[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 4]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren Hot Fuzz en Tokio Drift gekeken

Hot Fuzz had ik al een x gezien, vond hem deze keer nog beter :D
    Echt super film, komt heel hoog op mijn lijstje aan het einde van het jaar!
    Cijfer: 8.5/10

Tokio Drift had ik hele lage verwachtingen van, stopte deze in de DVD speler met het idee, geile japanse meisjes en veel te snelle auto's, komt goed.
    Kwam uit op een sterke film met een flinterdun verhaal, maar wel goed uitgewerkt. Aangezien ik me goed kon focussen op de film (alleen thuis) werd ik best meegesleept in de film, en dat is een goed teken. Ja, veel beter dan ik had verwacht.
    Cijfer: 7/10

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Agreed. :)

3. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag ff kaartjes reserveren voor de premiere! die film word zo tof! alleen een paar dingen die ech heel gay zijn: bumble bee is geen kever meer, vonden ze kennerlijk niet stoer genoeg, en megatron is geen geweer meer.

4. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Goal II: Living The Dream (7,0)
    Toch wel aardig vervolg op Goal!, nu bij Real Madrid waarbij de nodige spelers van Real (Beckham, Gravesen) ook meespelen...

Murderball (9,0)
    Fantastische docu over rolstoel rugby; het ene moment is 't erg ontroerend, een ander moment weer spijkerhard

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wow heb Shooter ook net gezien _O_ Eindelijk weer een goede actie film! En tja snipers blijven vet.:)

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Eergisteren Die Hard 4.0 in de bioscoop gezien. Ik vind het weer een echte lekkere Die Hard, wat een actie! :thumbs:

7. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Die Hard 4.0.

Zeer goede film met prachtige actiescènes. Het eerste deel is niet langer mijn favoriet uit de serie.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2007
  8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Die Hard 4.0

Gewoon vet. :cool:

9. Ashavan

Ashavan Guest

Goal 2 wil ik ook nog zien, maar om de 1 of andere reden werkt ie niet echt geweldig.

Gelukkig nog andere films gezien.

Next
    Een aparte film met Nicolas Cage. Hij kan 2 minuten in zijn eigen toekomst zien, maar om de 1 of andere reden met behulp van een vrouw lukt het hem verder te kijken. Het was qua actie redelijk en verhaallijn ook.

Je moet wel opletten aangezien je op een gegeven moment een heel stuk gezien heb en weer teruggegooid wordt naar een punt 20-30minuten eerder omdat hij alleen een mogelijke toekomst bekeek.

7/10

Shooter
    Een sniper die wordt gebruikt en in een complot terecht komt. Zoals gewoonlijk wilt de held wraak en zijn naam zuiveren en gaat in zijn eentje hordes tegenstanders uitmoorden onderweg.

Echt diepgaand was de verhaallijn niet en had de indruk dat alles een beetje erbij zat om opvulling te geven en een poging om semi-diepgang te geven.

Maar goed vergeleken met andere actie films is de volgende uitspraak wel van toepassing: "Bij gebrek aan beter is dit een geweldige film" en zo ook "Best of the mediocre".

7,5/10

Happily Never After
    De animaties en humor a la Shrek zijn nu wel genoeg uitgemolken en worden erg eentonig. Happily Never After behandeld het verhaal van Cinderella/Assepoester. Maar nu kan de boze stiefmoeder de macht overnemen over geheel sprookjesland en zorgt dat de slechterikken in de sprookjes opeens een Happy Ending krijgen.

Assepoester gaat op zoek naar de blonde hersenloze stud genaamd Prince aangezien hij altijd de verhaaltjes tot een goed einde brengt. Maar hij is zo'n knurft dat de vaatwasser van het paleis uiteindelijk de held van de dag wordt en Assepoester voor zich wint.

De humor is erg weinig, simpel, saai. Qua sprookjes animaties is Hoodwinked toch een veel leukere film.

6/10

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Transformers al gezien in voorpremiere, echt vet :) Bumblebee is veel vetter zo trouwens, kevers zijn so passé

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
  12. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Next.

Zojuist toch nog even Next bekeken, maar de film viel me een beetje tegen. Wel vond ik het leuk dat je soms om op het verkeerde been werd gezet door zijn wisselende beelden van de toekomst. Verder was het verhaal een beetje eenvoudig en niet goed uitgewerkt.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2007
  13. WardNL

WardNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Transformers

Flauw acteerwerk. Special Fx om koppijn van te krijgen. De pest is dat de Transformers zo gedetailleerd zijn dat ze amper herkenbaar zijn als robots.
    Wanneer ze knokken zie je eigenlijk een grote waas, heel verwarrend.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dejà Vu gezien, en hij was cool. Zat een goede lading spanning in, en het verhaal zat netjes in elkaar. Denk dat ik een 7,5 geef, gewoon goed niet mindblowing ofzo.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Vond het inderdaad ook tegenvallen. Het is nog net geen Uwe Boll produktie. Om te huilen :'-( Heel mijn nostalgie verziekt door hun die zonodig amerikaanse propaganda subtiel proberen te verwerken en zo de verhalen van de transformers onderling links laten liggen en te veel om menselijke normen en waarden richting. Tyf toch eens op met die troep.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Jammer om te horen, want ik wilde hier heel graag naar toe. Nu wacht ik denk maar tot hij in de videotheek ligt.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Transformers: wat hebben ze me aangedaan!!

Ok dat er een aantal dingen niet meer in voorkwamen kan ik mee leven, zoals:

- Niet die bekende openingstheme

- Nauwelijks herkenbaar transformeergeluidje

- Niet de officiële stem van Prime

En zo nog wel een aantal dingen. Maar de film had zelf echt zo ontzettend veel beter gekund. Het verhaal (welk verhaal?) is echt om te janken. Spanning komt er niet in voor en verder at random een actiescene zo hier en daar. Als ze de verhaallijn hadden gepakt van 1985 was het stukken beter geweest.

Verder is de film doordrenkt met onderbroekenhumor, wat zelfs tot twee keer toe echt letterlijk wordt genomen. De ‘aanvoerder’ van sector seven lijkt bijvoorbeeld ook zo weggelopen vanuit een Mr Bean film. Transformers die verstoppertje spelen, flauwe grapjes over masturbatie en woordgrapjes die nog net niet letterlijk uitgelegd worden……

De transformers zelf hadden imo ook veel beter uitgewerkt kunnen worden. De herkenningsfactor was alleen aanwezig bij Prime en Bumblebee. Dat had dus ook best gekund bij de andere Decepticons. En wtf doet Megatron te transformeren in een vliegtuig? Volgens mij hoort dat nog altijd een pistool te zijn. Daarnaast komt Megatron ook nog eens alleen langs voor de laatste 15 minuten langs.

Ik weet dat dit soort films nooit ontzettend hoog scoren op inhoud. Echter Spiderman, The Hulk, Daredevil en Batman begins en uiteraard V for Vendetta zijn films die wel zorgen voor een flinke dosis spanning en vermaak iets wat bij Transformers totaal niet het geval was.

Blijft over: De indrukwekkende graphics en special fx. Perfect! Hier is duidelijk al het budget heen gegaan.

Al met al had ik naar een andere film moeten gaan en de herinnering aan G1 moeten koesteren.

Ps een vette anime-remake van de originele film ben ik dan wel weer voor.

19. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    :|

Tering, echt zo erg?! Ik ben van plan zondag te gaan.. Maar ik krijg nu toch wel lichte twijfels om deze in de bios te checken..

//edit; op imdb.com lees ik toch overwegend positieve reacties.. Ik ga er wel heen, ben toch wel benieuwd. :)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb een pathe-pas, dus mij maakt het niet uit als ik een keer een mindere film zie. Maar het is idd niet wat ik er van verwacht had. But go see for yourself ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina