Microsoft geeft hardware errors vd. Xbox 360 toe, garantie is nu 3 jaar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 6 jul 2007.

1. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen over het exacte percentage uitvallers. Maar zouden ze een miljard dollar reserveren voor een failure rate van 2%?

Iemand enig idee wat het eigenlijk kost om een 360 te produceren?

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    In ieder geval ver boven de verkoopprijs.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Burnfout had onlangs in een andere thread een tabel gepost:

4. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En die 1 miljard, zou ook wel wat voor verzendkosten bij zitten he.

Laatst bewerkt: 7 jul 2007
  5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ben blij dat het nu eens grondig word aangepakt die problemen. Zelf maak ik me niet echt zorgen voor een kapotte 360, want de meeste problemen komen door overhitting. En bij mijn 360 valt het me op dat die warmte echt wel meevalt.

6. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard.
    Maar neem nou even die $ 323,30 geraamde kosten om een 360 te maken. Dat is inclusief $ 43,- voor de HD en $ 25,- voor de voeding. Die hoeven niet vervangen te worden. Dus dan kost het $ 255,- per console om hem NIEUW te vervangen. De meeste consoles zijn gewoon te repareren. Maar even voor het rekenvoorbeeld. Stel dat er $ 45,- extra kosten voor vervoer e.d. bijkomen. Dan kom je op $ 300,-. En dat zou een failure rate van 33% geven...

Denk dat je er rustig van uit kunt gaan dat een hoop consoles de komende tijd nog de geest zullen geven. Mijn eerste was ook pas na 9 maanden gamen overleden. De 2e hield het maar een week vol maar die was (blijkbaar slecht) gerepareerd. De 3e heeft het 7 weken volgehouden.

Je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat dit een goed product is?

Als het werkt is het een geweldig apparaat en ik zou niet meer zonder willen. Maar dan moet-ie het wel (blijven) doen.

7. laatmaa

laatmaa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    was het je eigen xbox of een andere??? als het een andere zou zijn zou ik echt boos worden 1 week en dan xbox weer kapot dat is wel heel erg snel

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nee maar ze zeggen toch altijd wijsheid komt met de jaren? :9 Dat mis ik hier een beetje...

9. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    Het was een andere, mijn eerste was van maart 2006, de tweede van december 2005 en de derde uit september 2006. Hoop wel dat de laatste gewoon gerepareerd wordt.

Ben niet boos, wel erg teleurgesteld.

10. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Nou inderdaad vér boven de verkoopprijs hoor als we kijken naar die tabel die eerder gepost is, toch zeker ruim -70 dollar erboven. Je dénkt dat het ver boven de verkoopprijs is, omdat dat bij veel consoles het geval is, zoals bij de PS3. Zoek eerst eens iets op voordat je het steeds rondbazuind hier.

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Zo veel verlies op een PS3 :eek:. Ongelofelijk wat een risico ze daarmee nemen zeg, ze gaan uit van gigantische software cijfers lijkt me.

12. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    En aangezien er op PS3 niet zulke interessante titels uitkomen als op de Xbox 360... Natuurlijk een persoonlijke smaak.

13. DaMan

DaMan Guest

Toch jammer dat MS niet echt in details treed. Zoals ik in div. fora lees schijnen de problemen vooral te onstaan door de "X-clamps" (de X-vormige koelblok bevestiging aan de onderkant van 't moederbord) die schijnen dan te veel spanning op 't moederbord uit te oefenen.

Wat ik zelf ondervonden heb is dat de koelpasta niet echt goed is aangebracht & vraag me ook af, of 't wel goede koelpasta is. Ik heb zelf 't zekere voor 't onzekere genomen & er Artic silver op gesmeerd (had ik nog over van m'n CPU koeler) dat schijnt toch wel zo'n beetje de beste koelpasta te zijn...

14. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    had je mijn mooie paint plaatje @ GoT ook gezien? :9

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Doe eens een linkje?

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  17. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    als het goed is niet, maar bij sommige mensen komt het probleem naar een x aantal maanden weer terug, dan moet je de procedure weer even herhalen (bouten aandraaien ofzo)

originele forum waar het allemaal vandaan komt:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=133

Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  19. ninc

ninc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de garantie van 3 jaar nu alleen voor de ring of death error, dus andere fouten/crashes vallen niet onder de 3 jaar garantie?

Dus als ik het goed begrijp is het dus 2 jaar voor alle errors en 1 jaar extra voor de ring of death error. (ik weet het niet zeker die Peter Moore zegt steeds de ring of death en niet de andere errors die kunnen komen)

20. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. 2 jaar voor alle andere gevallen, 3 jaar voor de ROD.

Failure rate gaat naar 100%, M$ heeft nu toegegeven dat ALLE verscheepte consoles tot nu toe een ontwerpfout hebben. Dat hoeft niet te betekenen dat ze allemaal kapotgaan, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd.

Het goede nieuws is dat ze nu dus weten waar het vandaan komt en dat ze dat kunnen herstellen zodat de xbox gewoon weer kan doen waarvoor die bedoeld is.

Deel Deze Pagina