1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een Ps3 en een Xbox 360, tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Xbox 360 (mijn mening):

    - Online gamen is leuker (games) en werkt veel makkelijker (Live menu)
    - Online praten/chatten gaat makkelijker (hoeft niet eerst een knop in te drukken om te kunnen praten)
    - Achievements
    - Game Darkness - is weinig verschil tussen xbox360 en PS3 - bron Gamespot.com

    Ter info: Blueray of DVD-HD gebruik ik niet;)

    Uiteindelijk komt Metal Gear Solid 4 alleen op de PS3, dat is voor mij genoeg om de PS3 aan te schaffen.
    Of GTA 4 er mooier uitziet op de PS3 zal waarschijnlijk niet, ze zijn uitgegaan van de Xbox360.

    Het allebei hebben is een luxe probleem:D
     
  2. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alleen de xbox360 maar ik heb al veel op de ps3 gespeeld een 30keer tal zoits, paar uurtjes soms en ik vind de ps3 persoonlijk ook wat minder, ik vind de controller ook minder, ik heb vroeger altijd op ps2 gespeeld maar toen ik de xbox360controller vastnam dan vond ik dat 100keer beter in mijn hand liggen en het menu is ook veel overzichtelijker en ik vind het beeld vand e xbox360 ook persoonlijk wat mooier,maar dat is persoonlijk
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony: 'productieproblemen PlayStation 3 zijn verleden tijd'

    http://http://life.tweakers.net/nieuws/48240/Sony:productieproblemen-PlayStation-3-zijn-verleden-tijd.html

    Zozo, iedereen die nog een PS 3 wilde kopen kan nu weer naar de winkels want de productieproblemen zijn voorbij |:-|:-

    Ik denk dat Sony nog niet eens zn eerste voorraad heeft verkocht van november 2006....
    Leuk stukje om in het nieuws te komen, dat dan weer wel :thumbs:

    Nog een leuk artikel op Tweaker.net
    'Tweederde consolegebruikers kent filmafspeelmogelijkheid niet'
    http://life.tweakers.net/nieuws/48245/Tweederde-consolegebruikers-kent-filmafspeelmogelijkheid-niet.html


    MS en Sony moeten hun "all in one concept" dus beter in de markt zetten want de mainstream gamer maakt dus nog niet in grote getallen gebruik van de mogelijkheden.

    Als echt blijkt dat mensen niet in grote getallen HD of Blu-Ray films gaan kijken zal Sony daar het minst blij van worden aangezien ze daar nu juist op hopen....
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2007
  4. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Misschien wordt er vanuit gegaan dat Sony zich nog moet bewijzen, echter is dit al geschiedt door de eerdere verkoop van de PS2…..ik geloof iets meer dan 100 miljoen consoles. Een aantal waar Microsoft van kan dromen en daar kunnen ze de verkoop van de eerste Xbox bij optellen.

    Zowel hd-dvd als blu-ray zijn nog vrij onbekend bij het grote publiek, echter geeft de PS3 het voordeel dat je niet weer een extra apparaat in je televisiekastje moet plaatsen, dit in tegenstelling tot de hd-dvd van Microsoft. Een nog groter voordeel is dat Blu-ray niet alleen gebruikt wordt voor films maar ook voor games. Iedereen ziet dat spelletjes steeds uitgebreider en mooier worden, natuurlijk vereist dit ook de nodige opslagcapaciteit. Misschien kan men nu nog games op een dvd proppen, maar ook dit is niet ongelimiteerd. Het zelfde hebben we trouwens al gezien bij de overgang van cd-rom naar dvd, ook hier was de overgang naar een grotere datadrager onvermijdelijk. Naar alle waarschijnlijkheid zal de standaard toch blu-ray gaan worden, mogelijk trekt dit ook consumenten over de streep om toch een PS3 aan te schaffen.

    Als men beide machines ontleed is duidelijk dat de 360 ondergeschikt is aan de PS3. Maar de beste is niet altijd de betere, ook dit hebben we al eerder gezien met de Xbox en de PS2.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hoe zo onderschikt? De ene console heeft zo zijn voordelen tegen de andere. Microsoft heeft andere keuzes gemaakt dan Sony (voor de chip, grafische kaart en het geheugen).

    Qua hardware specs denk ik dat de Xbox 360 soms een streepje voor heeft op de PS3, soms heeft de PS3 een streepje voor, maar de meer waarde wat betreft gaming zie ik niet. Beide consoles zijn aan elkaar gewaagd. Het verschil tussen de PS3 en de Xbox 360 is niet zo groot als het verschil tussen de PS2 en de Xbox

    /Mod Even wat "oude" berichten weg gehaald (zie verder pag 48 ) Beperk in deze discussie je over PS3 vs Xbox 360 vs Wii
     
  6. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Rumble laat hoogstens nog een jaar opzich wachten. Kwa games, kijk je naar het aantal games of het soort games? Heavenly Sword lijkt wel erg op God of War. Valt een beetje in de categorie Ninja Gaiden. Voor dit soort spellen zal ik toch voor een PS3 kiezen.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Als SSBB al niet belangrijk is (een van de, of zelfs de, best verkopende Cube games), dan moeten ze wel echt wat knallers op stal hebben staan voor de e3.
    :eek:
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi verhaal maar één op één copy van de marketing machine van Sony ;)
    Kun je me met deze wijsheid (dat spellen mooier en groter worden) toch eens uitleggen waarom pc games als Crysis wel op DVD uitgebracht worden...??
    Er zal geen 360 of PS 3 game mooier worden dan die game lijkt me zo...

    Ook is er over "de standaard" nog niets bekend buiten het feit dat dit pas ergens in 2008 beslecht zou worden (als je luisterd naar hoe de industrie er over denkt...).

    Bovendien kan het een nadeel zijn dat je game console ook gebruikt word als film station aangezien je BR of DVD drive veel vaker langer achter elkaar aanstaat wat de levensduur ook kan verkorten (zie PS 2 die vaak disc errors kreeg omdat veel mensen hem ook gebruikte als DVD speler...).
    (niet de de levensduur op dit moment goed is van de 360 trouwens als ik de verhalen overal zo lees ;) )
     
  9. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik overweeg in de toekomst een PS3 aan te schaffen naast mijn Xbox360 als er een exclusieve game uitkomt die ik de moeite vind. Maar enkel op voorwaarde dat ik de game zonder problemen online kan spelen.

    Mijn vraag naar de PS3 bezitters: staat het online gebeuren reeds op punt?
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Online gaming werkt tot nu toe prima. Heb tot nu toe nog geen één keer lag gehad. Speelt echt prima. In de toekomst word het nog uitgebreid met oa Home.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zal boss leuk vinden ;)

    Beetje raar nieuwsbericht, though... De feitjes na de update zijn denk ik dus van de huidige Uncharted game...
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  12. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Misschien is het niet helemaal eerlijk om de console met de PC te vergelijken.
    De PC maakt immers gebruik van de harddisk, hierdoor kan men bestanden tot het uiterste comprimeren en vervolgens wegschrijven. Op de PC moet je een game dan ook altijd instaleren, met een console kan je direct aan de slag, dit maakt dus een wezenlijk verschil tussen de consoles en de PC. Misschien biedt de DVD zodoende nog voldoende opslagcapaciteit voor je PC, maar haal je ook het optimale uit het spel met je grafische kaart van 3 jaar oud en een interngeheugen van 512 MB…..waarschijnlijk niet. En waarom niet, omdat games steeds mooier en groter worden en dus veeleisender*)

    De PS3 biedt voor games ook de mogelijkheid om gebruik te maken van de harddisk om zodoende laadtijden te versnellen. Op de 360 ontbreekt deze optie, daar niet iedere 360 standaard is voorzien van een harddisk, deze mogelijkheid had men wel met de Xbox:confused:

    Ik denk dat jezelf wel ziet dat men in der loop van jaren steeds weer is overgestapt op een groter opslagmedium. Mocht dit niet nodig zijn geweest dan hadden ze een game als Crysis ook op een CD-Rom kunnen uitbrengen, om mijn eigen wijsheid maar te gebruiken, waarschijnlijk is het spel hiervoor te mooi en complex, dus te groot;)
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, duidelijk verhaal waar zo op het eerste gezicht geen speld tussen te krijgen is dus dat doe je goed ;)
    Waren het niet dat iedere multi console ontwikkelaar heeeeeeel duidelijk heeft aangegeven dat beiden consoles in wezen even krachtig zijn met allebei zo de voor en nadelen.
    Epic heeft heel duidelijk gemaakt dat ze echt 512 MB Ram geheugen nodig hadden etc. Iets wat de 360 weer heeft en de PS 3 weer niet (2 x 256 MB ).
    Heeft eigenlijk geen zin om diep op in te gaan omdat ik en velen met mij niet de technische knowhow hebben om dit goed te doorgronden.

    Feit blijft dat zo'n beetje alle ontwikkelaars aangeven dat beiden consoles zo hun voor en nadelen hebben zodat ze allebei als "even sterk" of "even goed" gekwalificeerd kunnen worden.

    MS console is makkelijker voor te ontwikkelen dus komen er sneller mooiere games op uit dan op die van Sony (zie laatste anderhalf jaar).
    MS heeft vanaf het begin duidelijk aangegeven dat beiden krachtige "racewagens" hebben en dat het aan de stuurmanskunsten ligt wie er voorop komt en blijft te liggen.
    Sony daadentegen heeft de 360 lange tijd Xbox 1.5 genoemd en zal dus moeten laten zien dat de games er minimaal de helft mooier uit komen te zien dan op de 360.
    Dat is iets dat ze heel deze generatie niet zal lukken als ik zo naar de verschillende opmerkingen kijk van de ontwikkelaars.

    Zoals meerdere gamers hier al aangeven die een PS 3 hebben of gaan kopen.
    "die zijn blij met wat kleine verschillen tov de 360 games".
    Met de E3 van 2005 verwachte de wereld meer dan kleine verschillen en dat gaat geen Blu Ray ons deze generatie brengen is mijn mening ;)

    Edit: ik las je verhaal nog even terug en je geeft aan dat console games niet met pc games vergeleken mogen worden terwijl Sony dit dus wel doet...(je moet het meer als een super computer zien etc.)
    En met je beredenering dat ps games gebruik maken van de HD... Sja, dan kunnen we dus binnenkort wel Crysis graphics op de PS 3 verwachten aangezien de games op de PS 3 dit ook doen????
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hm, erg vreemd. Als SSBB niet belangrijk genoeg is, dan moeten ze echt een aantal flinke games hebben. Mario Galaxy is voor mij al voldoende, dat word denk ik echt de klapper van Nintendo. :) Ik hoop ook op een nieuwe MarioKart.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Maar er staat ook achter dat er wat nog niet eerder getoonde games gaan komen. Ik verwacht iig een Mario Kart voor de Wii met online modus (ik hoop online bob-omb battle. Dat alleen al is het waard om een Wii te kopen _O_).

    Daarnaast verwacht ik heel misschien al iets van de nieuwe Wii Zelda. Die schijnt namelijk al 1,5 jaar in de maak te zijn en dus is het wel tijd voor een video.

    En misschien 1 a 2 nieuwe franchises?

    Nu we het toch over SSBB hebben:

    en nog meer nieuws:
    Bekijk vooral het laatste dikgedrukte stukje

    EN

    Trailer van The Last Remnant (Xbox360, PS:cool::
    [gt]79648[/gt]

    Edit: Waarom werkt ie niet? http://www.gametrailers.com/player/usermovies/79648.html <--- daar dan...
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2007
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hopelijk kan je wel Online met SSBrawl, anders is dat een erg grootte gemiste kans van Nintendo.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk niet dat de game een online mode zal hebben. Voor veel mensen zal dit een gemis zijn, maar een game zoals Smash Brothers vind ik een stuk leuker in offline multiplayer.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Gaat wel online krijgen, hoor ;) (De developer zei vorig jaar tenminste een online modus te willen implementeren) Metroid Prime 3 daarentegen niet, maar dat kan je lezen in mijn bericht op de vorige pagina.

    Ik kijk nu best wel uit naar Metroid Prime 3. Vooral omdat het nu al de mooiste Wii titel genoemd wordt, maar nog meer omdat ik de trilogie af wil maken ;)
     
  19. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd wanneer Metroid in Europa komt, 26 augustus voor Amerika toch? Ik hoop dat ze niet te lang wachten hoor, dan ga ik in augustus of september toch maar een Wii erbij halen.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien doelt men niet op de specifieke graphics die het oog strelen, maar op alles. De interactie, de physics, noem maar op... Maarja, het beloofd alleen maar voor de toekomst. Uncharted is één van de mooiste consolegames die ik tot nu toe gezien heb, en dan nog maar 30 procent gebruiken van de Cell, impressive :). Maar langs de andere kant, zo zie je maar dat de Cell moelijk te doorgronden is. Maarja, vind ik niet zo erg, zo komen de echte goede ontwikkelaars goed naar buiten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina