1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt die twee schermpies naast elkaar, zou wel :thumbs: zijn!
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vorige pagina staan ze ;)
     
  3. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    He vette shit, bedankt! Zie je hier kunnen we goed het verschil zien. Het kan aan mij liggen maar ik vind de component veeeeeeel beter!
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is dit ook een 'lastige' discussie. De ene vindt dit beter, de andere vindt dat weer beter. Daarnaast heeft 'iedereen' weer een andere tv, die ieder anders omgaan met het signaal.

    Je moet het gewoon persoonlijk ervaren wat jezelf het beste/mooiste is.

    Je kan trouwens wel erg goed het verschil zien in de post van Kevf. Ik had zoiets al eerder gezien, maar daar moest je echt goed kijken wil je het verschil zien. Dat is bij Kevf wel anders!
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Vanaf september ga ik (voor mijn leeftijd) vrij veel verdienen, en dan meteen een nieuw tvtje kopen. Ben mijn 38cm tv wel een beetje zat 8). Heb dan een budget van 500 a 600 euro. Iemand aanraders? :+
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind op de plaatjes van Kevf juist component veel mooiere kleuren hebben en ook veel scherper lijken.
     
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ik ook :confused:
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het feit dat component veel donkerder is laat het optisch scherper lijken. Dat is in principe hetzelfde principe als de zwarte rand rondom je beamer. Echter component verlies hierdoor echt wel detail kijk maar eens naar de grond linksonder op de laatste twee plaatjes. Daarnaast lijkt vga iets meer washed out (wat trouwens dus niet minder scherp hoeft te zijn!!!), maar de foto geeft ook een ander beeld omdat die tegen een lichter vlak aan fotografeert.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze vraag valt onmogelijk te beantwoorden. Het is mede afhankelijk van de zender (360 in dit geval), de gebruikte kabels en vooral van je LCD tv! De ene LCD is de andere niet. Je moet het echt met eigen ogen zien. Ik gebruik persoonlijk component omdat ik de kleuren meer tot hun recht vind komen. De VGA kleuren vind ik iets minder maar de scherpte is wel iets beter. Die extra scherpte zorgt er echter wel weer voor dat jaggies eerder opvallen. Ook is het zo dat bepaalde tv instellingen niet meer mogelijk zijn op sommige tv's als je van VGA gebruik maakt. Al met al blijf ik voorlopig bij component.
     
  10. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien deze : Samsung LE-23R82B

    Is er op internet al voor €500,-.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  11. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Spaar door: LE32S81B 32 inch 650-700 euro :)
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even op het Component vs VGA vs HDMI verhaal terug te komen ..

    Eurogamer heeft onlangs de verschillende video uitgangen van de 360 getest met professionele opname apparatuur. De beste manier om een objectieve test uit te voeren.

    De test vind je hier: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78001&page=5.

    Wat blijkt nou uit deze test? Er is praktisch geen verschil in scherpte tussen de verschillende uitgangen! Omdat VGA en HDMI digitaal zijn wil dat nog niet zeggen dat ze een beter of scherper beeld geven dan een analoog video signaal.

    De HDMI kleuren zijn iets donkerder dan VGA en Component. Tussen VGA en Component zie ik praktisch geen verschil. Uit deze test blijkt dus dat Component geen degradatie in het signaal kent en dat kleuren net zo realistisch als VGA worden weergegeven.

    Enkele screenshots ..

    [​IMG]

    [​IMG]

    De conclusie is dan ook dat het van je TV (!) afhangt welk signaal nou slechter of beter is, elke TV gaat namelijk weer anders om met deze signalen. Al met al kan je dus iemand niet een Component of VGA kabel aanraden, je zal ze toch echt zelf eerst moeten testen.

     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  13. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik nu het kwaliteitsverschil zien tov HDMI als mijn computermonitor via VGA werkt :+
     
  14. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    het gaat meer waar ik een kabel los kan kopen.

    van digitale audio naar me xbox zodat ik sound heb op me tv van me xbox als ik HD speel
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 19" en 23" versies van de R71 en R8 zijn technisch niet te vergelijken met de andere versies 26" en 32" uit die serie.
    Als ik de manual van mijn R71 erbij pakt dan wordt er alleen gesproken over de 26" , 32" , 37" en 40".
    De 2 kleinste LCD's uit die serie (ook de R) zijn dan ook ideaal te gebruiken als monitor maar als tv voldoen ze niet.
    Spaar dan eventjes door en ga voor de LE26R82B.
     
  16. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje. Op mijn TV (LE32S62 van SamSung) staat bij kanaal 10 in het "kanaal infoblokje" (wat je krijgt bij het zappen) het kanaalnummer in rood, met een sterretje erachter. Dit is het enige kanaal waar dat is.
    Heeft iemand enig idee waarom dat is?

    En heeft iemand enig idee waarom ik nergens iets kan vinden op internet over mijn TV?? \Zelfs niet op samsung site :eek:.
     
  17. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er zon 5 seconden over gedaan
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=LE32S62 &btnG=Google zoeken&meta=
     
  18. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed stuk, bedankt. Ik ga het gewoon afwachten. Als ik het signaal mooi genoeg vindt op mijn nieuwe tv dan hou ik lekker de component kabel. Ik neigde toch weer naar component op basis van de foto's. Ik weet iig dat er geen enkele reden is om die Elite aan te schaffen...

    *)
     
  19. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    een snel vraagje !

    een contrast ratio van 3000:1, is redelijk goed toch ?
     
  20. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina