Halo 3 ARG: The Cradle of Life

Discussie in 'Algemeen' gestart door Seroth, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seroth

Seroth w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er misschien wat laat achter gekomen, maar er lijkt een nieuwe ARG van start te zijn gegaan met betrekking tot Halo 3. Gezien de vorige ARG (I love bees) flink wat aandacht kreeg hier op het forum, en ik over deze nog geen posts kon vinden, heb ik besloten om het toch maar even mee te delen.

Via de website http://www.halo3.com/comic/ kan men, na het lezen van de comic (in flash) op de laatste pagina een reeks cijfers onthullen. Deze vormen als je ze achter elkaar zet samen een IP-adres, namelijk http://206.16.223.65.
    Dit IP-adres verwijst je door naar een site waar, zo te zien, wel al wat dingen veranderd zijn.

De eerste message die te zien was op de website

De text is hier ietwat veranderd

De volgende kleine verandering

Na nog een aantal veranderingen in de text, kwam er uiteindelijk als laatste bericht te staan:

"/Systemic failure. Root cause unknown./

/ rebooting /

001 012 034 053 Remaining"

Ongeveer een week geleden is de website veranderd, en nu linked het IP adres je door naar de website waar je op dit moment op terecht komt. Hier is een vreemd, roterend voorwerp te zien, wat naast een onheilspellend filmpje, ook enkele downloads biedt. Een van de downloads is een transcript van de transmission uit het filmpje:

THIS IS MY FINAL ENTRY, AND I AM LEFT WITH ONE HOPE
    THAT ONE DAY, SOMEONE, ANYONE IS AROUND TO WITNESS THIS WARNING
    {//}
    KNOW THAT A THOUSAND OTHER PLANS WERE TRIED AND FAILED
    {//}
    KNOW THAT ENERGETIC AND TENACIOUS AS LIFE IS
    IT HAS AN ANTITHESIS JUST AS POWERFUL
    IT IS THAT THING THAT WE MUST OBLITERATE

De verdere bestanden die gedownload kunnen worden (door op de cirkel-achtige vormen aan alle zijdes van het object te klikken) zijn:

-Slide_Ref070107.jpg

een microscopische analyse van de flood?

en verder:

-Log5_Transcript.txt (de transcript van het filmpje wat ik hierboven al uitgetypt heb)
    -Array_Recorder_Data.txt (een vrij lange text-file bestaande uit random stukken text, een soort log van een apparaat of iets dergelijks, ben er nog niet aan toegekomen om dit goed door te nemen, te lang om te posten though)
    -StarImage1.jpg (een 'sterrenmap' met een raar teken in een bepaald stelsel...)

This is all I got up 'til here. Ik vraag me af waar het vanaf hier heengaat. Gezien de ondersteuning en de intresse van de community hier bij ILB vrij groot was, heb ik goede hoop dat met wat onderzoek we wat stukken verder zouden kunnen komen. Iemand hier al verder iets van gehoord? Enige ideeën m.b.t. de berichten en files? Nieuwe leads/clues? Ergens verwijzingen gevonden? Post het hier!

(P.S., Geachte moderators, dit staat waarschijnlijk in het verkeerde forum, maar ik wist even niet waar ik het anders kwijt moest, en, het heeft natuurlijk wel te maken met Halo3. Mocht dit toch ergens anders thuishoren, gelieve dan de hele thread te verplaatsen ipv alleen te locken of te verwijderen, indien nodig? Alvast bedankt!)

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina