Jah precies, ik kan best wel begrijpen als iemand een keertje met Barcelona of Brazilië online wilt spelen. Maar zelf doe ik het nooit, want er is niks aan. Ik vind het veel leuker om met redelijk goede teams te spelen, maar met minder individuele kwaliteiten. Bijvoorbeeld een team met 1 of 2 top spelers en de rest goede spelers. Barcelona en Brazilië hebben beiden zoiezo 11 top spelers in de basis.
Wat zou ik graag in PES7 willen zien: - Directe controle over de speler die ik selecteer. En niet dat hij eerst nog even 2 stappen loopt, dat gebeurt eigenlijk altijd wel waardoor je onnodig uit postitie bent. - Betere en vooral realistische benadering van de spelers in het echt. Spelers zijn soms ontzettend overrated en dat maakt het nep. - Ik wil graag volledige controle en niet meer dat ik maar 8 richtingen uit kan. - De muur wil ik kunnen plaatsen bij een vrije trap van de tegenstander. - Ik wil zelf bepalen of de bal wegschiet als ik de bal in mijn eigen 16 heb, de CPU schiet soms gewoon de bal zelf weg terwijl ik toch echt niet druk en ook daarvoor niet gedrukt heb. Ik bepaal dat liever zelf. - Strafschoppen wil ik graag echt zelf bepalen, dus ook de Panenka en hoe hard ik schiet. - Minstens 2vs2 mode online. - Meer licenties gaarne, schud maar even met de moneybag Konami. - Geen slowdown als er per ongeluk 10 spelers rondom een strafschop gebied staan. Er is nog veel meer dat ik zou willen maar dit zijn de pijnpunten voor mij persoonlijk.
kan me in alle pnt eigenlijk vinden. En ze mogen wel eens wat doen aan de Masterleague (al spelen de meeste denk ik alleen maar online of tegen vrienden). Verder vind ik dat het niet te uitgebreid moet worden, dan ligt het spel zo vaak stil om even een muur klaar te zetten ofzo en ja de pingels. Die moeten ze gewoon zo maken als bij Fifa. Tis altijd mooi als je tegen iemand speelt en je weet dat hij als keeper een hoek gaat kiezen. Dan is een tikje rechtdoor genoeg (a la Panenka )
Ik kan me wel in jouw punten vinden, maar wat ik zelf graag zou willen zien is: - Betere keepers (AI, lopen in de 16, snelheid van het uitschieten/uitgooien, en het plaatsen van een bal als je hem uittrapt) - Meer clubs/landen/stadions/ballen/schoenen/competities. Gooi desnoods alle deelnemers van de Coppa America, CL en UC in het spel (ook clubs die in de voorrondes meedoen) Ook het aantal competities; 5 is wel heel erg laag vergleken met Fifa. - Eidenlijk eens een echte carriere mode, en niet zo'n goedkoop dingentje dat Konami produceert.
Daarom hoop ik dus ook dat de aantal puntne die je kunt krijgen bij een ranked match ook worden beinvloed door met welke team je speelt en niet alleen winst+verlies+rank .
Ze moeten gewoon dat hele pnt systeem afschaffen. Dat is de reden waarom iedereen met Inter en Brazil speelt. Ik doe tegenwoordig alleen maar non-ranked matches en hier zie je wel dat iedereen 'andere' teams kiest.
Wat ook wel leuk zou zijn, is als je belangrijke WK en EK-wedstrijden kan naspelen van vroeger zoals bijv die finale tegen Argentinië of met de gouden generatie van '88 spelen ofzo.
Ik had het er vanmiddag nog over met een maat: Als PES nou eens de carrieremodus van Fifa 06 zou gappen, dan wordt PES 2008 een echte topper. Dus lekker het seizoen beginnen met Aston Villa of West Ham United. Vervolgens je doelstelling realiseren...bijvoorbeeld 9e of 13e worden in de competitie. Aan het eind van het seizoen moet er dan een lijstje ontstaan met clubs die je willen hebben. Een subtopper als Tottenham of Newcastle moet je Engeland's 5e club laten worden( na Manchester, Chelsea, Arsenal en Liverpool ). Weet je dit te realiseren, dan dienen clubs als Chelsea of Liverpool je te vragen. Echt een spannend systeem lijkt me. En sta je per ongeluk met Aston Villa of West Ham in de degradatie-zone...dan wordt je ontslagen en dan moet je een stapje terug te doen. Een promovendus als Birmingham City zal je dan gaan vragen, of je moet zelfs een klasse terug. Die divisie waar nu Charlton Athletic gaat spelen. Dat was altijd een reden van me om Fifa te halen. Goeie presentatie...mooie graphics en spannende carriereverlopen. Daarnaast kocht ik ook altijd PES...fantastische gameplay ( wat Fifa dan weer wel mist ). Speelt echt heerlijk. Fifa 07 en die WC-edition heb ik niet gehaald...de gameplay wil maar niet echt verbeteren t.o.v. PES. PES is nu voor mij de absolute koning...maar een betere carrieremodus ipv een MAster-League is wel welkom! Ontslagen worden of door andere clubs worden gevraagd is toch prachtig?
Konami staat al enkele jaren garant voor het leveren van voetbalspellen van hoge kwaliteit. PES 6 bleek goed gevallen te zijn bij de Xbox 360 bezitters en dat zal dan ook de voornaamste reden geweest zijn voor Konami om door te gaan met een volgende titel. Het spel zal de naam PES 2008 dragen en zal enkele nieuwe features naar de franchise toe brengen. Één van die nieuwe toegevoegde content is namelijk een functie om je eigen stadions te creëren. Als dit nieuwtje al goed klinkt, zal het volgende nieuws helemaal als een bom inslaan, want volgens de site Xboxic zal het spel namelijk al speelbaar zijn in augustus. Dit is natuurlijk erg goed nieuws, want vele voetbalfans zijn benieuwd wat Konami dit keer uit de kast heeft gehaald om hun nieuwe game tot een groot succes te maken. Het spel zal speelbaar zijn in Leipzig tijdens de Games Convention. Helaas zullen we nog eventjes moeten wachten voordat we gameplay beelden te zien krijgen, maar men heeft nu wel alvast een datum om naar uit te kijken. bron: www.xbox360only.nl Dus toch een stadium builder Zou wel supervet zijn !!
Klinkt inderdaad vet Zijn we direct van het gezeik af dat er niet genoeg stadions inzitten edtit:/ Ik zou dan ook even een lijstje noemen van mijn wensen: - Geen overated spelers. Ookal staan ze met hun kop op de cover! - Betere verhouding tussen offence / defence. Vind dat defence wel wat sterker ingesteld mag worden. - mogelijkheid om replay op te slaan - 2 vs 2 online (4 vs 4 t/m 11 vs 11 mag ook ) - volledige edit mode, met de optie om alle veranderingen te verspreiden via live - dat was het voor nu *)
Enkele punten die horen bij het ontwerpen van een stadion: - veld ( licht/donker groen, verticaal/horizontaal/in cirkelvormen gemaaid ) - doelnetten ( verschillende kleuren, zwarte netten van Chelsea bijv. ) - tribune ( 1/2/3 ring(en), ovaal,hoekig gebouwd, kort/ver van het veld,kleur ) - de palen waar de netten aan vastgemaakt zijn achter de goal - de clubnaam in de tribune gedrukt Verder nog enkele ideetjes?
Zo'n stadion builder is toch maar een extra'tje...Ik wil gewoon dat ie lekker speelt en het gevoel goed is. En als die keeper weer zo lompt uitkomt als deel 6 op de 360 dan word ik gek ! Vielen jullie dat ook al op, dat die keeper soms echt veel te snel uitkomt uit zichzelf en daardoor kreeg je veel meer dezelfde (lompe) goals dan in vroegere delen. Dan zijn er nog 2 verdedigers naast de spits en toch komt de keep uit en hoef je alleen maar op de schietknop te drukken en wordt er gescoort. Dat was echt jammer....
Ja echt belachelijk, ik scoor nog best wel vaak zo maar krijg ook wel is een goaltje tegen. Als de keeper in zijn goal blijft staan is het veel minder snel een goal maar het is niet anders.. Ik wil eigenlijk gewoon dat ze alle simpele dingen verbeteren.. Keepers en uittrappen, het uitkomen, meer vrije trappen variaties (breed leggen en een kanonschot), backs die backs worden! Iets anders dat ik er graag bij zou zien is de WB's bij de Defence en het middenveld en een WF voor op het middenveld! Dat je dus kan kiezen tussen een SB of een Wideback, iemand die nog meer opkomt. Hetzelfde geldt voor de WF op het middenveld, een RMF die eigenlijk een verkapte buitenspeler is. Dat zou ik leuk vinden.. Ook zie ik graag een playmaker komen als positie, een man op het middenveld die het spel verdeelt en dus ook die rol opzich neemt en zich zo gedraagt. Nu kan je wel Pirlo als DMF zetten bv, maar Riquelme is een AMF en toch echt de spelmaker van Argentinië. De AMF staat naar mijn mening te ver naar voren en dus mis ik dat een beetje. Het zal wel niet gebeuren, maar mij lijkt het wel vet.