TimeShift

Discussie in 'Algemeen' gestart door party crusher, 25 aug 2005.

  1. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]


    timeshift is een first person shooter waarin je een testpiloot genaamd Michael Swift bent. als michael wordt je door de overheid ingehuurd om een paar nieuwe technologieën te testen. de eerste is een tijdmachine, in het spel bekend als de chrononicon, en het andere is een Quantum suit.dit pak zorgt ervoor dat je moleculaire structuur behouden blijft tijdens het tijdreizen.
    met dit pak kun je ook een paar leuke trucjes, zoals het vertragen, pauzeren en terugspoelen van de tijd, wat voor een paar leuke gameplay elementen zullen zorgen en moet worden gebruikt om puzzels op te lossen.
    [​IMG]
    het verhaal gaat als volgt. Michael gaat terug in de tijd naar de twintigste eeuw en wanneer hij naar zijn eigen tijd terugkeert is de geschiedenis verandert en moet hij alles weer rechtzetten in het heden.
    [​IMG]
    TimeShift is voorzover ik weet de eerste FPS die gebruik maakt van tijdmanupulatie. en de makers zijn van plan om alles anders en beter te doen dan andere games die dit ook gebruikten. wanneer je bijvoorbeeld een gebouw afspringt en je valt waarschijnlijk dood dan kun je de tijd wel terug spoelen maar dit zal geen effect hebben op jou. de tijdmanipulatie zal alleen de omgeving omvatten. dus als je eerst een steen naar beneden weet te gooien en daar dan achterna te springen op dezelfde hoogte dan kun je de steen terugspoelen zodat de steen je weer omhoog duwt.
    en zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt doen met de tijdmanipulatie.
    [​IMG]
    de makers zijn ook van plan om een multiplayerfunctie te maken waarbij er ook met de tijd kan worden gespeeld.
    maar hoe ze dit willen doen is weer een grote vraag.


    mij lijkt deze game wel vet te worden. gebruik maken van 4D in een shooter klinkt wel tof en nu nog afwacht hoe het eindproduct wordt.

    voor het artikel die dit bovenstaande verhaaltje inspireerde klik hier
    voor meer screens klik hier
    en voor een video interview en wat ingame beelden klik hier
    en voor het XBW artikel klik

    edit: de developers van deze game zijn trouwens Sabre Interactive (ik kan niet zo snel een game van hun bedenken) en het wordt uitgegeven door Atari
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd echt niet van dit soort spellen en ik wil ook nog zeggen dat ik het spel lelijk vind...
     
  3. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ieder zijn mening
    mij lijkt ie wel hard worden
    trouwens sommige screens die ik heb gepost zijn al wat verouderd.
    die werden vrijgegeven toen de pc versie werd aangekondigd
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt dat je zo respectievelijk terugreageert ik verwachte (wat hier nog wel eens gebeurd) een grote mond. Maar ik vind zulke spellen helemaal niks hoewel het er idd grof uit ziet.... houd ik wel van maar ik denk dat ik een trauma aan die eerste doom spellen heb overgehouden wat een enorme kutspellen waren dat eigenlijk maar dat terzijde wie zij eigenlijk de makers van dit spel?
    En die timeshift(daarom heet dat spel vast en zeker zo)-functie lijkt me wel wicked.
     
  5. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    het wordt gemaakt door sabre interactive en uitgebracht door atari
    had ik waarschijnlijk al in de begin post moeten zetten maar ach
     
  6. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    dit lijkt me een erg bruut spel. H
    Had er al eerker iets over gehoord.
    Het was in blinx (ik weet dat dit een totaal ander spel is) ook altijd lol om met de tijd te spelen en een shooter waar je dat kan doen is gewoon bruut (maar zoals eerder gezegd een blijk van mening).
    Hoop wel dat ze het een beetje kwalitief uitwerken en zeker een erg belangrijk deel van het spel moet worden dat bij de meeste puzzels moet worden gebruikt.
    En het moet vanzelfsprekend ook een beetje netjes uitzien
     
  7. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik wel vet vond van een paar filmpjes is dat zo een vijand uit elkaar spat door die kruisboog en dat ie dan weer wordt terug gespoeld en dan zie je al die stukjes weer in elkaar vliegen.
    maar wat ik me het meeste afvraag is hoe ze dat willen verwerken in een multiplayerspel.
    maar 1 ding is zeker, als het ze lukt het goed te verwerken dan wordt dit spel een absoluut unieke multiplayer ervaring.
     
  8. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    dat moet inderdaad moeilijk worden.
    schiet je iemand af (krijg je een kill) spoeld een ander terug.. daar gaat je kill (übersamenwerking)
     
  9. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    missichien dat je dan alleen kan vertragen en de tijd stoppen ofso.
    en dat terugspoelen dan alleen kan in een team game
     
  10. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb trouwens gevonden welke games sabre interactive nog meer heeft gemaakt, en dat zijn er niet veel(1 om precies te zijn)
    hoe dan ook sabre heeft ook will rock gemaakt, een game uit 2003 die erg middelmatig was, ik heb zo het gevoel dat dit hier niet het geval zal zijn.
     
  11. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    sorry hoor maar vind het een bout game :)
     
  12. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de filmpjes van IGN gezien. Ze zijn weliswaar gemaakt in mei, maar ik vond de textures totaal niet gedetailleerd. Het zag er een beetje uit als een opgepoetste versie uit van Painkiller. 'Standaard shooter met overdreven wapens' springs to mind.
     
  14. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    hetlijkt me wel een leuke game maar vindt het vertagen etc. zo klote om te gebruiken
     
  15. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    De tijd wordt wel eens vaker als vierde dimensie genoemd. Over deze vierde dimensie hebben wij als ordinaire schepsels geen vat. In TimeShift is de fysica echter al wat verder geëvolueerd en heb je als speler de unieke eigenschap om met de seconden te kunnen spelen. Dat houdt voor deze sci-fi-FPS in dat je onder andere de tijd (beperkt) terug kan draaien, waardoor je zelf de beste manier kan zoeken om doorheen vijandelijke stellingen te geraken. Kies je immers de verkeerde weg, dan kan je nog altijd eventjes de tijd terugdraaien en opnieuw proberen (damn, ik wou dat ik dat ook kon doen met mijn examens).

    TimeShift zal in de eerste helft van dit jaar op Xbox, PC en Xbox 360 verschijnen. De grafische engine achter dit spel is tot heel wat in staat, en blijkbaar ook tot lekker gedetailleerde character-models. Kijk maar eens naar de vier nieuwe screenshots die we te pakken kregen.





    hier staan ook de nieuwe screenshots
    http://www.gamespot.com/xbox360/acti...reenindex.html
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    In de veronicagids staat een FRS reclame waarin dit spel op eind september staat. Klopt dat wel? Ik dacht dat het wat vertraging had opgelopen?
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Vreemd dat er zo weinig wordt gepost in dit topic :eek:
    [gt]19184[/gt]

    Deze trailer zag ik laat op de marketplace staan, en die heeft me toch wel warm weten te maken voor deze game :D

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Meer screens
    Nog meer screens

    Die screens zijn wel allemaal uit april, maar dit topic kon wel een update gebruiken.
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    KUT GAME DIT :confused:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom? :confused:
     

Deel Deze Pagina