuk is om te doen en de vergelijking met Destruction Derby is in mijn ogen ook altijd een voordeel. ;)
     
  7. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    ja wanneer komt de uitslag?
     
  8. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem zins vrijdag en best leuk spel lijkt veel op burnout maar dan toch anders 8)
    En vindt Forza 2 nu ff wat leuker, maar het is niet zo makkelijk want soms maak je een foutje en lig ze zo van 1ste 12de maar dat is juist leuk
    Heb nog geen live gespeeld want zijn niet zoveel mensen :{
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    DAMN, geweldige game. Wat een fun we nu al hebben op Live zeg, die schade is gekkenwerk man, het heeft niet van die idiote speeds zoals in Burnout. en daar ben ik erg blij mee, en de keuze uit autos is ook super.
    Alle puin die je maakt op de weg blijft ook gewoon allemaal liggen, super.
     
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Er is geen splitscreen Fardo. Op 1 of andere manier lijkt dat uit de mode, DIRT had het ook al niet. Lekker lame, net of iedereen alsmaar online speelt. Met vrienden op de bank is altijd nog een stuk leuker IMO.

    Ik heb Flatout dus ook binnen gehad vanmiddag. Leuk spel, spectaculair. Net zoiets als destruction derby vroeger. Het ziet er mooi uit, op de bomen na, die steken nogal af. Voor mij is dit echt zo'n goede game voor tussendoor, maar geen echte topper.
     
  11. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja vind ik ook wel jammer van het spel geen splitscreen. Er zijn zat mensen die niet op live spelen;) , maar verder is ie wel goed. lekker beuken.
    Perfect spel (voor mij dan :lol: )
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Iets wat ik echt mis in Dirt, en dus daarom niet gekocht heb. Lekker racen , met z'n allen, en lekker van die car battles houden. Rallisport had dat , Dirt helaas niet. Maar boeie, ik heb aan Forza 2 en Flatout twee heerlijke racers.
    Twee racers, toch totaal verschillend.

    Het enige wat ik jammer vind is (althans, mij lukt het nog niet)
    je niet tegen cpu autos kan racen op Live. Ik race nu steeds tegen mijn broer en ik zou graag een paar cpu spelers erbij hebben.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmpz o.a die stunt mode waarbij je zo hoog mogelijk gelanceerd moet worden is echt precies hetzelfde als op de pc destijds... Ziet er ook nagenoeg hetzelfde uit.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Gvd zeg, wat een achterlijk vette game. Zooooooooooo'n fun om gewoon alles kapot te rijden in de omgeving, geeft zoveel voldoening, als die makers van deze game een ding weten, dan is het wel hoe ze een game fun moeten maken, geweldig gewoon. En echt indrukwekkend hoe echt ALLES blijft liggen , echt in zowat elk object zitten wel physics, super.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb 'm verdomme nog niet. Zuiderpark Computers is ook niet een van de snelste zeg! :mad:
     
  16. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    ik twijfel nog als ik hem haal
     
  17. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is dit spel? Te dik? Moet ik em echt hebben? Is het mogelijk om te multiplayeren?
     
  18. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die nog twijfelen en niet de hele thread doorlezen zal ik mijn review nog een keer posten.

    Review:

    Zaterdag viel Flatout op de deurmat, Dimension Plus kan blijkbaar snel leveren, ondanks dat ik het spel om 16:00 had besteld de dag ervoor.

    Het spel start op met de trailer die ook te downloaden is via Marketplace. Ik heb gelijk maar de carriere mode opgestart. Je moet een auto kiezen die je later weer met verdiende credits kan upgraden. Ik koos voor een bepaalde cup en ik kon aan de slag.

    Het spel ziet er heel mooi uit. De omgeving, de auto, alles kan kapot en dat ziet er goed uit! Ook is het erg grappig dat je bestuurder uit de auto geslingerd kan worden. Er is niks mooiers dan uit je auto geslingerd te worden en dat er vervolgens over je heen wordt gereden door de andere deelnemers en dit in combinatie met ragdoll physics, lachen gegarandeerd. Elke keer dat je iemand beukt of dingen kapot maakt word je nitro balk aangevuld. Je kan simpel je nitro gebruiken door op A te drukken. De zijkanten van het beeld vervagen dan en je krijgt een behoorlijke boost. Dit is ook mooi uitgewerkt. De races verlopen snel, maar je hebt wel controle over wat er gebeurd en je ziet wat er gaat komen. Zodra je een nitro gebruikt krijg je gelijk een goed gevoel van snelheid en word je controle iets minder en zie je minder goed wat er gaat komen. Wat mij opviel aan deze races is dat de tegenstanders erg goed zijn, het lukte mij niet om eerste te worden (Carriere mode, het minst gespeeld). Ook de AI is erg goed, de tegenstanders proberen je echt van de baan te beuken en houden zich niet alleen vast aan een ideale lijn.

    Eenmaal terug naar het menu kwam ik erachter dat er heel veel opties zitten in dit spel. Je hebt carriere mode, carnage mode, single event, party mode, Xbox Live.

    Carriere mode: Races rijden, wagen upgraden, credits verdienen
    Carnage mode: verschillende modes om zoveel mogelijk schade te veroorzaken in zowel arena's of parkeerplaatsen als op race tracks (platteland en in de stad)
    Single event: kies één onderdeel uit Carriere mode, Carnage mode of Party mode
    Party mode: allerlei party games gebaseerd op het wegschieten van je bestuurder uit de auto
    Xbox Live: speel één van de onderdelen met andere mensen via Xbox Live

    De Carnage mode is erg leuk, vooral omdat het niet gaat om als eerste te finishen, maar om in een bepaalde tijd zoveel mogelijk schade te veroorzaken op een racetrack of in een arena een soort van deathmatch te spelen tegen andere auto's met power-ups. Deze mode bestaat dus weer uit andere modus. Het rijden in een arena is erg leuk. Je hebt twee varianten, Last man standing en Deathmatch. Bij Last man standing heb je één leven en zoals de titel al zegt is degene die als laatste overblijft de winnaar. Je moet hier slim omgaan met hoe je speelt. Je kan overal op inrijden, maar dat ben je zelf ook snel kapot. De powerups die in de arena liggen, zorgen voor iets extra's. Deze powerups zijn er overigens niet in overvloed, wat in mijn ogen de gameplay bevorderd. Bij deathmatch moet je in een x aantal minuten zoveel mogelijk punten behalen. Punten behaal je door andere auto's te beuken en kapot te maken. Het 'wrecken' van een auto levert je het meeste punten op. Ook het zo lang mogelijk zelf niet kapot gaan levert je extra punten op. Twee of meer auto's achter elkaar kapot maken levert je ook weer extra punten. Er zijn dus meerdere mogelijkheden om punten te verdienen. Als je zelf kapot bent, kan je gewoon weer spawnen in de arena. Wat bij beide modus erg van pas komt, is dat je kan zien doormiddel van een gekleurd pijltje boven de auto's in hoeverre die auto's al beschadigd zijn. Zie je een groen pijltje dan moet je nog veel schade doen wil je veel punten verdienen, zie je een rood pijltje boven een auto dan is hij bijna 'wrecked' en kan je dus veel punten verdienen. Je ziet dus vaak dat mensen achter de rode pijltjes aan gaan.

    De partymode heeft mij erg verrast. Toen ik hiermee begon en op de klok keek waren er al meer dan 3 uur voorbij gegaan. Partymode klinkt als iets dat je met vrienden moet doen. Dat klopt in principe ook, maar er zit meer achter. Je kan 1 tot 8 spelers selecteren, je kan elke speler zijn eigen naam geven. Je moet na elke onderdeel de controller aan de volgende persoon geven, dus je kan deze party mode spelen met één controller. De partymode bestaat uit meer dan 15 partygames, ik weet niet precies hoeveel het er zijn, maar het zijn er veel. Het komt er op neer dat je een aanloop neemt met een auto en op een bepaald punt moet je de bestuurder uit de auto lanceren om een goede score te halen. Bij de één is dit zo ver mogelijk, bij de ander is dit zo hoog mogelijk, bij weer een ander zo veel mogelijk punten. De meeste partygames zijn gebaseerd op sporten. In principe komt elke partygame op hetzelfde neer, maar juist die andere setting maakt het afwisselend. Zo moet je bijvoorbeeld bij soccer je mannetje in een goal 'schieten' en dan moet zo precies mogelijk in de kruising of de onderhoek. Voor het goal gaat een keeper heen en weer. Bij basketball heb je weer meerdere baskets die verschillende punten opleveren. Als je de bestuurder gelanceerd hebt dan kan je deze een klein beetje sturen in de lucht. Je kan hem niet makkelijk sturen, het gaat echt om een kleine afwijking van je afgeschoten lijn. Ook kan je de bestuurder één keer in de lucht een kleine boost omhoog geven, dit is heel erg klein maar kan net genoeg zijn om die honkbal knuppel op een betere plek te raken zodat je mannetje nog verder geslagen wordt. Al met al komt het er voornamelijk op neer hoe hard je auto rijdt en met welke hoek je de bestuurder afschiet en ook vooral wanneer, niet te vroeg, maar ook niet te laat.

    Wat houdt deze mode mij (alleen) zolang geboeid? Ten eerste omdat ik alle partygames een keer gespeeld wilde hebben. Maar ten tweede omdat je score gelijk geupload wordt naar de Xbox Live leaderboards, die je ook direct kan bekijken. Zo haalde ik met 'darten' een goede score en toen bleek dat ik nummer 50 van de wereld was geworden. Dan kijk je naar de andere scores van andere partygames en dan ga je echt proberen om hoog te komen in die leaderboards. Dit is erg goed utigewerkt, vooral omdat je de leaderboards gelijk ziet na je game, je hoeft dus niet door allerlei menu's te klikken om die te vinden.

    Dit alles kan ook over Xbox Live gespeeld worden, dat heb ik even gedaan en dat beviel erg goed. Je hebt geen last van kinderen die lopen te klieren tijdens het spelen, omdat het hele spel immers bestaat uit het zuur maken van elkaars 'leven'.

    Al deze leuke gamemodus, het feit dat het spel er gewoon heel erg mooi uitziet en dat de crashes zo gruwelijk zijn maken dit spel een leuke toevoeging aan je gamecollectie. Het is een spel dat je regelmatig in je 360 stopt, dit blijft altijd leuk.

    Hopelijk hebben jullie wat aan deze review. Als er vragen zijn dan hoor ik het wel. Er kunnen best schrijffouten inzitten, maar ik heb geen tijd om te checken. Het is immers mijn baas z'n tijd .
     
  19. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Flatout: Ultimate Carnage ‎

    €47,99 bij MediaMarkt Leeuwarden

    Vandaag gelijk gekocht mooi prijsje voor een nieuw spel die overal tussen de €55-59 zit *)

    Zal hem vanavond even spelen met me nieuwe plasma HD TV :)
     
  20. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel nu een paar dagen, maar ik weet nog niet echt wat ik er van vind. Sommige dingen zijn wel leuk maar het is niet zo'n spel als FM2 of Dirt dat je zegt van 'WOW!'.
     

Deel Deze Pagina