Overlord

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tsux, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor uit reacties dat het best een vet spel is. Maar is het een soort van open wereld waar je vrij in kunt bewegen. En zelf de quests volgorde kunt bepalen. Of is er echt een verhaallijn die je moet volgen? Je kunt toch ook vestingen bouwen? Wat moet ik me hier bij voorstellen?

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Jaja:thumbs:

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Als je onder open wereld verstaat iets zoals Oblivion, nee, het is meer zoals Fable. Je hebt kleine gebieden (hubs) met duidelijke afrasteringen waarin je rondloopt. Het is niet zo dat je continue aan het handje wordt gehouden; wel volg je de kaarten in een vaste volgorde denk ik. Het is namelijk zo dat bepaalde gebieden nog niet bereikbaar zijn als je bepaalde minions nog niet hebt. Later krijg je die wel en dan is het meestal ook tijd om daar in te trekken. Het lijkt een beetje op Zelda/Metroid in dat aspect. Er is dus wel een bepaalde vrijheid, er valt zeker veel te verkennen, maar verwacht niet dat je de bossen in kunt duiken zoals in Oblivion en dat je zomaar overal meteen kunt komen. Je hebt een beperkte vrijheid in het volgen van de quests, maar de meesten volgen elkaar in een logische volgorde op.

Over het bouwen van vestigingen: ik denk dat je het over de Overlord's toren hebt? Daar draait dit spel ook om; door quests wordt je eigen toren steeds uitgebreider en krijgt deze steeds meer kamers. Verwacht geen building sim, je vindt bepaalde quest objecten en dan merk je tijdens het volgende bezoek dat het interieur van je toren ineens is veranderd... of misschien heb je nu wel ineens een dungeon of een betere smitse. Dat soort dingen.

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dat klinkt als muziek in mijn oren :thumbs:

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    En dat is het ook ;)

6. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je erg van final fantasy en LOTR houdt, is deze game dan een beetje aan te raden? :9

7. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Ga weg uit de elvencave en doe andere missies, op een gegeven moment kom je bij de blue minion cave en dan pas kan je ze halen. Bij de elven dus niet, ik heb heel lang gezocht en gevloekt totdat ik door ging met spelen en erachter kwam dat je de minions pas veel later kan krijgen. Pas op, die cave is een bitch :+

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Qua stijl lijkt het zeker veel op LOTR. Die hobbit huisjes zien er echt bijna hetzelfde uit als in de films. Het ademt allemaal een high-fantasy sfeertje uit. Het lijkt dus niet op Final Fantasy. Je vindt er ook geen moderne technologie (of die heb ik tenminste nog niet gewonnen, maar dat zou me onlogisch lijken). Als je de Final Fantasy spellen bedoelt... daar lijkt het ook niet op. Denk vooral aan Fable (Xbox / PC) , met Dungeon Keeper (PC) invloeden en humor, The Horde (PC) achtige minions en Pikmin (GC) invloeden (dat laatste vooral qua strategie; het besturen van verschillende mannetjes met kwaliteiten die in verschillende situaties handig zijn).

9. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de game ook gehaald :) Net pas uit mijn tower, dus heb nog genoeg te doen ;)

10. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit spel niet verschrikkelijk eentonig. Wat is nou eigenlijk de bedoeling. Je moet constant de vijand verslaan, uiteindelijk kom je bij de eindbaas. En ga zo maar door?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    anders vat je even 80% van alle games die er bestaan samen :thumbs:

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Tot nu toe vind ik het niet eentonig :)

Btw, loop net door het dorpje Spree, zegt zo'n vrouw tegen me:
    'Is that a pumpkin in your pocket, or are you just happy seeing me?' :9

Brilliant!! _O_

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haha, juist net niet. Dit spel is alleen al leuk om de orginaliteit. In hoeveel console games (dus PC games niet meegerekend) kun je een leger monstertjes besturen? Weinig. En hoeveel zijn er daarvan Xbox spellen? Geen.

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Juist... Die Minions maken het spel echt heel erg leuk!

15. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad? Daar heb ik nergens iets over gelezen.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    pff, ik blijf maar vastzitten. Echt kut dat je niet gewoon een map hebt met de plaatsen van je objectives zoals in Oblivion.

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Lastig in te schatten. Zo ver ben ik nog niet. Laat ik het zo zeggen: het voelt niet te moeilijk of te gemakkelijk aan. Langzaam maar zeker leert de Overlord meer vaardigheden, maar tegelijkertijd word je ook in uitdagendere situaties gegooid.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu was het potentieel betere grafische aspect niet de main rede om voor deze versie te gaan i.p.v. de 360 versie, want ik geloof achter mekaar dat die laatste er ook slick uitziet. Het was meer het verschil in prijs, plus het feit dat de PC een beetje mijn main platform is geworden. Vechtspellen, klim-en-klouter-werk spellen, race etc. speel ik het liefst met een controller, bij shooters/RTS of dingen die erop lijken geniet de muis en het toetsenbord bij mij de voorkeur. Ik kan Overlord uiteraard ook gewoon met de 360 controller spelen mocht dat beter werken. Speel overigens ook op een HD scherm, op 1920x1200 om precies te zijn, waarschijnlijk niet zo'n groot scherm als waar jij op doelt maar op detail hoef ik t.o.v. de 360 versie niet in te leveren in ieder geval.

Maar ik heb um nu dus, bij Dynabyte gescoord voor 43 euries. Dalijk gelijk installeren :) Het boekje heb ik ieder geval al met een glimlach door zitten bladeren :D

Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dit vind ik tot nu toe ook het enige nadeel, het ontbreken van een map=(

20. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    nja ik weet niet.. ik weet nou wel hoe die wereld in elkaar zit.. anders pak je de map die bij je game zat ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina