Soul Calibur is voor mij een van de beste fighters. In geen enkele andere game zie je zo'n goede combinatie van flitsende actie en toch nog voldoende diepgang in moves. Virtua Fighter gaat nog dieper, maar komt voor mijn gevoel altijd veel minder spectaculair over. Soul Calibur is gemakkelijk te leren en het counter systeem is perfect. Geen simpele auto-damage zoals bij DoA, het enige dat je doet is een opening creeeren in de verdediging van de tegenstander en daarna hoor je daar zelf iets mee te doen. Het vette is dat ook jij weer gecountered kunt worden en zo krijg je een mooi steekspel waar wapens op elkaar blijven kletteren zonder dat iemand wordt verwond. Ik heb Soul Calibur I en II (laatste deel op de Xbox) echt kapot gespeeld. Het lijkt me echt geweldig om dit online te doen tegen mensen. Zelf speel ik erg graag met Rafael (heeft van die effectieve steek en dodge moves) en Taki (puur voor de lange combo's). Erg goed vind ik ook dat met sommige characters ik totaal niet kan spelen (lees: vooral lomp, groot en sterk), maar gevechten tegen zulke mannetjes blijven altijd imposant. Ja, ik heb zeker zin in SCIII. Hoop dat ook dit deel er weer zo mooi uit ziet, vooral de gevechtsanimaties... en ook de muziek mag van mij weer net zo bombastisch klinken.
Laatst bewerkt: 26 jun 2007