Hallo, een kollega van mijn werk zit met een probleem, zijn zoon is bezig met een online rpg te spelen en steeds bezig met zijn personage verder te ontwikkelen, maar steeds wordt weer zijn paswoord gekraakt en is hij alles weer kwijt en moet hij dus helemaal opnieuw herbeginnen. Dit is al dikwijls gebeurt de laatste keer had hij een paswoord met 7 karakters en nog wordt het gekraakt! Kan iemand me zeggen hoe dat gebeurt en wat je daar kan tegen doen, want zo heeft het geen zin natuurlijk!
Speelt hij toevallig World of Warcraft? Of misschien Runescape? Het ziet ernaar uit dat zijn pc geïnfecteerd is met een 'keylogger'. Dat is een Trojan die een bepaalde game/website target en dan noteert welk wachtwoord je daar intypt. Een viruscanner zoals AVG of Avast zijn gratis van het net te downloaden en zouden de keylogger moeten kunnen opsporen. Ik zelf heb last gehad van een hele hardnekkige, ik gebruikte toen een trial van de betaalde scanner Kaspersky om hem weg te krijgen. Ik kan die virusscanner echt aanraden.
Of je installeert je pc even overnieuw, is ie meteen weer helemaal snel. (Iets wat Giel vertikte te doen ) /edit: bedoel the matrix.
Ja en dan download je weer per ongeluk een keylogger, kan je weer gaan formatteren zeker. Voorkomen > genezen. Een goede firewall is ook aan te raden trouwens. Een keylogger noteert je password en stuurt het vervolgens op naar allerlei gemene hackers. Een firewall voorkomt dat de keylogger deze data stiekem kan verzenden over het internet.
Altijd scannen met 2 anti-virussen. De 1 slaat soms bepaalde virussen over, die de 2de dan oppikt. Ook houden niet alle anti-virussen keyloggers tegen.
Gewoon scannen, geen 2 anti-virussen tegelijk draaiende houden Anders gaan ze een aantal keer in de clich gaan met elkaar.
Hier staat net een 3e op en nu denken de andere 2 dat het een virus is ofzo idd.. Ik kan niet meer normaal online spelen want hij gaat steeds naar windows door de meldingen. Zal vast wel in te stellen zijn toch?
Er is een verschil tussen een geval van: 'meneertje computer' of gewoon ergens helemaal geen verstand van hebben....