Nou ik heb zelfs de Royal Edition op de PC, met klein zwaard, T-Shirt, bonus-DVD extra en weet ik veel allemaal, leuk en aardig, maar van het spel moet ik toch echt een beetje huilen..
Ik heb het idee alsof ze met alles de plank precies misslaan..
- Het is mooi, maar toch ook niet, ik vind de bewegings-animaties echt pauper! Komen er 5 orcs 'aangerend', 't lijkt wel een stop-motion scene, doordat ze tegen elkaar aanlopen begint hun ren-animatie telkens opnieuw waardoor het lijkt alsof ze over de vloer heen glijden zonder te bewegen.. ik vind de designs van mensen en monsters ook ruk.. Omgevings is best mooi soms.
- De besturing is klote.. De besturing van je paard is zo intuitief als een kaasstengel, wat daar ook intuitief aan kan zijn.. Dat beest kan alleen maar draaien als hij voor of achteruit gaat. Dus loop je tegen een boom, dan moet je eerst achteruit lopen voordat je kan draaien.. De camera volgt ook je karakter niet, je kijkt afzonderlijk van welke kant je oploopt waardoor je heel de tijd je camera moet bijstellen naar de richting waarin je loopt... Het klinkt heel raar, maar 't werkt niet lekker..
- Het geluid vind ik ook toch wel erg magertjes, het doet het allemaal net niet.. En mijn God! Die voice-acting! Het is onmogelijk dat iemand dit serieus heeft ingesproken. Als voice-acting je beroep is, dan kan het gewoon niet zo zijn dat je iets zo kut inspreekt. Alles is monotoom, geen gevoel, waardeloos!
Bovendien zijn de dialogen ook gewoon echt om te huilen zo saai en slecht..
- Het vechtsysteem. Welk vechtsysteem? Je ramt op de muisknop en dat is het verdomme.. Ohnee, je kan ook nog een achteruit-sprongetje maken. Dus je slaat springt achteruit, stap naar voren, sla, sprong achteruig, stap naar voren, sla, etc. Het is gewoon Diablo..
- Volledig gebrek aan begeleiding. Er is een skill-systeem, ik snap er de ballen van, ik denk maar van nou dat wil ik upgraden en dat en zus en zo, maar nu ik level weet-ik-veel-wat ben, heb ik nog geen nieuwe abilities erbij die worden maar niet geactiveerd om te kunnen upgraden..
- Het verhaal is ook gewoon boring.. De missies die je moet doen zijn saai, je loopt van punt A naar punt B, doet je ding en weer terug. Vervolgens zegt de opdrachtgever "Dank je wel" vaak niet eens in meer woorden en dat is het dan. Er is geen verandering van emotie of gevoelens te bemerken ergens.. Je krijgt geen band me iemand.. Dat is juist de essentie van RPGs..
Ja ik vind 't dus aardig ruk.. Helaas. En hoelang ze die 360 versie ook uit gaan stellen, de game zal ruk blijven.
Als je van Final Fantasy RPGs houdt ga dan voor Blue Dragon.
Hou je van Knights of the Old Republic RPGs ga dan voor Mass Effect.
Laatst bewerkt: 3 jul 2007